Page 26 - mag_031
P. 26

ΣΚΕΨΕΙΣ











               κυνηγό μπουλντέο;                                     ανθρώπων που τους κάνουν το φριχτό-
               μεγαλώνοντας άρχισα να συνειδητοποιώ                  τερο αρπαχτικό απ’ όλα τα αρπαχτικά της
               ότι αυτό που με ξετρέλαινε στην ιστορία               γης. επειδή δεν έχει μάθει να «καταναλώ-
               τού μόγλη ήταν η αγέλη του. εκείνο το μα-             νει υπεύθυνα» τον ίδιο τον πλανήτη στην
               γικό «μαζί» με τ’ αδέρφια του τα λυκάκια,             επιφάνεια του οποίου παρασιτεί. Ή, μάλ-
               που έγιναν λύκοι πριν ακόμα αυτός γίνει               λον, έχει αρχίσει από καιρό να ξεχνάει το
               άνθρωπος. αυτό το «εσύ κι εγώ έχουμε το               τι σημαίνει «υπεύθυνη κατανάλωση».
               ίδιο αίμα». ακόμα κι ένας αποικιοκράτης               Ο μόγλης όμως, κοντά στους λύκους, μά-
               σαν τον ράντγιαρντ Κίπλινγκ κατάφερε να               θαινε να καταναλώνει υπεύθυνα. το ίδιο
               εντοπίσει τον αλμυρό αφρό του αρχέγο-                 έκανε κι όλο του το δασικό σόι και οι συ-
               νου ωκεανού μέσα στις φλέβες των χα-                  ντροφιές του. μέσα σ’ ένα μαγικό «μαζί».
               ρακτήρων του. είτε ήταν άνθρωποι, είτε                Κι εκεί κόλλησα. ς’ αυτόν τον πυρήνα του
               λύκοι, είτε φίδια και πάνθηρες.                       παραμυθιού που έγινε και πυρήνας της
               αυτό το μαγικό «μαζί», που έσωσε τον                  δια βίου παραμυθίας μου.
               μόγλη από το θάνατο, δίνοντάς τον σε                  το μαγικό «μαζί». πάντα όμως με αγάπη.
               μια λύκαινα, τη ράκσα, να τον αναθρέψει               γιατί υπάρχουν κι άλλα μαζί. υπάρχουν τα
               σαν παιδί της αντί να ταΐσει τα λυκάκια               «μαζί» κάποιων ομάδων που τις τσιμεντά-
               της με το κρέας του. με μιαν αγάπη που                ρει το μίσος για τους άλλους. υπάρχουν
               δεν αυτοδιαφημιζόταν, ούτε γιόρταζε τη                ομάδες με θυμωμένα πρόσωπα, με ουρ-
   26          γιορτή τής μητέρας, ζητώντας σοκολατά-                λιαχτά, με  αγκυλωτά  περιβραχιόνια, με

               κια ή λουλούδια, αλλά λειτουργούσε για                σημαίες και λάβαρα, με κάψιμο βιβλίων,
               την επιβίωση.                                         με καταπίεση και βασανιστήρια, με απο-
               με αποδοχή του άλλου και με «υπεύθυνη                 κεφαλισμούς, με ομαδικούς βιασμούς και
               κατανάλωση» του άλλου, όταν επρόκειτο                 κάθε είδους αποκλεισμό ή εξόντωση του
               για θήραμα.  χωρίς τις διαστροφές των                 «άλλου».
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31