Page 33 - mag_24
P. 33
της Ευτυχίας Αργυροπούλου
Ηθοποιός
ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ THN ΤΕΧΝΗ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
ανθρωπότητας, διαβάζουν μένος, να παρακολουθεί αφού πλέον ξεκινάει από
δυνατά τις εφημερίδες, με το μυαλό και όχι με την αυτόν και καταλήγει σε
δείχνουν επί σκηνής σε καρδιά, να σκέφτεται, να αυτόν (βλ. Γκροτόφσκι).
video αληθινά γεγονότα, μη νιώθει, να μεταμορφώ- Διανύουμε τα τελευταία
απαγορεύουν στο θεατή να νεται, να βγαίνει από το 30-50 χρόνια, την εποχή
εμπλακεί συναισθηματικά, θέατρο προβληματισμένος, της παραστασιολογίας,
να συμπαθήσει τον ήρωα, βελτιωμένος, καλύτερος όπου ενώ θα λέγαμε ότι
σπάνε τη ροή, χρησιμοποι- άνθρωπος. το θέατρο βρήκε το σκη-
ούν ακροβάτες, τραγού- Και αφού ο θεατής, δι- νοθέτη και κατήργησε το
δια, κλόουν, ντελάληδες, δάχθηκε, μορφώθηκε και συγγραφέα, σε λίγο δε θα
κάνουν ότι μπορούν για να άλλαξε, ήρθε η εποχή, ο χρειάζεται ούτε τον πρώ-
καταστρέψουν τη θεατρική τελευταίος αιώνας που το το, αφού πλέον κάνουμε
σύμβαση. Ο θεατής πρέπει θέατρο ως τέχνη τον αφο- θέατρο της επινόησης, το
να είναι συνειδητοποιη- ρά περισσότερο από ποτέ λεγόμενο Devised Theatre
και Σωματικό Θέατρο.
Η σύγχρονη θεωρία &
πρακτική του θεάτρου δε
στηρίζεται καθόλου στο
κείμενο, πόσο μάλλον αν
αυτό έχει γραφτεί σε προ- 33
ηγούμενο αιώνα, αλλά
στον ηθοποιό, στο σώμα
του, στη φωνή του, στη
ψυχή του, στα προσωπικά
του βιώματα που λόγω του
χρονικού παράλληλου βίου
δεν μπορεί παρά να ταυτί-
ζονται με αυτά του θεατή.
Έτσι λοιπόν το Λονδίνο
με τις κλασσικές του πα-
ραστάσεις φαντάζει πλέον
αρκετά παρωχημένο, ενώ
αντίθετα το Βερολίνο είναι
η νέα πολιτιστική πρωτεύ-
ουσα όπου ότι πιο νέο,
πειραματικό, καινοτόμο,
δοκιμάζεται.
Ενδεικτικά πρωτοπορια-
κές παραστάσεις – δρώ-
μενα που ακολουθούν τις
σύγχρονες επιταγές και
παίζονται αυτή την περίο-
δο τις σκηνές της Αθήνας
είναι: