Page 39 - mag_57
P. 39
της Κατερίνας Τζαβάρα
Τηλεοπτικός γραμματισμός: Στις ή στους ανύπαρκτους χώρους άθλη-
σύγχρονες κοινωνίες δυτικού τύπου, σης μέσα στα δημόσια σχολεία; Εδώ,
τα παιδιά ζουν, μαθαίνουν, διαχειρίζο- ο εκπαιδευτικός καλείται να βάλει σε
νται καθημερινά εκατοντάδες εικόνες, εφαρμογή τα μαγικά του όπλα, τη φα- 39
κυρίως τηλεοπτικές. Στην εκπαίδευση, ντασία και την δημιουργική διάθεση.
οι μαθητές καλούνται να προσέλθουν Οι συνθήκες είναι αποτρεπτικές αλλά
σε συνθήκες αξιοποίησης και αποκω- η ανάγκη των παιδιών να εκτονωθούν
δικοποίησης πολλών και διαφορετι- σωματικά είναι ισχυρότερη, γιαυτό και
κών οπτικοακουστικών μηνυμάτων με χρειάζεται καλή οργάνωση και συνερ-
στόχο να γίνουν και τα ίδια παραγω- γασία μεταξύ των εκπαιδευτικών ενός
γοί, κατασκευαστές. Αντί να αφορίζου- σχολείου (Δάσκαλοι, καθηγητές φυσι-
με τα τηλεοπτικά μηνύματα των δια- κής αγωγής, μουσικοί, θεατρολόγοι,
φημίσεων ας βοηθήσουμε τα παιδιά εικαστικοί, κλπ.) για να δημιουργή-
να παράγουν δικά τους δελτία ειδήσε- σουν κατάλληλες συνθήκες παιχνιδιού
ων, καιρού, διαφημιστικά και ραδιο- και άσκησης. Τα παιδιά χρειάζονται
φωνικά σποτάκια, εφημερίδες, κόμικς 20’λεπτα διαλείμματα μέτριας προς
και εικονογραφημένα περιοδικά. Με έντονης φυσικής δραστηριότητας, ει-
τον τρόπο αυτό, βοηθάμε το παιδί να δικές ασκήσεις ενδυνάμωσης, αμφι-
ασκηθεί σε τεχνικές αναπαράστασης πλευρικότητας, ισορροπίας και συντο-
του κόσμου, χωρίς να είναι παθητικοί νισμού κινήσεων, σύμφωνα και με τις
καταναλωτές αλλά δημιουργοί πρωτό- οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού
τυπου καλλιτεχνικού και συγγραφικού Υγείας (WHO).
έργου. Δημιουργία παραμυθιού: Φτιάξτε το
Φυσική δραστηριότητα: Παίξτε, δικό σας παραμύθι στο σπίτι και στο
τρέξτε, ασκηθείτε! Πού; Στο τσιμέντο σχολείο!