Page 29 - mag_41
P. 29
της Κατερίνας Τζαβάρα
α u χ β k ε
Κάθε αρχή, όμως, δεν συνθήκες κι ευκαιρίες ατο- του παιδιού τους, αν θα
χρειάζεται να είναι και δύ- μικής εξέλιξης και αυτο- εγκλιματιστεί, αν θα υπάρ-
σκολη. Σκεφτείτε όλους νόμησης. Αναπτύσσεται χει ασφάλεια και κάλυψη
τους λόγους για τους οποί- ολόπλευρα (σωματικά, των ιδιαίτερων αναγκών
ους το νέο ξεκίνημα του νοητικά, συναισθημα- του, αν θα κάνει γρήγορα
παιδιού σας είναι σημα- τικά, κοινωνικά) μέσα φίλους, αν ο/η νηπιαγω-
ντικό και μπορεί να γίνει από την συμμετοχή σε γός θα του δίνει αρκετή
συναρπαστικό! Η έναρξη βιωματικές δράσεις σημασία ή θα αισθάνε-
της προσχολικής ζωής για ανακάλυψης του εαυ- ται μόνο και «εγκαταλε-
το παιδί αποτελεί ορόση- τού του και του κόσμου, λειμμένο» από την ίδια
μο στην οικογενειακή ζωή ενώ παράλληλα έρχε- τη μαμά του. Γνωρίζουν
αλλά και την πορεία της ται σε επικοινωνία και πως από τη μια θα έχουν
ατομικής του ανάπτυξης αλληλεπίδραση με την περισσότερο χρόνο για τη
και εξέλιξης σε αυτόνομη ομάδα των συμμαθητών δουλειά ή τον εαυτό τους
προσωπικότητα. Ένα και- του. και από την άλλη καινούρ-
νούργιο ταξίδι αρχίζει Είναι λογικό αυτή αλλα- γιες ευθύνες και ρόλους.
στον κόσμο των γνώσε- γή να «ταράξει» για λίγο Το παιδί τους «εκπροσω-
ων, των εμπειριών, των καιρό τις ισορροπίες μέσα πεί» την οικογένεια σε ένα
συναισθημάτων, της φι- στο σπίτι και την ψυχολο- νέο κοινωνικό περιβάλλον 29
λίας, της αμοιβαιότη- γία της οικογένειας, όπως κι αυτό τους γεμίζει πε-
τας, της διάκρισης, της είναι και φυσιολογική ρηφάνια που το βλέπουν
αξιοποίησης ταλέντων, η εκδήλωση άγχους και να μεγαλώνει αλλά τους
της κατάκτησης της ανησυχίας από την πλευρά δημιουργεί και υποχρε-
ωριμότητας. Στον παιδι- γονέων και παιδιών για το ώσεις ως «μαμάδες των
κό σταθμό-νηπιαγωγείο το καινούργιο που έρχεται. μαθητών» απέναντι στον/
παιδί εισέρχεται στο πρώτο Για τις μητέρες η αγωνία στη νηπιαγωγό, τη σχο-
οργανωμένο περιβάλλον περιστρέφεται γύρω λική ζωή, τις άλλες μα-
μάθησης που του παρέχει από τη σωστή φροντίδα μάδες και τις παρέες των