Page 67 - mag_014
P. 67
από την Ψυχολόγο
Δήμητρα Σταύρου
http://psyhismos.blogspot.gr/
ματα της ενοχής, του θυμού, της τρόπος επίλυσης ενός προβλήμα-
θλίψης, της απογοήτευσης και της τος, η ευκολία ή δυσκολία που αι-
απελπισίας που στον καταθλιπτικό σθάνθηκε πράττοντας, η φωνή, το
είναι στραμένα προς τον εαυτό. περιεχόμενο του λόγου, οι εικό- 67 67
Μέσω της έκφρασης επιτρέπεται νες που δημιουργούνται ως απο-
μία οξυγόνωση που φέρει άμεσα τέλεσμα κατασκευής ενός σκηνι-
ανακούφιση. κού, ο επιλεγμένος φωτισμός, το
Το ψυχικό κενό σταδιακά γεμίζει από επιλεγμένο κοστούμι, ο χρόνος
το νόημα που προσφέρουν οι συμβο- της δράσης, η κατασκευή του συ-
λικές πράξεις. γκεκριμένου σεναρίου, η σκηνο-
Η δραματοθεραπεία κατορθώ- θεσία κι άλλα ακόμη φαινομενο-
νει να επανορθώσει πολύ γρήγο- λογικά στοιχεία φωτίζονται και
ρα το αναπαραστασιακό κενό της αργότερα, μετά το πέρας της πράξης
κατάθλιψης, καθώς δουλεύει σε επενδύονται ερμηνευτικά από το ίδιο
πολλαπλά σημασιολογικά επίπε- το άτομο-ή την ομάδα, αν πρόκειται
δα, σε αντίθεση με πολλές άλλες για ομαδική θεραπεία με τη βοήθεια
θεραπείες. Η ταχύτητα της θερα- του θεραπευτή.
πείας έγκειται στο ότι προστίθε- Καθετί που λέγεται σε μία συνε-
ται ένα ακόμη επίπεδο ανάλυσης, δρία, αλλά και που γίνεται εντός
αυτό της δράσης. Η δράση, συνέ- ή εκτός σκηνής είναι σημαντικά. Κι
πεια της κάθε δραματοθεραπευτι- ως τέτοια είναι φορείς νοήματος.
κής τεχνικής, μας (θεραπευτή και Η μεταφορά που είναι η κινητήριος δύ-
θεραπευόμενο) φέρνει μπροστά ναμη της δραματοθεραπευτικής μεθό-
σε έναν θησαυρό νοήματος κάθε δου κατορθώνει να δημιουργεί συν-
φορά. Η κίνηση του σώματος, ο δέσεις και συνθέσεις. Η μεταφορά