Page 60 - mag_011
P. 60

ΥΓΕΊΑ  ΊΑΤΡΊΚΗ




               ρη στα κορίτσια.  Τα παιδιά με τη διατα-
               ραχή    συνήθως  διαγιγνώσκονται  μεταξύ
               β’ και γ’ δημοτικού ή κι αργότερα όταν η
               υψηλή τους νοημοσύνη, τους επιτρέπει να
               τα καταφέρνουν βασιζόμενα στην απομνη-
               μόνευση κι όχι σε δική τους επεξεργασία.
               Στη Μη αλλιώς Προσδιοριζόμενη Μαθη-
               σιακή Διαταραχή οι μαθησιακές ικανότη-
               τες του παιδιού υπολείπονται σε σχέση με
               τη νοημοσύνη και την εκπαίδευσή του χω-
               ρίς όμως τα ελλείμματα αυτά να είναι ειδι-
               κά ώστε να μπορούν να ενταχθούν σε μία
               από τις παραπάνω κατηγορίες.
               Οι  Μαθησιακές  Διαταραχές  συχνά  συν-
               δυάζονται μεταξύ τους, με αποτέλεσμα τα
               παιδιά αυτά να παρουσιάζουν περισσότε-
               ρα ελλείμματα. Επίσης συχνά οι Μαθησια-
               κές Διαταραχές συνυπάρχουν με τις Ειδι-
               κές Διαταραχές της Γλωσσικής Έκφρασης
               και Κατανόησης, καθώς και με τη Διαταρα-
               χή  Ελλειμματικής  Προσοχής/  Υπερκινη-
               τικότητας έτσι ώστε η διάγνωσή τους να
               καθίσταται  πιο πολύπλοκη.
   60          Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αν δεν αντιμε-
               τωπιστούν προκαλούν στο παιδί μια αίσθη-
               ση ανεπάρκειας σε σχέση με τους συνομη-
               λίκους του.  Αυτή μπορεί να οδηγήσει σε
               χαμηλή  αυτοεκτίμηση,  κατάθλιψη,  αγχώ-
               δεις εκδηλώσεις, αποφυγή του σχολείου,
               αποξένωση  από  τους  συνομηλίκους,  δια-
               ταραχή διαγωγής  κ.α.
               Η  πρόγνωση  εξαρτάται  από  τη  σοβαρό-
               τητα  της  Διαταραχής,  την  τάξη  εκκίνη-
               σης  παρέμβασης,  τη  χρονική  διάρκεια
               της  θεραπείας  αποκατάστασης  και  από
               την  παρουσία  συνοδών  διαταραχών  ή
               την  εγκατάσταση  συναισθηματικών  και
               συμπεριφοριολογικών  προβλημάτων.  Τα
               περισσότερα  παιδιά  με  ήπιας  ή  μέτριας
               βαρύτητας  διαταραχή  τα  καταφέρνουν
               ικανοποιητικά αν λάβουν έγκαιρα κατάλλη-
               λη εκπαίδευση. Η σοβαρή διαταραχή απαι-
               τεί συνεχή κι εκτεταμένη θεραπεία.
               Στις  Μαθησιακές  Διαταραχές  λοιπόν  η
               όσο το δυνατόν πιο έγκαιρη παρέμβαση
               είναι αυτό που πρέπει να επιδιώκουν οι
               γονείς, τόσο  για την μέγιστη δυνατή απο-
               κατάστασή τους, όσο και για την αποφυ-
               γή  δευτερογενών  συναισθηματικών  και
               συμπεριφοριολογικών προβλημάτων.






                                                                                                                                         Facebook: Melenia ClownBibo Club z Το νεραϊδοτηλέφωνο: 697 960 59 59 z e-mail: clownbibo@gmail.com
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65