Page 39 - mag_57
P. 39

της Κατερίνας Τζαβάρα









































               Τηλεοπτικός  γραμματισμός: Στις                       ή  στους ανύπαρκτους χώρους άθλη-

               σύγχρονες κοινωνίες δυτικού τύπου,                    σης μέσα στα δημόσια σχολεία; Εδώ,
               τα παιδιά ζουν, μαθαίνουν, διαχειρίζο-                ο εκπαιδευτικός καλείται να βάλει σε
               νται καθημερινά εκατοντάδες εικόνες,                  εφαρμογή τα μαγικά του όπλα, τη φα-                        39
               κυρίως τηλεοπτικές. Στην εκπαίδευση,                  ντασία και την δημιουργική διάθεση.

               οι μαθητές καλούνται να προσέλθουν                    Οι συνθήκες είναι αποτρεπτικές αλλά
               σε συνθήκες αξιοποίησης και αποκω-                    η ανάγκη των παιδιών να εκτονωθούν
               δικοποίησης πολλών και διαφορετι-                     σωματικά είναι ισχυρότερη, γιαυτό και

               κών οπτικοακουστικών μηνυμάτων με                     χρειάζεται καλή οργάνωση και συνερ-
               στόχο να γίνουν και τα ίδια παραγω-                   γασία μεταξύ των εκπαιδευτικών ενός
               γοί, κατασκευαστές. Αντί να αφορίζου-                 σχολείου (Δάσκαλοι, καθηγητές φυσι-
               με τα τηλεοπτικά μηνύματα των δια-                    κής αγωγής, μουσικοί, θεατρολόγοι,

               φημίσεων ας βοηθήσουμε τα παιδιά                      εικαστικοί, κλπ.) για να δημιουργή-
               να παράγουν δικά τους δελτία ειδήσε-                  σουν κατάλληλες συνθήκες παιχνιδιού
               ων, καιρού, διαφημιστικά και ραδιο-                   και  άσκησης.  Τα παιδιά  χρειάζονται

               φωνικά σποτάκια, εφημερίδες, κόμικς                   20’λεπτα διαλείμματα μέτριας προς
               και  εικονογραφημένα περιοδικά. Με                    έντονης φυσικής δραστηριότητας, ει-
               τον τρόπο αυτό, βοηθάμε το παιδί να                   δικές ασκήσεις ενδυνάμωσης, αμφι-
               ασκηθεί σε τεχνικές αναπαράστασης                     πλευρικότητας, ισορροπίας και συντο-

               του κόσμου, χωρίς να είναι παθητικοί                  νισμού κινήσεων, σύμφωνα και με τις
               καταναλωτές αλλά δημιουργοί πρωτό-                    οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού
               τυπου καλλιτεχνικού και συγγραφικού                   Υγείας (WHO).

               έργου.                                                Δημιουργία παραμυθιού: Φτιάξτε το
               Φυσική        δραστηριότητα:           Παίξτε,        δικό σας παραμύθι στο σπίτι και στο
               τρέξτε, ασκηθείτε! Πού; Στο τσιμέντο                  σχολείο!
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44