Page 38 - mag_57
P. 38
πΑΙΔΙΑ & σΧοΛεΙο
Γράψε καρδιά μου
το δικό σου παραμύθι...
η επιδρομή του τηλεοπτικού reality ναμη και την υπεροχή τους (ακόμη κι
«επιβίωσης» στην καθημερινότητα αν δεν διακρίνονται για αυτά τα χαρα-
της ελληνικής οικογένειας παρέσυρε κτηριστικά) θα την αρπάξουν με φόρα.
και εκμηδένισε σε χρόνο ρεκόρ στά- Εξάλλου, μιμούνται τα πρότυπα που
σεις και αντιστάσεις, συνήθειες και βλέπουν μπροστά τους. Και είναι πι-
πιστεύω, αρχές και επιφυλάξεις, εν- θανότερο να βλέπουν σε καθημερινή
δοιασμούς και ηθικούς κανόνες. Μι- βάση, για περισσότερο χρόνο, ένα τη-
κροί και μεγάλοι μαγεύτηκαν από την λεοπτικό πρόσωπο παρά τον πατέρα
εικόνα του εξωτικού νησιού και της τους που εργάζεται ως αργά το βράδυ.
υποσχόμενης καλοκαιρινής ευεξίας, Τι κάνουμε, λοιπόν, μπροστά στην
της όμορφης επιφάνειας και της αντα- αγωνιώδη προσπάθεια των παιδιών
γωνιστικής ατμόσφαιρας. να μας δείξουν πως τους αρέσουν οι
Τα παιδιά, έχοντας να διαχειριστούν περιπέτειες, η σωματική δραστηριό-
μια τόσο ζωντανή και πραγματική τητα, η ένωση για έναν κοινό σκοπό,
συνθήκη, σε σχέση με την ηλεκτρο- η περιέργεια για τη φύση και τα συ-
νική – εικονική- πραγματικότητα των ναισθήματα των ανθρώπων, η ανάγκη
38 video games, ενέδωσαν αμαχητί στην αποδοχής και αγκαλιάς από την ομά-
κατανάλωση του τηλεοπτικού προϊό- δα, η ικανότητα να ξεχωρίζουν χω-
ντος, προσπαθώντας να το μιμηθούν, ρίς να κρίνονται αποδοκιμαστικά για
ως προς την αγωνιστική του πλευρά, κάθε απόφασή τους, οι επικίνδυνες
εντός σχολείου. Αυτή η βίαιη αλλαγή αποστολές και το γέλιο;
στη συμπεριφορά των μαθητών δεν πέ- Τους απαγορεύουμε να βλέπουν τηλε-
ρασε απαρατήρητη από το σύνολο των όραση; Ή φτιάχνουμε δικά μας οπτι-
εκπαιδευτικών που άμεσα κινητοποι- κοακουστικά προϊόντα στο σχολείο;
ήθηκαν για να αξιολογήσουν αντικει- Τους κρίνουμε αυστηρά κάθε φορά
μενικά τις νέες ανάγκες των μαθητών/ που μας διηγούνται μια τηλεοπτική
τριών και να εκτιμήσουν τις πιθανές ιστορία; Ή τους δίνουμε ερεθίσματα να
συνέπειες των αλλαγών στη δομή του φτιάξουν τις δικές τους φανταστικές
εκπαιδευτικού σχεδιασμού. ιστορίες;
Οι αιφνίδιες αντιδράσεις των μαθη- Τους αποπαίρνουμε όταν χαλαρώνουν
τών αποκάλυψαν αυτό που όλοι, κατά για να στήσουν μια περιπέτεια με τους
βάθος, γνωρίζαμε αλλά διστάζαμε να φίλους τους; Ή τους προσφέρουμε
εφαρμόσουμε. Τα παιδιά διψούν για ανατρεπτικές επιλογές και συνθήκες
δράση και μάχη, εκτόνωση και αντα- για να ζήσουν και σχολικές περιπέτει-
γωνισμό. Ασφυκτιούν μέσα στις κλει- ες που θα χτίσουν τον πύργο των κα-
στές αίθουσες και στα «κλειστά» ανα- λών αναμνήσεων για τα μαθητικά τους
λυτικά προγράμματα. Όποια ευκαιρία χρόνια;
παρουσιαστεί για να δείξουν τη δύ- ευρηματικότητα και φαντασία!