Page 40 - mag_49
P. 40
ΠΑΙΔΙΑ & ΣΧΟΛεΙΟ
Ο πρώτος έρωτας
στην παιδική ηλικία
νεια και τρυφερότητα νουν είναι απόλυτα φυ- το δικό μας και αυτό προ-
στις απορίες του δίνοντας, σιολογικές και θα πρέπει βληματίζει ή επηρεάζει τη
όπου είναι εφικτό, στοιχεία να μάθει να τις αναγνωρί- συμπεριφορά του παιδιού
κι από την προσωπική μας ζει και να τις αποδέχεται μας συνεργαζόμαστε από
εμπειρία. Τα παιδιά χρειά- ως αναπόσπαστο και ενδι- κοινού με την/τον παιδα-
ζονται τη σταθερότητα και αφέρον κομμάτι της προ- γωγό και αντιμετωπίζουμε
συμπαράστασή μας σε ό,τι σωπικής του ωρίμανσης. την κατάσταση με σοβαρό-
βιώνουν. Η εφηβεία εμφανίζεται, τητα αλλά και ήρεμη, χα-
3. Οι παιδαγωγοί γνω- πλέον, σε πολύ μικρότερες ρούμενη διάθεση.
ρίζουν τον τρόπο που ηλικίες. Δίνουμε σαφείς 6. Η εποχή μας διακρί-
θα διαχειριστούν τη συναι- και σύντομες απαντήσεις. νεται από μια εμμονή και
σθηματική φόρτιση και τα Του μαθαίνουμε πως η υπερ-προβολή της σεξου-
ερωτήματα των παιδιών. γεννητική μας περιοχή εί- αλικότητας, ιδιαίτερα μέσα
Αξιοποιούν την ευχάριστη ναι αυστηρά προσωπική, από τις τηλεοπτικές εκπο-
και παιγνιώδη ατμόσφαιρα δεν την επιδεικνύουμε δη- μπές και τις εικόνες στο
της σχολικής τάξης (στην μόσια μπροστά σε άλλους διαδίκτυο. Στις συζητή-
προσχολική και πρωτο- και επιτρέπουμε να την σεις και στα παραδείγματα
σχολική ηλικία) για να αγγίζουν μόνο οι εξειδι- που φέρνουμε στα παιδιά,
40 βοηθήσουν τα παιδιά να κευμένοι γιατροί στην πε- φροντίζουμε να δίνουμε
γνωριστούν καλύτερα με- ρίπτωση κάποιας ιατρικής έμφαση στην αξία της
ταξύ τους σε κλίμα αμοι- εξέτασης. συντροφικότητας, της
βαίας αποδοχής. Οι πρώτες 5. Φροντίζουμε να γνω- εμπιστοσύνης, της αγά-
σχολικές αγάπες μπορούν ρίσουμε τα παιδιά που πης κι εκτίμησης για τον
να εξελιχθούν στις μεγα- συναναστρέφεται περισ- άλλο.
λύτερες φιλίες σε βάθος σότερο και να γνωρίσου-
χρόνου. με τους γονείς τους, χωρίς Δεν ξεχνάμε πως οι παι-
4. Καθώς εξερευνούν το απαραίτητα να δημιουργή- δικοί έρωτες είναι μια
σώμα τους και τη σεξουα- σουμε ιδιαίτερους δεσμούς απόλυτα φυσιολογική
λικότητά τους, χρειάζεται «αποκλειστικότητας» που και υγιής έκφραση των
να του εξηγήσουμε πως θα εγκλωβίσουν, αργότε- συναισθημάτων και της
οι αλλαγές που συμβαί- ρα, το παιδί σε μια παρέα σεξουαλικής ανάπτυ-
που έπαψε πια να έχει εν- ξης των παιδιών, ένα
διαφέρον. Συμβουλευό- στάδιο ωρίμανσης και
μαστε την/τον παιδαγωγό αυτονόμησής τους που
του παιδιού μας για την χρειάζεται την προσοχή
ποιότητα της σχέσης που κ υποστήριξη των ενη-
έχει αναπτυχθεί στο σχο- λίκων, αλλά και τη συμ-
λείο μεταξύ των δύο παι- μετοχή τους στη χαρά
διών. Σε περίπτωση που το και την απόλαυση της
άλλο παιδί δεν εκφράζει αγάπης που αρχίζουν να
αντίστοιχο ενδιαφέρον για βιώνουν.