Page 71 - mag_46
P. 71

της Κατερίνας Τζαβάρα







































                    ηθήσει, με εφαλτήριο           χρόνο στη συστηματική πα-           λας, κρατάει το μαθητή δί-
                    την  απεριόριστη και           ρατήρηση του μαθητή με              πλα της (ως «βοηθό»), του

                    άνευ όρων αγάπη για            ΔΕΠΥ  ώστε να φτάσει να             θέτει συχνά ερωτήματα και
                    το παιδί                       αναγνωρίζει πότε διασπά-            προνοεί να μη βρίσκεται
                    • τη  φαντασία  για            ται, πότε μπαίνει σε υπερ-          κοντά σε κάποιο συμμαθη-                 71
                    τη συνεχή ανεύρεση             δραστηριότητα, πότε χάνει           τή που τον αποδιοργανώνει
                    τρόπων διαχείρισης             τον αυτοέλεγχο του και                  Τοποθετεί τους κανόνες
                    των  δυσκολιών  του            «γλιστράει» στην παρόρ-             του σχολείου και της τάξης
                    παιδιού  και  αυτών            μηση. Στη συνέχεια θα ήταν          (οπτικοποιημένους)         κα-
                    που  ανακύπτουν για            χρήσιμο να συναντηθεί με            θώς και τις συνέπειές τους
                    το σύνολο της τάξης            τους γονείς του παιδιού και         σε κεντρικό σημείο και αν

               Αρχικά η νηπιαγωγός οφεί-           να ενημερωθεί για τους δι-          χρειάζεται τους επαναλαμ-
               λει να αφιερώσει ικανό              κούς τους τρόπους διαχεί-           βάνουμε καθημερινά
                                                   ρισης στο  σπίτι   ή ακόμη             Δεν «τιμωρεί» για την

                                                   και  να  ζητήσει  τη  συνερ-        υπερκινητικότητα ή την
                                                   γασία με τους ειδικούς που          απουσία προσοχής αλλά
                                                   ενδεχομένως δουλεύουν               μόνο για την παραβίαση
                                                   θεραπευτικά μαζί του. Τέ-           των κανόνων

                                                   λος, η νηπιαγωγός «ακού-                 Οι παρατηρήσεις της ως
                                                   ει»  το παιδί και τις δικές         προς τη συμπεριφορά του
                                                   του περιγραφές και αφη-             παιδιού μέσα στην τάξη, εί-
                                                   γήσεις  σχετικά  με  τις  δυ-       ναι κυρίως επιβραβεύσεις,

                                                   σκολίες του. Αξιοποιώντας           σαφείς και συγκεκριμένες
                                                   κριτικά όλες τις παραπάνω           για τις θετικές συμπεριφο-
                                                   πληροφορίες, μπορεί να              ρές, ενώ  οι παρατηρήσεις
                                                   ενεργοποιήσει πρακτικές             για αρνητικές συμπεριφο-
                                                                                       ρές θα ήταν καλό να διατυ-
                                                   και τεχνικές όπως:                  πώνονται με θετικό τρόπο
                                                         Την ώρα της παρεού-           πχ. όχι «μη σκαρφαλώ-
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76