Page 44 - mag_018
P. 44

της Ευτυχίας Αργυροπούλου





























               Αφορμή για το συγκεκριμένο άρθρο στάθηκε ένα αφιέρωμα

               που κλήθηκα να επιμεληθώ μέσα στα πλαίσια του 3ου Δι-

               εθνούς Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου Αθήνας


               που θα λάβει χώρα στην πόλη μας 1-10 Σεπτεμβρίου.



   44                   εν λόγω αφιέρωμα           νια.                                νεργασίες με το Σπύρο Ευ-
               Το αφορούσε σε ένα                  Αν και, όπως έχει πει ο ίδιος,      αγγελάτο, και αργότερα με
               σπουδαίο άντρα της τέχνης,          στο θέατρο βρέθηκε εντελώς          την Ελεύθερη Σκηνή, σε μια
               που δυστυχώς δεν είναι πια          τυχαία και μεγάλος σε ηλικία.       προσπάθεια ανανέωσης του
               μαζί μας, στο Λευτέρη Βογια-        Στην πραγματικότητα, του            επιθεωρησιακού κώδικα, κα-
               τζή. Αν και οι άνθρωποι της         τότε τουλάχιστον, το όνειρό         θώς και με την Έλλη Λαμπέτη
               τέχνης έχουν ακριβώς αυτή           του ήταν να γίνει οινοπαρα-         στη «Σάρα». Η ίδια η Λαμπέ-
               την ιδιαιτερότητα, δεν απου-        γωγός στη Σάμο.                     τη τότε  υπέγραψε ένα αυτό-
               σιάζουν ποτέ από τη ζωή,            Γεννημένος  λοιπόν το 1945          γραφό της με τη φράση «Στο
               γιατί υπάρχει πάντα το έργο         στην Καλλιθέα, ο Λευτέρης           Λευτέρη με αίνιγμα».
               τους να μας συντροφεύει, να         Βογιατζής, το καλό, συνε-           Το 1981 ίδρυσε την Εται-
               μας εκπαιδεύει, να μας συ-          σταλμένο, εσωστρεφές παι-           ρία Θεάτρου «Η ΣΚΗΝΗ»
               γκινεί, να μας διασκεδάζει.         δί, σπούδασε Αγγλική Φι-            με τη συνεργασία έξι ακόμα
               Στη μικρή μου έρευνα για το         λολογία στο Πανεπιστήμιο            ηθοποιών. Το 1988 ίδρυσε
               μύθο Βογιατζή - γιατί ο Βο-         Αθηνών και στη συνέχεια             τη «Νέα Σκηνή», όπου με τη
               γιατζής για τη γενιά μου είναι      παρακολούθησε το Ράινχαρτ           συμμετοχή νέων ηθοποιών,
               ένας μύθος, όπως άλλωστε            Σεμινάρ στη Βιέννη. Ολοκλή-         παρουσίασε       συστηματικά
               ήταν ο Κουν και ο Βολανάκης         ρωσε  τις  σπουδές του  στο         έργα που καλύπτουν το τρί-
               για την προηγούμενη γενιά -         θέατρο στη Σχολή του Κω-            πτυχο: κλασικό έργο, σύγ-
               ανακάλυψα πολλά άγνωστα             στή Μιχαηλίδη.                      χρονο έργο αιχμής και νεο-
               πράγματα για αυτόν.                 Στη σκηνή εμφανίστηκε για           ελληνικό έργο.
               Όλοι γνωρίζουμε βεβαίως             πρώτη φορά το 1973,  στο            Παράλληλα, το 1989, στην
               το θεατρικό Λευτέρη Βογια-          ρόλο της Γιαγιάς, στον «Κυ-         απαρχή της ενασχόλησής
               τζή, το σκηνοθέτη, ηθοποιό,         ριακάτικο Περίπατο», σε             του με το αρχαίο ελληνικό
               αυτόν που βρίσκονταν πάνω           σκηνοθεσία Γιώργου Μι-              δράμα, ιδρύει το Εργαστή-
               στη σκηνή για σαράντα χρό-          χαηλίδη. Ακολούθησαν συ-            ριο Αρχαίου Δράματος, σκη-
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49