Page 71 - mag_46
P. 71
της Κατερίνας Τζαβάρα
ηθήσει, με εφαλτήριο χρόνο στη συστηματική πα- λας, κρατάει το μαθητή δί-
την απεριόριστη και ρατήρηση του μαθητή με πλα της (ως «βοηθό»), του
άνευ όρων αγάπη για ΔΕΠΥ ώστε να φτάσει να θέτει συχνά ερωτήματα και
το παιδί αναγνωρίζει πότε διασπά- προνοεί να μη βρίσκεται
• τη φαντασία για ται, πότε μπαίνει σε υπερ- κοντά σε κάποιο συμμαθη- 71
τη συνεχή ανεύρεση δραστηριότητα, πότε χάνει τή που τον αποδιοργανώνει
τρόπων διαχείρισης τον αυτοέλεγχο του και Τοποθετεί τους κανόνες
των δυσκολιών του «γλιστράει» στην παρόρ- του σχολείου και της τάξης
παιδιού και αυτών μηση. Στη συνέχεια θα ήταν (οπτικοποιημένους) κα-
που ανακύπτουν για χρήσιμο να συναντηθεί με θώς και τις συνέπειές τους
το σύνολο της τάξης τους γονείς του παιδιού και σε κεντρικό σημείο και αν
Αρχικά η νηπιαγωγός οφεί- να ενημερωθεί για τους δι- χρειάζεται τους επαναλαμ-
λει να αφιερώσει ικανό κούς τους τρόπους διαχεί- βάνουμε καθημερινά
ρισης στο σπίτι ή ακόμη Δεν «τιμωρεί» για την
και να ζητήσει τη συνερ- υπερκινητικότητα ή την
γασία με τους ειδικούς που απουσία προσοχής αλλά
ενδεχομένως δουλεύουν μόνο για την παραβίαση
θεραπευτικά μαζί του. Τέ- των κανόνων
λος, η νηπιαγωγός «ακού- Οι παρατηρήσεις της ως
ει» το παιδί και τις δικές προς τη συμπεριφορά του
του περιγραφές και αφη- παιδιού μέσα στην τάξη, εί-
γήσεις σχετικά με τις δυ- ναι κυρίως επιβραβεύσεις,
σκολίες του. Αξιοποιώντας σαφείς και συγκεκριμένες
κριτικά όλες τις παραπάνω για τις θετικές συμπεριφο-
πληροφορίες, μπορεί να ρές, ενώ οι παρατηρήσεις
ενεργοποιήσει πρακτικές για αρνητικές συμπεριφο-
ρές θα ήταν καλό να διατυ-
και τεχνικές όπως: πώνονται με θετικό τρόπο
Την ώρα της παρεού- πχ. όχι «μη σκαρφαλώ-