Page 35 - mag_57
P. 35
ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΜΠΑΡΥ MICHEL BUSSI
Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΤΡΙΑ ΜΑΥΡΑ ΝΟΥΦΑΡΑ
Εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ
η ροσίν Μακνάλτι, μειλίχιο πλάσμα ΕνΑσ Φονοσ
κι αιωνόβια τρόφιμος της –προσε-
χώς υπό κατεδάφιση και μετακί- ΕνΑ χΑΜΕνο Εργο τΕχνησ 35 35
νηση– Ψυχιατρικής Κλινικής του τρΕΙσ γυνΑΙΚΕσ ΞΕρουν το ΜυστΙΚο
ροσκόμον, αποφασίζει, κρυφά, αθό- σ’ ένα χωριό ζούσαν τρεις γυναίκες. η πρώτη ήταν κακιά,
ρυβα, ν' αφήσει το χνάρι της: μια η δεύτερη ήταν ψεύτρα, η τρίτη ήταν εγωίστρια. Κι όμως,
προσωπική μαρτυρία με την οποία είχαν ένα κοινό σημείο, κάτι σαν μυστικό…
πασχίζει να ιστορήσει τον τραυματι- Όλα είναι μια ψευδαίσθηση, ιδίως όταν ένα παιχνίδι αντικα-
κό της βίο και παράλληλα να διαψεύ- τοπτρισμών πολλαπλασιάζει τις ενδείξεις και περιπλέκει τα
σει τα μυθεύματα που την κράτησαν στοιχεία.
ισοβίως άνθρωπο του περιθωρίου. Ωστόσο οι φόνοι που ταράζουν την ηρεμία του Ζιβερνί, αγα-
στην αφήγηση της ροσίν πλέκεται πημένου τόπου του ζωγράφου Κλοντ Μονέ, είναι απολύτως
αληθινοί.
περίτεχνα η πρωτοπρόσωπη αφή-
γηση του ψυχιάτρου της, δόκτορος στο επίκεντρο της ιστορίας, τρεις γυναίκες: ένα κοριτσάκι
έντεκα χρονών με ταλέντο στη ζωγραφική, μια ιδιαίτερα γο-
γκρεν, για χρόνια θεράποντος ια- ητευτική νεαρή δασκάλα και μια ηλικιωμένη με μάτια κου-
τρού της ροσίν, ο οποίος βυθίζεται κουβάγιας, που παρακολουθεί τα πάντα. Και ένα θανάσιμο
σε μια ολοένα και πιο προσωπική πάθος.
εμμονή όσο περισσότερο ανασκα- Με φόντο φήμες για πίνακες χαμένους ή κλεμμένους, με-
λεύει το παρελθόν της υπερήλικης ταξύ των οποίων και οι περίφημες Μαύρες νυμφαίες του
ασθενούς του, με την οποία νιώθει Μονέ, θολές εικόνες δημιουργούνται καθώς μπερδεύεται
να τον συνδέει ένας δεσμός μυστη- το παρελθόν με το παρόν.
ριώδης, ανεξιχνίαστος..