Page 31 - mag_41
P. 31
της Κατερίνας Τζαβάρα
τις εκδηλώνουμε μπροστά να πεις στη δασκάλα σου; ές, παιχνίδια, εκδρομές,
στα παιδιά. Θέλεις να φτιάξουμε μια ανακαλύψεις, γνώσεις και
ιστορία με γρίφους και να αστείες στιγμές. Μπορεί-
Διατηρήστε μια στα- οργανώσετε το παιχνίδι με τε να φτιάξετε και το δικό
θερή συμπεριφορά που τους συμμαθητές σου;”. σας κουτί των σχολικών
θα δημιουργήσει αισθή- αναμνήσεων στο οποίο θα
ματα ασφάλειας και ηρεμί- τοποθετεί ζωγραφιές, ση-
ας στο παιδί. Τα κλάματα μειώματα, μηνύματα από
των πρώτων ημερών είναι Δυο-τρεις φίλους, μικροαντικείμενα,
αναμενόμενα, δεν χρει- κατασκευές, φωτογραφίες,
άζεται να αντιδράσουμε εβδομάδες δωράκια αναμνηστικά από
υπερπροστατευτικά απέ- νωρίτερα… τον πρώτο χρόνο στο νη-
ναντι στο παιδί, ούτε και πιαγωγείο!
με υπερβολικό, «καχύπο- Οργανώστε ένα από-
πτο» ενθουσιασμό, γιατί γευμα στο σπίτι για να Επισκεφτείτε το χώρο
δεν το βοηθάμε, με τον του μιλήσετε για τη του σχολείου μαζί με το
τρόπο αυτό, να καταλάβει δική σας πρώτη φορά παιδί και γνωρίστε τον/
πως πρόκειται για μια φυ- στο σχολείο. Ιδανικά, την παιδαγωγό. Αφιε-
σιολογική εξέλιξη στη ζωή μπορείτε να καλέσετε και ρώστε λίγο χρόνο για να 31
του για την οποία πρέπει τη δική σας μητέρα για το ξεναγήσετε, αν είναι
να νιώθει χαρά και περη- να εξιστορήσει στο εγγό- δυνατόν, μόνοι σας αλλά
φάνια. Χρειάζεται να είμα- νι της τη δική της εμπει- και με τη βοήθεια του/της
στε ειλικρινείς, ρεαλιστι- ρία, όπως την έζησε με παιδαγωγού. Χρειάζεται να
κοί και πάνω από όλα… εσάς ως μαθήτρια! Μοιρα- εξοικειωθεί με τους χώ-
χαμογελαστοί! στείτε τις αναμνήσεις και ρους, τις αποστάσεις, την
αντιμετωπίστε με χιούμορ τουαλέτα, την τάξη του.
Αρχίστε να συζητάτε τυχόν «δυσάρεστα» επει- Συζητήστε και σχολιάστε
«ανοιχτά» και υποστη- σόδια γκρίνιας, κλπ… Εί- αυτά που βλέπετε σε εν-
ρικτικά, μαζί με το παιδί, ναι πολύ σημαντικό για το θαρρυντικό τόνο χωρίς
τις πιθανές δράσεις στις παιδί, σε αυτή την ηλικία, εξάρσεις και υπερβολές
οποίες θα συμμετέχει στο να γνωρίζει πως και οι γο- γιατί θα χάσετε την αξιοπι-
σχολείο αφήνοντας πάντα νείς του πέρασαν από την στία σας μπροστά στο παι-
ένα ερωτηματικό στο τέ- ίδια διαδικασία και έχουν δί σας. Μπορείτε να ζητή-
λος για να δημιουργηθεί κοινές ανησυχίες αλλά και σετε κάποιες πληροφορίες
το αίσθημα της αναμονής κέφι για την καινούργια ή διευκρινήσεις που είχε
στο παιδί, χωρίς άγχος και ζωή που έρχεται. Εξηγή- το παιδί πριν την επίσκε-
υπερβολές. Για παράδειγ- στε στο παιδί, πόσο υπέ- ψη και έτσι να του δείξε-
μα: « Φαντάζομαι πως θα ροχη είναι η δραστηριο- τε πως υπολογίζετε την
παίζετε συχνά «το κυνήγι ποίηση εκτός σπιτιού, με άποψή του και θέλετε να
του θησαυρού» στην τάξη καινούργιους φίλους και μοιράζεστε τις σκέψεις σας
σας. Έχεις καμιά ιδέα για ερεθίσματα για κατασκευ- με τον/τη νηπιαγωγό του.