Page 48 - mag_018
P. 48
«Αν καταλήξεις με κάποιον στο σπίτι του
και δεις πως δεν έχει βιβλία, μην κοιμηθείς μαζί του».
ΒΙΒΛΙΑ
John Waters
ΜΆΚΗΣ ΤΣΊΤΆΣ
ΜΆΡΤΥΣ ΜΟΥ Ο ΘΕΟΣ
Εκδόσεις ΚΊΧΛΗ
Κυκλοφορεί ήδη στα βιβλιοπωλεία το μυθιστόρημα του
Μάκη Τσίτα «Μάρτυς μου ο Θεός», Κίχλη 2013.
Ο ΑΦΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ –ένας τυπικός αντιήρωας
της εποχής μας, άνθρωπος απλός, που δεν επιθυμεί παρά
να ζήσει με αξιοπρέπεια–, έχοντας βρεθεί στα πενήντα του
ΜΟΛΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ!
χωρίς δουλειά και με υγεία κλονισμένη, εξιστορεί τα πάθη
από τις εκδόσεις ΚΊΧΛΗ
που υφίσταται από παιδί στην αναμέτρησή του με τη σκληρή
πραγματικότητα. Όλοι –οι γυναίκες που συναντά, οι εργοδό-
τες του, ακόμη και η ίδια η οικογένειά του– τον προδίδουν,
ενώ γύρω του διαγράφεται η εικόνα μιας κοινωνίας που,
παρά την επιφανειακή ευμάρεια, βυθίζεται στην παρακμή.
Μέσα από τον χειμαρρώδη μονόλογό του, παρακολουθούμε
τον αγώνα του να σταθεί όρθιος· οπλισμένος με χιούμορ, με
φαντασία και με μια ιδιαίτερη λεκτική ευφορία, δημιουργεί
ψηφίδα ψηφίδα έναν δικό του κόσμο.
Ισορροπώντας ανάμεσα στο κωμικό και το δραματικό, ανά-
μεσα στο ζωτικό ψεύδος και την αλήθεια, ο ήρωας του Μάκη
48
ΟΛΕΓ ΤΣΥΜΠΕΝΚΟ σαρα, εν μέσω εμφυλίων σπα- χνίδι, η άλλη όψη του οποίου
ΕΠΊΣΤΟΛΕΣ ραγμών και ενώ η θύελλα από εμφανίζεται με τη μορφή του
ΣΤΟΝ ΛΕΥΚΊΟ την εξέγερση του Σπάρτακου λεπτού αλλά ιδιαίτερα έντονου
Εκδόσεις ΡΟΕΣ μαίνεται, ο άγνωστος στα αρ- αισθησιασμού που διαπερνά το
Με φόντο μια από τις πιο ταραγ- χαία κείμενα Λεύκιος απευθύ- κείμενο από την πρώτη μέχρι
μένες περιόδους της ρωμαϊκής νει στον θρυλικό συνονόματό την τελευταία σελίδα.
ιστορίας, λίγο πριν την άνοδο του Λεύκιο Λικίνιο Λούκουλλο Ο Ολέγ Τσυμπένκο (Κίεβο,
στην εξουσία του Ιουλίου Καί- αυτές τις έξι προσωπικές επι- 1957), Ρώσος ελληνιστής που
στολές. Κυριευμένος από το ζει στη χώρα μας, με τούτο το
διπλό πάθος του για την ars «ρωμαϊκό» επιστολικό μυθι-
gladiatoria (την τέχνη των μο- στόρημά του (τρίτο του ιστορι-
νομάχων) και την arsamatoria κό μυθιστόρημα που εκδίδεται
(την τέχνη των ερωτικών απο- στα ελληνικά) συνεχίζει μια
λαύσεων), ο επιστολογράφος μάλλον άγνωστη στα καθ’ ημάς
Λεύκιος ακροβατεί θαυμαστά παράδοση της ρωσικής λογο-
ανάμεσα στο ιδιωτικό και το τεχνίας –την ενασχόληση με
δημόσιο, βιώνει με την ίδια την αρχαιότητα, από την οποία
ένταση την έξαψη της μάχης άντλησαν τη θεματολογία τους
και της κλινοπάλης, ερωτεύεται σπουδαίοι Ρώσοι συγγραφείς–,
και στοχάζεται το μέλλον μιας παρατηρεί κριτικά την ακμή και
Ρώμης που στο εξής δεν θα εί- την παρακμή μιας αυτοκρατο-
ναι ποτέ πια η ίδια. ρίας (ρωμαϊκής; σοβιετικής;)
Έχοντας απόλυτο έλεγχο των και αναφέρεται στις δύο μεγά-
ιστορικών του πηγών, ο συγ- λες πράξεις, τον έρωτα και τον
γραφέας αφήνεται σε ένα κα- πόλεμο, με έναν βαθύ, πέρα για
λοδουλεμένο εγκεφαλικό παι- πέρα ρωσικό, ρομαντισμό.