Page 40 - mag_49
P. 40

ΠΑΙΔΙΑ & ΣΧΟΛεΙΟ

                       Ο πρώτος έρωτας


                    στην παιδική ηλικία




               νεια και τρυφερότητα                νουν είναι απόλυτα φυ-              το δικό μας και αυτό προ-
               στις απορίες του δίνοντας,          σιολογικές και θα πρέπει            βληματίζει ή επηρεάζει τη
               όπου είναι εφικτό, στοιχεία         να μάθει να τις αναγνωρί-           συμπεριφορά του παιδιού
               κι από την προσωπική μας            ζει και να τις αποδέχεται           μας συνεργαζόμαστε από
               εμπειρία. Τα παιδιά χρειά-          ως αναπόσπαστο και ενδι-            κοινού με την/τον παιδα-

               ζονται τη σταθερότητα και           αφέρον  κομμάτι  της  προ-          γωγό και αντιμετωπίζουμε
               συμπαράστασή μας σε ό,τι            σωπικής του ωρίμανσης.              την κατάσταση με σοβαρό-
               βιώνουν.                            Η εφηβεία εμφανίζεται,              τητα αλλά και ήρεμη, χα-
               3. Οι παιδαγωγοί γνω-               πλέον, σε πολύ μικρότερες           ρούμενη διάθεση.
               ρίζουν τον τρόπο που                ηλικίες. Δίνουμε σαφείς             6.  Η εποχή μας διακρί-
               θα διαχειριστούν τη συναι-          και σύντομες απαντήσεις.            νεται από μια εμμονή και
               σθηματική φόρτιση και τα            Του  μαθαίνουμε  πως  η             υπερ-προβολή της σεξου-
               ερωτήματα των παιδιών.              γεννητική μας περιοχή εί-           αλικότητας, ιδιαίτερα μέσα
               Αξιοποιούν την ευχάριστη            ναι αυστηρά προσωπική,              από τις τηλεοπτικές εκπο-

               και παιγνιώδη ατμόσφαιρα            δεν την επιδεικνύουμε δη-           μπές και τις εικόνες στο
               της σχολικής τάξης (στην            μόσια μπροστά σε άλλους             διαδίκτυο.  Στις συζητή-
               προσχολική και πρωτο-               και επιτρέπουμε να την              σεις και στα παραδείγματα
               σχολική ηλικία) για να              αγγίζουν  μόνο  οι  εξειδι-         που φέρνουμε στα παιδιά,
   40          βοηθήσουν  τα παιδιά να             κευμένοι γιατροί στην πε-           φροντίζουμε να δίνουμε

               γνωριστούν καλύτερα με-             ρίπτωση κάποιας ιατρικής            έμφαση στην αξία της
               ταξύ τους σε κλίμα αμοι-            εξέτασης.                           συντροφικότητας,          της

               βαίας αποδοχής. Οι πρώτες           5. Φροντίζουμε να γνω-              εμπιστοσύνης, της αγά-
               σχολικές αγάπες μπορούν             ρίσουμε τα παιδιά που               πης κι εκτίμησης για τον
               να  εξελιχθούν στις μεγα-           συναναστρέφεται        περισ-       άλλο.
               λύτερες φιλίες σε βάθος             σότερο και να γνωρίσου-
               χρόνου.                             με τους γονείς τους, χωρίς          Δεν ξεχνάμε πως οι παι-
               4.  Καθώς εξερευνούν το             απαραίτητα να δημιουργή-            δικοί έρωτες είναι μια
               σώμα τους και τη σεξουα-            σουμε ιδιαίτερους δεσμούς           απόλυτα φυσιολογική
               λικότητά τους, χρειάζεται           «αποκλειστικότητας» που             και υγιής έκφραση των
               να του εξηγήσουμε πως               θα εγκλωβίσουν, αργότε-             συναισθημάτων και της

               οι αλλαγές που συμβαί-              ρα, το παιδί σε μια παρέα           σεξουαλικής         ανάπτυ-
                                                   που έπαψε πια να έχει εν-           ξης  των  παιδιών,  ένα
                                                   διαφέρον.      Συμβουλευό-          στάδιο ωρίμανσης και
                                                   μαστε την/τον παιδαγωγό             αυτονόμησής τους  που
                                                   του  παιδιού μας για την            χρειάζεται την προσοχή
                                                   ποιότητα  της  σχέσης  που          κ  υποστήριξη  των  ενη-
                                                   έχει αναπτυχθεί στο σχο-            λίκων, αλλά και τη συμ-

                                                   λείο μεταξύ των δύο παι-            μετοχή τους στη χαρά
                                                   διών. Σε περίπτωση που το           και την απόλαυση της
                                                   άλλο παιδί δεν εκφράζει             αγάπης που αρχίζουν να
                                                   αντίστοιχο ενδιαφέρον για           βιώνουν.
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45