Page 46 - mag_018
P. 46

Στο Λευτέρη





         της Ευτυχίας Αργυροπούλου                     με αίνιγμα…





               ματα η επόμενη κινηματογρα-         κοκαλιά. Χωρίς τη λεπτομέ-          από τη τέχνη;
               φική εμφάνιση θα ήταν στην          ρεια, το επίκεντρο, η βάση,         Μην περιμένετε να σας απα-
               επερχόμενη ταινία του Νίκου         δεν αποκτά φως».                    ντήσω εγώ σε αυτό. Ίσως σε
               Παναγιωτόπουλου με τίτλο            Παροιμιώδεις  οι  πολύμηνες         αυτό το αίνιγμα να αναφέρο-
               «Λιμουζίνα».                        πρόβες του, οι πρεμιέρες που        νταν η Λαμπέτη…
               Και τέλος, η κορυφαία κινημα-       καθυστερούσαν,  η  εμμονή
               τογραφική στιγμή του Λευτέ-         στη λεπτομέρεια. Αλλά και η
               ρη Βογιατζή, στο «Ακροπόλ»          τρέλα με την οποία αντιμετώ-
               (1995) του Παντελή Βούλγα-          πιζε τις προκλήσεις.
               ρη. Εκεί όπου υποδύθηκε το          Δεν  ξέρω  κατά  πόσο  ται-
               Λάκη Λοΐζο, ένα πρώην παιδί-        ριάζουν όλοι οι παραπάνω
               θαύμα του ελληνικού κινημα-         χαρακτηρισμοί στο Λευτέρη
               τογράφου που θριαμβεύει στη         Βογιατζή, αυτό που γνωρίζω
               σκηνή του θεάτρου Ακροπόλ,          ούσα ηθοποι-
               προκαλώντας τη ζήλια άλλων          ός  κι εγώ
               συναδέλφων του.                     είναι ότι
               Το ίδιο ποσοτικά φειδωλός           δεν υπήρ-
               υπήρξε ο Βογιατζής και στο          χε συνά-
               θέατρο. Για το Βογιατζή η           δελφος
   46          τέχνη σίγουρα  δεν ήταν             που να μην
               μαζική παραγωγή αλλά μια            ήθελε να δου-
               σπουδή, ένα σχολείο όπου            λέψει μαζί του
               μελετώντας τον εαυτό του,           κι ας τους έκανε
               τους συγγραφείς, το ρόλο,           τη ζωή «δύσκολη»,
               τις λέξεις με μεγάλη προσο-         όπως λένε.
               χή και εις βάθος χρόνου,            Τι ήταν άραγε αυτό το ιδι-
               έβρισκε ή όχι αυτό που ζη-          αίτερο που είχε ο άνθρωπος
               τούσε.                              ή ο σκηνοθέτης ή ο ηθοποιός
               Ο Βογιατζής είχε το χαρακτη-        Βογιατζής, που τον έκανε
               ρισμό του τελειομανή. Τον           να έχει τόσο πιστούς
               αποκαλούσανε  αυστηρό,              οπαδούς, μέσα κι έξω
               περίεργο, λιτό, περίπλοκο,
               πανέξυπνο, παιγνιώδη, δαι-
               μονικό, παιδικό, ιδιόρρυθμο,
               εμμονικό, αντιφατικό, αγχω-
               τικό, ταλαντούχος,  δύσκο-
               λο, πολύ δύσκολο, με
               όλους και με τον εαυ-
               τό  του.  «Δεν  υπάρ-
               χει    τελειομανία»,
               απαντά ο ίδιος. «Η
               τελειομανία είναι
               κάτι στείρο. Η
               λεπτομέρεια
               είναι η ραχο-
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51