Page 34 - mag_32
P. 34
ΒιΒλιοπαρουσιασΕισ
ΧΡΗστοσ ΚοΥΚΗσ γΙωΡγοσ ΑνΑστΑσΙΑΔΗσ
HMEΡολογΙο γΙΑ ΠΑντοΥ στΗ
ΕΡωτΕΥΜΕνοΥσ ΘΕσσΑλονΙΚΗ σΕ
ΒΡΙσΚΕΙ Η ΙστοΡΙΑ...
Εκδόσεις
ΡΟΕΣ Εκδόσεις
ΚΕΔΡΟΣ
Ο ποιητής , συνοδεύοντας την κάθε μέρα του χρό- Μνήμες, εικόνες και αναγνώσεις της ασπρόμαυ-
34 νου με δυο τρεις μινιμαλιστικούς, «ακαριαίους» ρης πόλης (από το 1912 ως το 1974) προκαλούν
στίχους, ιχνογραφεί τη μουσική ανέλιξη μιας μο- ερεθίσματα και συνειρμούς για πρόσωπα και τό-
ναδικής αλλά πάγκοινης ιστορίας αγάπης. πους που σφράγισαν την ιστορική της φυσιογνω-
μία. Ο Γιώργος Αναστασιάδης, αντλώντας υλικό
Οι στίχοι αυτοί, απλοί και όμορφοι, «μνημειώνουν» και ιδέες από βιβλία ιστορικά και λογοτεχνικά, από
μια καθημερινή στιγμή, ένα διάλογο, ένα βλέμμα βιώματα και από παλιές και σύγχρονες εφημερί-
ή μια χειρονομία που δεν πρέπει να ξεχαστούν… δες, ιχνηλατεί, διασώζει και παρουσιάζει όψεις
από το πολυσήμαντο ιστορικό, πνευματικό και πο-
Είναι στίχοι για τη μεταφυσική διάσταση που απο- λιτιστικό υπόβαθρο της γενέθλιας πόλης του.
κτά η πραγματικότητα όταν, με κίνητρο την αγάπη, Ο τόμος περιέχει επτά δοκιμές ιστοριογραφίας:
κατορθώνεις να εντοπίζεις και να διατυπώνεις, Στην πρώτη ανιχνεύεται ο «σύντομος» 20ός αιώ-
παντού, μεγάλες προσωπικές στιγμές. νας της πόλης και προτείνεται ένας οδηγός μελέ-
της των σημείων απ’ όπου πηγάζει η γνώση μας
Στίχοι που έχουν αντίκρισμα στις πιο ακριβές στιγ- για την ιστορική ταυτότητα της σύγχρονης Θεσ-
μές και σκέψεις όλων μας: αυτών που υπήρξαν σαλονίκης.
ερωτευμένοι, αυτών που είναι ερωτευμένοι και Στις άλλες δοκιμές ο Γιώργος Αναστασιάδης
αυτών που θα ερωτευτούν. προσεγγίζει:
• τον Τύπο της Θεσσαλονίκης ως κιβωτό μνήμης
Κι αυτή η απόστροφος στο «σ’ αγαπώ», να κρεμά- • τη Διεθνή Έκθεση όπως αναδύεται μέσα από τις
με την απουσία δεν είναι; σελίδες της Ιστορίας και της λογοτεχνίας
• τη Θεσσαλονίκη των προσφύγων με τη ματιά
Εσύ κι εγώ για μια ολόκληρη χρονιά, μια οποιαδή- του Γιώργου Ιωάννου
ποτε χρονιά, κάθε χρονιά. Εσύ κι εγώ επικίνδυνα • τους εμβληματικούς δασκάλους του πανεπι-
ευτυχισμένοι. Αιώνιοι, περαστικοί και κυνηγημέ- στημίου και τη δημιουργική πνοή τους
νοι μόνο από τον εαυτό μας. • την απελευθέρωση μιας «ζόρικης» μνήμης, με
επίκεντρο τους επιζήσαντες του ολοκαυτώματος
Εσύ κι εγώ για να βγάζει νόημα το τίποτα, για να Θεσσαλονικείς Εβραίους
δικαιούμαστε να ρισκάρουμε το πάντα. Εσύ κι • τον Θερμαϊκό του ιστορικού και λογοτεχνικού
εγώ, αφού δε θέλουμε άλλον τρόπο. βλέμματος.