Page 121 - mag_46
P. 121

«Η ανάγνωση των καλών βιβλίων είναι σαν τη συνομιλία


 με τους τελειότερους ανθρώπους του παρελθόντος.»



                                                                                          Ρενέ Ντεκάρτ




                                          Ο ΛΕΥΚΟΣ ΑΕΤΟΣ

                                          ΛΕΣΚΟΦ
                                          Εκδόσεις ΡΟΕΣ
                                          Ο Νικολάι Λεσκόφ, κατεξοχήν μετρ της μικρής φόρμας, για
                                          πολλά χρόνια ακολούθησε μια μοναχική δημιουργική πορεία,
                                          αναγνωρίστηκε όμως ως ο πιο αντιπροσωπευτικός Ρώσος
                                          συγγραφέας, ο άνθρωπος που έδωσε απτή λογοτεχνική μορφή
                                          στη ρωσική ψυχή.
                                          Στα τρία διηγήματα που περιλαμβάνονται στην παρούσα έκδο-
                                          ση, μας αποκαλύπτει τη γοητεία που ασκεί στον Ρώσο ο μυστι-
                                          κισμός: Στον περίφημο «Λευκό Αετό» δημιουργεί μια γκογκολι-
               κή ατμόσφαιρα και μας αφηγείται, ακροβατώντας μεταξύ μυστηρίου και σάτιρας, την

               περιπέτεια ενός σκοτεινού επιθεωρητή, ο οποίος, ενώ διερευνά κάποιες οικονομικές
               ατασθαλίες, έρχεται αντιμέτωπος με τον παράδοξο σωσία του, τον άνθρωπο που εν-
               σαρκώνει τη φωτεινή πλευρά του. Το «Πνεύμα τής Μαντάμ ντε Ζανλίς» είναι μια πα-
               ρωδία πνευματιστικής σεάνς, με φανερούς συμβολισμούς αλλά και κρυφές αναφορές
               στον απομονωτισμό μέσα στον οποίο επιλέγει να ζει μερίδα της ρωσικής κοινωνίας.
               Τέλος, το «Φάντασμα στο Κάστρο των Μηχανικών», που βασίζεται σ’ αληθινά περιστα-
               τικά κι εκτυλίσσεται σ’ έναν πραγματικό πύργο, είναι μια αυθεντική ιστορία τρόμου,                              121

               ένα γοτθικό μυστήριο που ξετυλίγεται μ’ επιβλητικό τόνο σε μια ρυθμική αφήγηση,
               μια δεξιοτεχνική συνύπαρξη αλήθειας και φαντασίας. Τα τρία αυτά διηγήματα προ-
               σφέρουν μια γεύση της γραφής του Νικολάι Λεσκόφ, ο οποίος ισορροπεί με χαρακτη-
               ριστική άνεση ανάμεσα στο φαιδρό και το τραγικό, το μυστηριακό και το ρεαλιστικό,
               διαμορφώνοντας τη δική του, ιδιαίτερη ποιητική.


                                          EΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ

                                          ΕΛΕΝ ΓΚΡΕΜΙΓΙΟΝ
                                          Μετάφραση:Βάσω Νικολοπούλου, Κλεονίκη Dougé
                                          Εκδόσεις gEMA
                                          Ανάμεσα στις συλλυπητήριες επιστολές που λαβαίνει μετά τον
                                          θάνατο της μητέρας της, η Καμίγη βρίσκει ένα περίεργο γράμ-
                                          μα σταλμένο από κάποιον άγνωστο αποστολέα. Πιστεύει πως
                                          πρόκειται για λάθος, αλλά τις επόμενες εβδομάδες έρχεται ένα
                                          νέο γράμμα και πολλά άλλα στη συνέχεια, υφαίνοντας έτσι την

                                          τραγική ιστορία ενός αδύνατου έρωτα και τις ρημαγμένες ζωές
                                          τεσσάρων ανθρώπων. Σιγά σιγά, η Καμίγη καταλαβαίνει πως
                                          τούτα τα γράμματα κρύβουν ένα τρομερό μυστικό που την αφο-
               ρά. Διαβολική μηχανορραφία με φόντο τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, αυτό το μυ-
               θιστόρημα αναμειγνύει ιστορική διήγηση και ψυχολογικό σασπένς σ’ ένα αμείλικτο
               σενάριο. Η Ελέν Γκρεμιγιόν γεννήθηκε το 1977 στο Πουατιέ. Η «Eξομολόγηση», το
               πρώτο της μυθιστόρημα κυκλοφόρησε το 2010 με μεγάλη επιτυχία και μεταφράστηκε
               σε 27 γλώσσες.  Από τις εκδόσεις Gema κυκλοφορεί και το μυθιστόρημά της «Η γκαρ-
               σονιέρα».
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126