Page 70 - mag_46
P. 70

ΠΑΙΔΙΑ & σΧΟλΕΙΟ

                          Διάσπαση προσοχής

                        και Υπερκινητικότητα

                           στο Νηπιαγωγείο


               δυσκολίες που θα εμφανι-            γονείς και τους φίλους του          μαθητών/τριών.
               στούν (ειδικές μαθησιακές           γιατί δεν μπορεί να ελέγξει         Ένα παιδί με ΔΕΠΥ στην
               διαταραχές, υψηλά επίπεδα           την  παρορμητικότητά  του.          τάξη του νηπιαγωγείου
               άγχους, διαταραχές λόγου,           Αισθάνεται ότι κουράζεται           αποτελεί  μια  καθημερινή

               ομιλίας, συντονισμού κινή-          εύκολα και δεν μπορεί να            πρόκληση για την εκπαι-
               σεων, κ.ά.).                        ακολουθήσει τις απαιτήσεις          δευτικό. Προκειμένου να
               Οι βασικές ειδικότητες που          του σχολείου, πιστεύει ότι          αντεπεξέλθει  θα  χρειαστεί
               θα βοηθήσουν το παιδί με            δεν το αγαπούν. Νιώθει ότι          πολλαπλά εφόδια:
               ΔΕΠΥ είναι ο Ειδικός παι-           δεν αντέχει άλλο τις παρα-              • την πλήρη κατάρτι-
               δαγωγός, ο  Εργοθεραπευ-            τηρήσεις και τις τιμωρίες.              ση και  γνώση σχετι-
               τής και η/ο Ψυχολόγος               Αυτό που χρειάζεται ένα                 κά με τη διαταραχή
               Συμβουλευτικής ή η/ο Κοι-           παιδί που έχει διαγνωστεί               • την κατανόηση της
               νωνική/ός Λειτουργός. Οι            με ΔΕΠΥ είναι η καλή οργά-              σημασίας της διαφο-

               άξονες πάνω στους οποί-             νωση της καθημερινότητάς                ροδιάγνωσης: η ΔΕΠΥ
               ους θα κινηθεί η παρέμβα-           του και η σταθερή επανά-                δεν είναι διαταραχή
               ση στο παιδί με ΔΕΠΥ είναι          ληψη των δραστηριοτήτων                 της συμπεριφοράς :
               τρεις:                              ρουτίνας. Η κλινική ψυ-                 το παιδί με ΔΕΠΥ δεν
                    1. Βελτίωση των μη-            χολόγος και ειδική παιδα-               το θέλει που συμπε-
   70               χανισμών          συγκέ-       γωγός  λίνα  συμεωνίδου                 ριφέρεται έτσι, υπο-

                    ντρωσης της προσο-             μας δίνει τις απαραίτητες               φέρει κι αυτό όπως

                    χής                            οδηγίες και πρακτικές                   και οι άλλοι γύρω
                    2. Ενίσχυση των μο-            για να μπορέσει η/ο νη-                 του και ας μην είναι
                    ντέλων σχεδιασμού              πιαγωγός να βοηθήσει                    άμεσα εμφανές
                    και πράξης                     αποτελεσματικά το παι-                  • την  αποδοχή  της
                    3. Οικοδόμηση         και      δί με ΔΕΠυ αλλά και την                 διαφορετικότητας
                    στήριξη της αυτοπε-            υπόλοιπη ομάδα των συμ-                 • την επιμονή να βο-
                    ποίθησης του παι-
                    διού
               Ένα παιδί με ΔΕΠΥ δυσκο-

               λεύεται να παρακολουθή-
               σει  το μάθημα,  να  οργα-
               νώσει τον προφορικό και
               γραπτό λόγο, να οργανώ-
               σει παιχνίδια και δραστη-
               ριότητες, να συνεργαστεί
               και να συνάψει σχέσεις με

               τους συμμαθητές του. Δι-
               ακατέχεται  από αυξημένο
               στρες, θυμό, εντάσεις και
               χαμηλή αυτοεκτίμηση. Συ-
               γκρούεται συχνά με τους
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75