Page 39 - mag_49
P. 39

της Κατερίνας Τζαβάρα











               Πολλές φορές είναι οι ίδιοι         κογένειες με έντονες τις            του αντίθετου φύλου.
               οι γονείς που κατευθύνουν           καθημερινές         εκδηλώ-         Συνήθως δεν ξέρουμε ποια
               την προσοχή του παιδιού             σεις αγάπης, σεβασμού               στάση να κρατήσουμε απέ-
               τους σε παιδιά του άλλου            και τρυφερότητας, στην              ναντι σε ένα μικρό  παιδί
               φύλου, για να ενισχύσουν            εφηβική και αργότερα                που  δηλώνει ερωτευμέ-

               το αίσθημα της ικανοποί-            ενήλικη ζωή τους θα κά-             νο.  Άλλοτε γελάμε  και  το
               ησης ότι το «καμάρι» τους           νουν πιο υγιείς  ερωτι-             πειράζουμε, άλλοτε ανη-
               είναι μεγάλο «αντράκι» ή            κές σχέσεις.                        συχούμε και το βομβαρδί-
               αντίστοιχα έξυπνο « θη-                                                 ζουμε με ερωτήσεις, άλ-
               λυκό»… Σπανίως, βέβαια,             Γιατί ερωτεύονται                   λοτε αδιαφορούμε και το
               αυτό βοηθάει στην ομαλή             τα παιδιά σε αυτή                   αποπαίρνουμε ή νιώθουμε
               συναισθηματική και σεξου-           την ηλικία;                         απειλητικά και ασυναίσθη-
               αλική ωρίμανση του παι-             Ο έρωτας έρχεται να σημα-           τα ζηλεύουμε το άτομο που
               διού. Παιδιά που προέρ-             τοδοτήσει την πρώτη περί-           έχει μονοπωλήσει το ενδι-
                                                   οδο αυτονόμησης του παι-
                                                                                       αφέρον και την προσοχή
               χονται από ένα εξωστρεφές
 Ο πρώτος έρωτας   κοινωνικό    περιβάλλον,        διού από τον στενό κύκλο            του παιδιού μας.
                                                   της οικογένειας και την στα-
               μπορούν πιο εύκολα να
                                                                                       Πώς
                                                   διακή  ένταξή  του  σε  έναν
               αντιμετωπίσουν τις συνέ-
 στην παιδική ηλικία  πειες αυτής της έκθεσης,     ευρύτερο κοινωνικό, αυτόν           αντιμετωπίζουμε                          39
                                                                                       ένα ερωτευμένο
                                                   του  σχολείου  και  των  φί-
               αντίθετα ένα παιδί εσω-
                                                                                       παιδί  στο σχολείο
                                                   λων- συνομηλίκων. Αρχί-
               στρεφές, ντροπαλό, με λι-
               γότερο ενδιαφέρον για το
                                                                                       1. Ακούμε προσεκτικά
                                                   χρόνο εκτός σπιτιού και να
               άλλο φύλο σε αυτή την               ζει να περνάει περισσότερο          και το σπίτι;
               ηλικία, μπορεί να τραυ-             βρίσκει  ενδιαφέροντα  μα-          και με σοβαρότητα όσα μας
               ματιστεί ψυχολογικά και             κριά από την ασφάλεια της           εμπιστεύεται, τα συζητάμε
               να μπλοκάρει τη μετέπειτα           μητρικής αγκαλιάς. Για το           με ηρεμία, εξηγήσεις και
               κοινωνική και συναισθημα-           λόγο αυτό ανανεώνεται και           χιούμορ, χωρίς να υποτι-
               τική του εξέλιξη.                   συναισθηματικά με αποτέ-            μούμε ή να υπερβάλλουμε
               Όσο μεγαλύτερη ασφάλεια,            λεσμα να δείχνει επιθυμία           τη σημασία των γεγονότων.
               αποδοχή και άνεση, δεί-             και αφοσίωση σε παιδιά              2. Απαντάμε με ειλικρί-

               ξουμε στο παιδί μας, μι-
               λώντας με φυσικότητα και
               ειλικρίνεια για όσα μας εκ-
               μυστηρεύεται ή μας ρωτάει,
               τόσο  μεγαλύτερη  αυτοπε-
               ποίθηση και υπευθυνότητα
               θα αναπτύξει καθώς μεγα-

               λώνει  και ερωτεύεται…
               πραγματικά!  Οι  έρευνες
               δείχνουν πως τα παιδιά
               που προέρχονται από οι-
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44