Page 69 - mag_46
P. 69
της Κατερίνας Τζαβάρα
Η ίδια εικόνα εμφανίζε- ονται να περιορίσουν σεξία και η παρορμητι-
ται και στο σχολείο, όπου την κινητικότητά τους κότητα.
εκεί αυτές οι συμπεριφο- και να ελέγξουν τις ορ- Συμβαίνει και το αντίστρο-
ρές γίνονται πιο διακριτές μές τους. Είναι απρόσε- φο. Ένα παιδί γεμάτο έντα-
καθώς τα παιδιά καλούνται κτα, κάνουν σκανταλιές, ση, που βιάζεται, κάνει ζη-
να βάλουν σε εφαρμογή τρέχουν και χοροπηδούν, μιές από «αδεξιότητα», δεν
τις γνωστικές, κινητικές συγκεντρώνουν για μικρά μπορεί να ακολουθήσει τις
και κοινωνικές τους δεξι- διαστήματα την προσοχή οδηγίες και συνεχώς κινεί-
ότητες. Οι εκπαιδευτικοί τους. Είναι μέρος της φυ- ται πάνω- κάτω, πιθανά να
αγωνιούν από τη μια για σιολογικής τους ανάπτυξης χρειάζεται περαιτέρω δι-
τις επιπτώσεις αυτής της να είναι υπερδραστήρια. άγνωση από ειδικούς και
όχι μια απλή οριοθέτηση
Ένα ζωηρό ή «άτακτο» παι-
συμπεριφοράς στην εύρυθ-
Διάσπαση προσοχής μη λειτουργία της ομάδας δί μπορεί να μην έχει ΔΕΠΥ δράσεων και συμπεριφο-
αλλά να είναι απλά γεμάτο
ράς στο σχολικό και οι-
της τάξης αλλά φοβούνται
ενέργεια πού δεν ξέρει πού
κογενειακό
περιβάλλον.
ακόμη περισσότερο (αν δεν
και Υπερκινητικότητα έχουν τις απαραίτητες γνώ- και πώς να τη διοχετεύσει. Γιαυτό, απαραίτητη κρί- 69
στη ΔΕΠυ τα χαρακτηρι-
νεται μία πρώτη συζή-
σεις) μια πιθανή διάγνωση
στικά αυτά εμφανίζονται
για διαταραχή ελλειμ-
τηση με την/τον παιδα-
με ακραίο τρόπο, δυσκο-
γωγό του παιδιού καθώς
ματικής προσοχής με ή
στο Νηπιαγωγείο χωρίς υπερκινητικότητα λεύουν την καθημερινότη- οι δυσκολίες πρέπει να
τα του παιδιού στο σπίτι
εντοπίζονται από τους
(ΔΕΠ-Υ). Πρόκειται για ένα
και στο σχολείο μειώνουν
γονείς ή την/τον νηπια-
αρκετά συχνό πρόβλημα
(τουλάχιστον ένας μαθητής την λειτουργικότητά του σε γωγό πριν το παιδί προ-
σε κάθε τάξη) που αναγνω- καθημερινή βάση. Τα αίτια χωρήσει στο Δημοτικό.
ρίζεται στην προσχολική της διαταραχής αυτής μπο- Η έγκαιρη διάγνωση και
ηλικία και που εκφράζεται ρεί να είναι βιολογικά, ψυ- παρέμβαση βοηθά το ίδιο
με δυσκολίες στη διαδικα- χολογικά ή κοινωνικά, ενώ το παιδί αλλά και το περι-
σία της μάθησης και στη τα βασικά συμπτώματά βάλλον του (σχολικό, οι-
συμπεριφορά. της είναι τρία: η υπερ- κογενειακό, κοινωνικό) να
Καλό είναι να είμαστε προ- δραστηριότητα, η απρο- μειώσει τις δευτερογενείς
σεκτικοί και να μην προ-
χωρήσουμε σε βιαστικά
συμπεράσματα ως εκπαι-
δευτικοί αλλά να φανούμε
ψύχραιμοι και να καταγρά-
ψουμε σε όλους τους τομείς
ανάπτυξης τη συμπεριφορά
των παιδιών με συγκεκρι-
μένες περιγραφές. συνή-
θως τα παιδιά, σε αυτή
την ηλικία, δυσκολεύ-