Page 60 - mag_011
P. 60
ΥΓΕΊΑ ΊΑΤΡΊΚΗ
ρη στα κορίτσια. Τα παιδιά με τη διατα-
ραχή συνήθως διαγιγνώσκονται μεταξύ
β’ και γ’ δημοτικού ή κι αργότερα όταν η
υψηλή τους νοημοσύνη, τους επιτρέπει να
τα καταφέρνουν βασιζόμενα στην απομνη-
μόνευση κι όχι σε δική τους επεξεργασία.
Στη Μη αλλιώς Προσδιοριζόμενη Μαθη-
σιακή Διαταραχή οι μαθησιακές ικανότη-
τες του παιδιού υπολείπονται σε σχέση με
τη νοημοσύνη και την εκπαίδευσή του χω-
ρίς όμως τα ελλείμματα αυτά να είναι ειδι-
κά ώστε να μπορούν να ενταχθούν σε μία
από τις παραπάνω κατηγορίες.
Οι Μαθησιακές Διαταραχές συχνά συν-
δυάζονται μεταξύ τους, με αποτέλεσμα τα
παιδιά αυτά να παρουσιάζουν περισσότε-
ρα ελλείμματα. Επίσης συχνά οι Μαθησια-
κές Διαταραχές συνυπάρχουν με τις Ειδι-
κές Διαταραχές της Γλωσσικής Έκφρασης
και Κατανόησης, καθώς και με τη Διαταρα-
χή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινη-
τικότητας έτσι ώστε η διάγνωσή τους να
καθίσταται πιο πολύπλοκη.
60 Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αν δεν αντιμε-
τωπιστούν προκαλούν στο παιδί μια αίσθη-
ση ανεπάρκειας σε σχέση με τους συνομη-
λίκους του. Αυτή μπορεί να οδηγήσει σε
χαμηλή αυτοεκτίμηση, κατάθλιψη, αγχώ-
δεις εκδηλώσεις, αποφυγή του σχολείου,
αποξένωση από τους συνομηλίκους, δια-
ταραχή διαγωγής κ.α.
Η πρόγνωση εξαρτάται από τη σοβαρό-
τητα της Διαταραχής, την τάξη εκκίνη-
σης παρέμβασης, τη χρονική διάρκεια
της θεραπείας αποκατάστασης και από
την παρουσία συνοδών διαταραχών ή
την εγκατάσταση συναισθηματικών και
συμπεριφοριολογικών προβλημάτων. Τα
περισσότερα παιδιά με ήπιας ή μέτριας
βαρύτητας διαταραχή τα καταφέρνουν
ικανοποιητικά αν λάβουν έγκαιρα κατάλλη-
λη εκπαίδευση. Η σοβαρή διαταραχή απαι-
τεί συνεχή κι εκτεταμένη θεραπεία.
Στις Μαθησιακές Διαταραχές λοιπόν η
όσο το δυνατόν πιο έγκαιρη παρέμβαση
είναι αυτό που πρέπει να επιδιώκουν οι
γονείς, τόσο για την μέγιστη δυνατή απο-
κατάστασή τους, όσο και για την αποφυ-
γή δευτερογενών συναισθηματικών και
συμπεριφοριολογικών προβλημάτων.
Facebook: Melenia ClownBibo Club z Το νεραϊδοτηλέφωνο: 697 960 59 59 z e-mail: clownbibo@gmail.com