Page 72 - mag_46
P. 72
ΠΑΙΔΙΑ & σΧΟλΕΙΟ
νεις» αλλά «ξέρω ότι είσαι δραστηριότητας φορετικότητα γίνονται πρό-
φοβερός ορειβάτης, αλλά Χρησιμοποιεί οπτικά κληση και πρόσκληση μαζί
θα μπορούσες τώρα να βο- σήματα και εποπτικά μέσα για την/τον παιδαγωγό να
ηθήσεις τον Νίκο να φτιάξει (ταμπέλα με το σήμα του τα συνταιριάξει για την εν-
εκείνο το κάστρο;» stop, γαντόκουκλες) για δυνάμωση και τον εμπλου-
Δεν επιτρέπει το στιγ- ανανέωση της προσοχής τισμό της ομάδας και όχι
ματισμό του μαθητή, μέσω του μαθητή. τη διάλυσή της μέσα από
μειωτικών χαρακτηρισμών Tου επιτρέπει να εκτο- τον στιγματισμό και την
από τους συμμαθητές του νώνεται συχνότερα από τα περιθωριοποίηση. Η παι-
ή τους άλλους εκπαιδευτι- άλλα παιδιά μέσω της κί- δική λογοτεχνία λειτουργεί
κούς νησης (τουαλέτα, ανάθεση πάντα ενισχυτικά προς το
Όποτε αλληλεπιδρά με ευθυνών: φέρε μου , σε έργο των παιδαγωγών σε
το μαθητή, επιδιώκει να παρακαλώ, τα Α4 από το περιπτώσεις ένταξης παι-
έχει βλεμματικό συντονι- γραφείο…) διών με ειδικές εκπαιδευ-
σμό μαζί του ή να χρησιμο- Δημιουργεί μια όμορφη τικές ανάγκες. Ένα χρήσιμο
ποιεί τη σωματική επαφή και ζεστή γωνιά χαλάρωσης και απολαυστικό βιβλίο
(το άγγιγμα) προκειμένου μέσα στην τάξη, που απο- για τη ΔΕΠΥ στο σχολείο
να διατηρήσει την προσή- κλείει την οπτική επαφή με είναι «Το κόκκινο κουτί»
72 λωση του τον περιβάλλοντα χώρο, με της Γλυκερίας Γκρέκου από
Χρησιμοποιεί ηχητικά τη χρήση κουρτινών, ώστε τις εκδόσεις Ψυχογιός, που
σήματα (καμπανάκι, χρο- να μπορεί να απομονώνεται μας βοηθά να καταλάβου-
νόμετρο, μουσικό κομμάτι, ο μαθητής όταν χρειάζεται με την αγωνία των παιδιών
διακριτές αλλαγές του χρώ- να επιτύχει αυτορρύθμιση με ΔΕΠΥ, των γονέων του
ματος και του τόνου φωνής Εντάσσει στο καθημε- αλλά και των παιδαγωγών,
της) που ενημερώνουν για ρινό προγραμματισμό πε- με χιούμορ και αισιόδοξη
την έναρξη και τη λήξη μιας ρισσότερες ψυχοκινητικές προοπτική στον τρόπο δι-
δραστηριότητες καθώς και αχείρισης των δυσκολιών
δραστηριότητες χαλάρωσης μέσα στην τάξη.
και ηρεμίας (διαφόρων τύ-
πων αναπνοές, ταξίδια φα- • Η Λίνα Συμεωνίδου είναι
ντασίας…) κλινική ψυχολόγος, οικο-
Αξιοποιεί τις νέες τε- γενειακή ψυχοθεραπεύ-
χνολογίες (λογισμικά επα- τρια και ειδική παιδαγωγός
νατροφοδότησης) ως μέσο Med. Είναι επιστημονική
να αιχμαλωτίσει το ενδια- υπεύθυνη στο κέντρο Θε-
φέρον και τη συγκέντρωση ραπευτικής Αγωγής των
της προσοχής Διαταραχών του Λόγου
Ας μην ξεχνάμε πως η σχο- και Ψυχοθεραπείας "Δι-
λική τάξη λειτουργεί σαν άλογος" 2310264602/
μικρογραφία της κοινωνίας 6972100160.
μας και πως οι ιδιαιτερότη-
τες του καθένα και η δια-