Page 69 - mag_46
P. 69

της Κατερίνας Τζαβάρα











               Η ίδια εικόνα εμφανίζε-             ονται να περιορίσουν                σεξία και η παρορμητι-
               ται και στο σχολείο, όπου           την κινητικότητά τους               κότητα.
               εκεί αυτές οι συμπεριφο-            και να ελέγξουν τις ορ-             Συμβαίνει και το αντίστρο-
               ρές γίνονται πιο διακριτές          μές τους.  Είναι απρόσε-            φο. Ένα παιδί γεμάτο έντα-
               καθώς τα παιδιά καλούνται           κτα, κάνουν σκανταλιές,             ση, που βιάζεται, κάνει ζη-

               να βάλουν σε εφαρμογή               τρέχουν και χοροπηδούν,             μιές από «αδεξιότητα», δεν
               τις  γνωστικές,  κινητικές          συγκεντρώνουν για μικρά             μπορεί να ακολουθήσει τις
               και κοινωνικές τους δεξι-           διαστήματα την προσοχή              οδηγίες και συνεχώς κινεί-
               ότητες. Οι εκπαιδευτικοί            τους. Είναι μέρος της φυ-           ται πάνω- κάτω, πιθανά να
               αγωνιούν από τη μια για             σιολογικής τους ανάπτυξης           χρειάζεται περαιτέρω δι-
               τις επιπτώσεις αυτής της            να είναι υπερδραστήρια.             άγνωση από ειδικούς και
                                                                                       όχι  μια απλή οριοθέτηση
                                                   Ένα ζωηρό ή «άτακτο» παι-
               συμπεριφοράς στην εύρυθ-
 Διάσπαση προσοχής   μη λειτουργία της ομάδας      δί μπορεί να μην έχει ΔΕΠΥ          δράσεων και  συμπεριφο-
                                                   αλλά να είναι απλά γεμάτο
                                                                                       ράς  στο  σχολικό  και  οι-
               της τάξης αλλά φοβούνται
                                                   ενέργεια πού δεν ξέρει πού
                                                                                       κογενειακό
                                                                                                       περιβάλλον.
               ακόμη περισσότερο (αν δεν
 και Υπερκινητικότητα   έχουν τις απαραίτητες γνώ-  και πώς να τη διοχετεύσει.         Γιαυτό,  απαραίτητη κρί-                 69
                                                   στη ΔΕΠυ τα χαρακτηρι-
                                                                                       νεται μία πρώτη συζή-
               σεις) μια πιθανή διάγνωση
                                                   στικά αυτά εμφανίζονται
               για  διαταραχή ελλειμ-
                                                                                       τηση με την/τον παιδα-
                                                   με ακραίο τρόπο, δυσκο-
                                                                                       γωγό του παιδιού καθώς
               ματικής προσοχής με ή
 στο Νηπιαγωγείο  χωρίς υπερκινητικότητα           λεύουν την καθημερινότη-            οι δυσκολίες πρέπει να
                                                   τα του παιδιού στο σπίτι
                                                                                       εντοπίζονται  από  τους
               (ΔΕΠ-Υ). Πρόκειται για ένα
                                                   και στο σχολείο μειώνουν
                                                                                       γονείς ή την/τον νηπια-
               αρκετά συχνό πρόβλημα
               (τουλάχιστον ένας μαθητής           την λειτουργικότητά του σε          γωγό  πριν το  παιδί  προ-
               σε κάθε τάξη) που αναγνω-           καθημερινή βάση. Τα αίτια           χωρήσει στο Δημοτικό.
               ρίζεται στην  προσχολική            της διαταραχής αυτής μπο-           Η έγκαιρη διάγνωση και
               ηλικία και που εκφράζεται           ρεί να είναι βιολογικά, ψυ-         παρέμβαση βοηθά το ίδιο
               με δυσκολίες στη διαδικα-           χολογικά ή κοινωνικά, ενώ           το παιδί αλλά και το περι-
               σία  της  μάθησης  και  στη         τα βασικά συμπτώματά                βάλλον του (σχολικό, οι-
               συμπεριφορά.                        της είναι τρία: η υπερ-             κογενειακό, κοινωνικό) να
               Καλό είναι να είμαστε προ-          δραστηριότητα, η απρο-              μειώσει τις δευτερογενείς

               σεκτικοί  και  να  μην  προ-
               χωρήσουμε σε βιαστικά
               συμπεράσματα ως εκπαι-
               δευτικοί  αλλά να φανούμε
               ψύχραιμοι και να καταγρά-
               ψουμε σε όλους τους τομείς
               ανάπτυξης τη συμπεριφορά

               των παιδιών με συγκεκρι-
               μένες περιγραφές.  συνή-
               θως  τα  παιδιά,  σε  αυτή
               την ηλικία, δυσκολεύ-
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74