Page 87 - mag_65
P. 87

της Ειρήνης Μανδηλαρά











               νες γυναίκες θέλουν να πιστεύουν. Προ-                εξαφανιστεί από αυτήν».
               τείνει ότι όλοι οι άνθρωποι θα πρέπει να              «"Η νύχτα πέφτει.  Ή έχει πέσει. Και γιατί

               είμαστε σε επαγρύπνηση, για να βεβαι-                 αυτό... η νύχτα να πέφτει, αντί να ανεβαί-
               ωθούμε ότι δεν θα επιτρέψουμε αυτές                   νει, σαν την αυγή; ώστόσο, αν κοιτάξετε
               τις οπισθοδρομικές πρακτικές να κερ-                  ανατολικά,  κατά το ηλιοβασίλεμα, μπο-
               δίσουν πάλι έδαφος.  Στο μυθιστόρημα                  ρείτε να δείτε τη νύχτα να ανεβαίνει,  όχι

               αυτό, ένα υπερσυντηρητικό θρησκευτι-                  να πέφτει. Το σκοτάδι  ανυψώνεται στον
               κό κίνημα έχει εξαλείψει τα δικαιώματα                ουρανό, από τον ορίζοντα, όπως ένας
               των γυναικών, αλλά η Atwood ανησυ-                    μαύρος ήλιος πίσω από ένα συννεφια-

               χεί για τις απειλές κατά της γυναικείας               σμένο  πέπλο. Όπως ο  καπνός  από μια
               ελευθερίας από οποιαδήποτε ομάδα,                     αόρατη φωτιά, μια γραμμή φωτιάς ακρι-
               ακόμα  και  από  φεμινίστριες.  Η  μητέρα             βώς κάτω από τον ορίζοντα,  μια φωτιά
               της Offred επί παραδείγματι είχε αγωνι-               ή μια πόλη που καίγεται. Ίσως η νύχτα

               στεί για μια κοινωνία στην οποία οι γυ-               να πέφτει επειδή είναι βαριά, μια χοντρή
               ναίκες θα ήταν ασφαλείς και μακριά από
               την οποιαδήποτε μορφή ανδρικής βίας,                  κουρτίνα που σηκώνεται  πάνω από τα
               αλλά δεν είχε κάνει τίποτε για τα πορνο-              μάτια. Μάλλινη κουβέρτα.» (μτφ. της                        87

               γραφικά περιοδικά και βιβλία.                         υπογράφουσας)
               Η  Atwood ξεκίνησε  να  γράφει το  έργο
               αυτό  την άνοιξη του 1984, όταν διέμενε
               στο ακόμη διχοτομημένο από το Τείχος

               Βερολίνο με τη βοήθεια μίας παλιάς, νοι-
               κιασμένης,  γραφομηχανής. Σαν πρώ-
               το  τίτλο του  έργου σκέφτηκε το  Offred.

               Επηρεασμένη  από το  διαχρονικό έργο
               του Chaucher  «Canterbury Tales» το με-
               τονόμασε στον τελικό τίτλο Handmaid’s
               Tale. Το μυθιστόρημα αυτό μεταφράστη-

               κε σε 40 γλώσσες, μεταφέρθηκε στο κι-
               νηματογράφο, έγινε όπερα, μπαλέτο και
               τηλεοπτική σειρά.  Η Atwood έχει ρωτη-

               θεί επανειλημμένως γιατί δεν αποκάλυ-
               ψε ποτέ το πραγματικό όνομα της Offred
               δίνοντας πάντα την ίδια απάντηση:  «τό-
               σοι πολλοί άνθρωποι στην ιστορία έχουν

               αλλάξει τα ονόματά τους ή απλά έχουν

               l  Η Ειρήνη Μανδηλαρά στα 5 της έμαθε να διαβάζει κι έκτοτε αμετανόητη βιβλιοεξαρτημένη!
               Τα τελευταία 28 χρόνια εργάζεται ως bookbuyer σε κεντρικό Αθηναϊκό βιβλιοπωλείο.
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92