Page 46 - mag_018
P. 46
Στο Λευτέρη
της Ευτυχίας Αργυροπούλου με αίνιγμα…
ματα η επόμενη κινηματογρα- κοκαλιά. Χωρίς τη λεπτομέ- από τη τέχνη;
φική εμφάνιση θα ήταν στην ρεια, το επίκεντρο, η βάση, Μην περιμένετε να σας απα-
επερχόμενη ταινία του Νίκου δεν αποκτά φως». ντήσω εγώ σε αυτό. Ίσως σε
Παναγιωτόπουλου με τίτλο Παροιμιώδεις οι πολύμηνες αυτό το αίνιγμα να αναφέρο-
«Λιμουζίνα». πρόβες του, οι πρεμιέρες που νταν η Λαμπέτη…
Και τέλος, η κορυφαία κινημα- καθυστερούσαν, η εμμονή
τογραφική στιγμή του Λευτέ- στη λεπτομέρεια. Αλλά και η
ρη Βογιατζή, στο «Ακροπόλ» τρέλα με την οποία αντιμετώ-
(1995) του Παντελή Βούλγα- πιζε τις προκλήσεις.
ρη. Εκεί όπου υποδύθηκε το Δεν ξέρω κατά πόσο ται-
Λάκη Λοΐζο, ένα πρώην παιδί- ριάζουν όλοι οι παραπάνω
θαύμα του ελληνικού κινημα- χαρακτηρισμοί στο Λευτέρη
τογράφου που θριαμβεύει στη Βογιατζή, αυτό που γνωρίζω
σκηνή του θεάτρου Ακροπόλ, ούσα ηθοποι-
προκαλώντας τη ζήλια άλλων ός κι εγώ
συναδέλφων του. είναι ότι
Το ίδιο ποσοτικά φειδωλός δεν υπήρ-
υπήρξε ο Βογιατζής και στο χε συνά-
θέατρο. Για το Βογιατζή η δελφος
46 τέχνη σίγουρα δεν ήταν που να μην
μαζική παραγωγή αλλά μια ήθελε να δου-
σπουδή, ένα σχολείο όπου λέψει μαζί του
μελετώντας τον εαυτό του, κι ας τους έκανε
τους συγγραφείς, το ρόλο, τη ζωή «δύσκολη»,
τις λέξεις με μεγάλη προσο- όπως λένε.
χή και εις βάθος χρόνου, Τι ήταν άραγε αυτό το ιδι-
έβρισκε ή όχι αυτό που ζη- αίτερο που είχε ο άνθρωπος
τούσε. ή ο σκηνοθέτης ή ο ηθοποιός
Ο Βογιατζής είχε το χαρακτη- Βογιατζής, που τον έκανε
ρισμό του τελειομανή. Τον να έχει τόσο πιστούς
αποκαλούσανε αυστηρό, οπαδούς, μέσα κι έξω
περίεργο, λιτό, περίπλοκο,
πανέξυπνο, παιγνιώδη, δαι-
μονικό, παιδικό, ιδιόρρυθμο,
εμμονικό, αντιφατικό, αγχω-
τικό, ταλαντούχος, δύσκο-
λο, πολύ δύσκολο, με
όλους και με τον εαυ-
τό του. «Δεν υπάρ-
χει τελειομανία»,
απαντά ο ίδιος. «Η
τελειομανία είναι
κάτι στείρο. Η
λεπτομέρεια
είναι η ραχο-