Page 60 - mag_68
P. 60
ΤΟ ΑλΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ζωΗΣ της Μαριάννας Κουμαριανού
A(λφα)
όπως αυθεντία
ρύτητα είναι και το τελευταίο. Εγώ, Με άλλα λόγια να γίνει αυτός αυθε-
ως ενήλικας, γνωρίζω τα αντικειμενι- ντία στον ρόλο που επιλέγει.
κά δεδομένα που ισχύουν και γνωρί-
ζω και τις πράξεις του παιδιού μου. Εμείς; Ως «αυθεντία» στα παιδιά μας;
Όμως η γνώση αυτή είναι μισή αν δεν Ποιος είναι τώρα ο ρόλος μας μέσα
μάθω την πραγματικότητα του παι- και μετά από όλα αυτά; Ποιος θα έχει
διού μου, η οποία θα με οδηγήσει στο την …πρωτοκαθεδρία;
να βρεθεί λύση. Μόνο έτσι θα εντο-
πιστεί και θα αναγνωριστεί το όντως Σχηματοποιώντας θα έλεγα ότι ο ρό-
πρόβλημα και θα διαχωριστεί από τα λος μας είναι να βοηθήσουμε τα παι-
συμπτώματα. διά μας να οδηγηθούν σε αποφάσεις
και δράσεις όπου δε θα έχουν ανάγκη
Έχοντας όλοι περάσει από την εφη- να πάνε κόντρα και να πολεμήσουν
βία, γνωρίζουμε καλά το πόσο θέλαμε την αυθεντία-γονιός αλλά ως σύμμα-
να είμαστε αρεστοί στην ομάδα που χοί τους, να τα βοηθήσουμε και να τα
διαλέγαμε. Είναι η περίοδος που το εμπιστευτούμε στο να πάρουν απο-
60 ενδιαφέρον μετατοπίζεται: η επιθυ- φάσεις όπου θα τους οδηγήσουν σε
μία να είμαστε οι «καλοί μαθητές» ή έναν υγιή ρόλο μέσα στην ομάδα που
τα «καλά και υπάκουα παιδιά» κ.ο.κ., θα επιλέξουν, χωρίς να βάζουν σε
όπου ο στόχος είναι οι ενήλικες, παύ- κίνδυνους τους εαυτούς τους.
ει και τη θέση της παίρνει το πώς να
αποκτηθεί ταυτότητα αναγνωρίσιμη Θέλει υπομονή, επιμονή και συ-
από τη ομάδα των συνομιλήκων. «Η χνά καρτερία. Όμως αυτά –μαζί με
ψυχή» της παρέας ή «ο καλλιτέχνης» την πίστη και εμπιστοσύνη στο παιδί
της παρέας ή/και πολλοί άλλοι χα- μας– είναι που θα έχουν αποτέλεσμα.
ρακτηρισμοί που ο έφηβος αναζητά Σκοπός δεν είναι η κυριαρχία ούτε η
προκειμένου να βρει χώρο ύπαρξης ασυδοσία. Η σχέση με το παιδί είναι
και αναγνώρισης μέσα στην ομάδα. μια σχέση που -όπως όλες- δημιουρ-
γούνται και χτίζονται (ή γκρεμίζονται)
κάθε στιγμή. Κι έτσι μετά από αλλε-
πάλληλες δοκιμές και προσπάθειες
και με εμάς από δίπλα, θα υπάρξει ένα
καλύτερο αποτέλεσμα!