Page 67 - mag_014
P. 67

από την Ψυχολόγο
                                                                                                 Δήμητρα Σταύρου
                                                                                     http://psyhismos.blogspot.gr/








































               ματα της ενοχής, του θυμού, της                       τρόπος επίλυσης ενός προβλήμα-

               θλίψης, της απογοήτευσης και της                      τος, η ευκολία ή δυσκολία που αι-
               απελπισίας που στον καταθλιπτικό                      σθάνθηκε πράττοντας, η φωνή, το
               είναι στραμένα προς τον εαυτό.                        περιεχόμενο του λόγου, οι εικό-                            67 67

               Μέσω της έκφρασης επιτρέπεται                         νες που δημιουργούνται ως απο-
               μία  οξυγόνωση  που  φέρει  άμεσα                     τέλεσμα κατασκευής ενός σκηνι-
               ανακούφιση.                                           κού, ο επιλεγμένος φωτισμός, το
               Το ψυχικό κενό σταδιακά γεμίζει από                   επιλεγμένο κοστούμι, ο χρόνος
               το νόημα που προσφέρουν οι συμβο-                     της δράσης, η κατασκευή του συ-

               λικές πράξεις.                                        γκεκριμένου σεναρίου, η σκηνο-
               Η δραματοθεραπεία κατορθώ-                            θεσία κι άλλα ακόμη φαινομενο-
               νει να επανορθώσει πολύ γρήγο-                        λογικά στοιχεία φωτίζονται και

               ρα το αναπαραστασιακό κενό της                        αργότερα, μετά το πέρας της πράξης
               κατάθλιψης, καθώς δουλεύει σε                         επενδύονται ερμηνευτικά από το ίδιο
               πολλαπλά σημασιολογικά επίπε-                         το άτομο-ή την ομάδα, αν πρόκειται
               δα, σε αντίθεση με πολλές άλλες                       για ομαδική θεραπεία με τη βοήθεια
               θεραπείες.  Η ταχύτητα  της  θερα-                    του θεραπευτή.

               πείας έγκειται στο ότι προστίθε-                      Καθετί που λέγεται σε μία συνε-
               ται ένα ακόμη επίπεδο ανάλυσης,                       δρία, αλλά και που γίνεται εντός
               αυτό της δράσης. Η δράση, συνέ-                       ή εκτός σκηνής είναι σημαντικά. Κι

               πεια της κάθε δραματοθεραπευτι-                       ως τέτοια είναι φορείς νοήματος.
               κής τεχνικής, μας (θεραπευτή και                      Η μεταφορά που είναι η κινητήριος δύ-
               θεραπευόμενο) φέρνει μπροστά                          ναμη της δραματοθεραπευτικής μεθό-
               σε έναν θησαυρό νοήματος κάθε                         δου κατορθώνει να δημιουργεί συν-
               φορά.  Η κίνηση του σώματος, ο                        δέσεις και συνθέσεις.  Η  μεταφορά
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72