Page 30 - mag_41
P. 30

ΠΑΙΔΙΑ & ΣΧΟΛΕΙΟ
               Πρώτη φορά


                ΜΑΘΗΤ  Σ





               συμμαθητών (συμμετοχή               χρόνια.  Πολλές φορές
               σε εκδηλώσεις, ημερίδες             τα παιδιά εμφανίζουν                           Πριν
               γονέων, παιδικά πάρτυ,              έντονο εκνευρισμό, αλ-                   την έναρξη
               σχολικές  εκδρομές,  κά.).          λαγή συμπεριφοράς και                  της σχολικής

               Τα έντονα  συναισθήματα,            ίσως «παλινδρόμηση»
               η χαρά αλλά και η ανησυ-            σε προγενέστερα στάδια                    χρονιάς…
               χία για το αποτέλεσμα συ-           ανάπτυξης όπως μωρου-
               νοδεύουν τον καινούργιο             δίστικη συμπεριφορά και                Αποδεχτείτε τα δικά
               αυτό ρόλο.                          λόγο, ξεσπάσματα θυμού,             σας συναισθήματα  για
               Για τα παιδιά, το άγχος             νυχτερινή ενούρηση, πι-             την έναρξη του σχολείου
               που νιώθουν αφορά το                πίλισμα δαχτύλων, κλπ. Ο            και τον αποχωρισμό  από
               καινούργιο,         άγνωστο         αποχωρισμός από τη μαμά             το παιδί σας. Όσο πιο ειλι-
               περιβάλλον  και  τους               ή τη γιαγιά και η είσοδος           κρινείς είμαστε με τον εαυ-

               κανόνες του. Δεν ξέρουν             σε έναν χώρο και μια ρου-           τό μας για τη στάση που
               τι να περιμένουν, δεν               τίνα ξένη και «απρόσω-              διατηρούμε απέναντι στο
               γνωρίζουν πώς θα είναι              πη» προς το παρόν, τους             σχολείο, τόσο πιο γρή-
               η καθημερινότητά τους,              φαίνεται βουνό και αντι-            γορα θα μπορέσουμε να
               τι θα τους ζητηθεί, αν θα           δρούν υπερβολικά για να
   30          έχουν ελευθερίες, αν θα             το αποφύγουν. Ας δούμε,             τα κρατήσουμε υπό έλεγ-

               έχουν  συμπαράσταση  και            λοιπόν, μια σειρά  από              χο μπροστά στο παιδί και
                                                                                       να μην του μεταφέρουμε
               βοήθεια, αν θα παίζουν              ενέργειες που μπορού-               αρνητική διάθεση. Η ευ-
               όπως έχουν μάθει στο σπί-           με να ακολουθήσουμε                 αίσθητη αυτή ηλικία απο-
               τι, αν θα υπάρχουν ίδιοι ή          για να γίνει η είσοδος              τελεί  πεδίο  συναντήσεων
               διαφορετικοί κανόνες από            του παιδιού μας στο                 των μεγάλων ενθουσια-
               αυτούς που συνήθισαν να             σχολείο μια ευχάριστη               σμών και των παράλογων
               ακολουθούν τα πρώτα 3-4             περιπέτεια.                         φόβων. Τα παιδιά  κατα-

                                                                                       λαβαίνουν  τις  ανησυχίες
                                                                                       μας και τις εσωτερικεύουν
                                                                                       χωρίς  να  έχουν  την  ικα-
                                                                                       νότητα  να  εκλογικεύσουν

                                                                                       καταστάσεις.  Αν  είμαστε
                                                                                       προβληματισμένοι για την
                                                                                       επιλογή του σχολείου, την
                                                                                       πορεία της προσαρμογής
                                                                                       του παιδιού, την σχέση
                                                                                       μας με τον/την νηπιαγωγό
                                                                                       είναι προτιμότερο να μοι-
                                                                                       ραστούμε τις αγωνίες μας
                                                                                       με τους ενήλικες φίλους

                                                                                       και συγγενείς και όχι να
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35