Page 60 - mag_68
P. 60

ΤΟ ΑλΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΗΣ ζωΗΣ                    της Μαριάννας Κουμαριανού


               A(λφα)

               όπως αυθεντία




               ρύτητα είναι και το τελευταίο. Εγώ,                   Με άλλα λόγια να γίνει αυτός αυθε-
               ως ενήλικας, γνωρίζω τα αντικειμενι-                  ντία στον ρόλο που επιλέγει.

               κά δεδομένα που ισχύουν και γνωρί-
               ζω  και  τις  πράξεις  του  παιδιού  μου.             Εμείς; Ως «αυθεντία» στα παιδιά μας;
               Όμως η γνώση αυτή είναι μισή αν δεν                   Ποιος είναι τώρα ο ρόλος μας μέσα
               μάθω την πραγματικότητα του παι-                      και μετά από όλα αυτά; Ποιος θα έχει

               διού μου, η οποία θα με οδηγήσει στο                  την …πρωτοκαθεδρία;
               να βρεθεί λύση. Μόνο έτσι θα εντο-
               πιστεί και θα αναγνωριστεί το όντως                   Σχηματοποιώντας θα έλεγα ότι ο ρό-

               πρόβλημα και θα διαχωριστεί από τα                    λος μας είναι να βοηθήσουμε τα παι-
               συμπτώματα.                                           διά μας να οδηγηθούν σε αποφάσεις
                                                                     και δράσεις όπου δε θα έχουν ανάγκη
               Έχοντας όλοι περάσει από την εφη-                     να πάνε κόντρα και να πολεμήσουν

               βία, γνωρίζουμε καλά το πόσο θέλαμε                   την αυθεντία-γονιός αλλά ως σύμμα-
               να είμαστε αρεστοί στην ομάδα που                     χοί τους, να τα βοηθήσουμε και να τα
               διαλέγαμε. Είναι η περίοδος που το                    εμπιστευτούμε στο να πάρουν απο-

   60          ενδιαφέρον μετατοπίζεται: η επιθυ-                    φάσεις όπου θα τους οδηγήσουν σε
               μία να είμαστε οι «καλοί μαθητές» ή                   έναν υγιή ρόλο μέσα στην ομάδα που
               τα «καλά και υπάκουα παιδιά» κ.ο.κ.,                  θα επιλέξουν, χωρίς να βάζουν σε
               όπου ο στόχος είναι οι ενήλικες, παύ-                 κίνδυνους τους εαυτούς τους.

               ει και τη θέση της παίρνει το πώς να
               αποκτηθεί ταυτότητα αναγνωρίσιμη                      Θέλει υπομονή, επιμονή και συ-
               από τη ομάδα των συνομιλήκων. «Η                      χνά καρτερία. Όμως αυτά –μαζί με

               ψυχή» της παρέας ή «ο καλλιτέχνης»                    την πίστη και εμπιστοσύνη στο παιδί
               της παρέας ή/και πολλοί άλλοι χα-                     μας– είναι που θα έχουν αποτέλεσμα.
               ρακτηρισμοί που ο έφηβος αναζητά                      Σκοπός δεν είναι η κυριαρχία ούτε η
               προκειμένου να βρει χώρο ύπαρξης                      ασυδοσία. Η σχέση με το παιδί είναι

               και αναγνώρισης μέσα στην ομάδα.                      μια σχέση που -όπως όλες- δημιουρ-

                                                                     γούνται και χτίζονται (ή γκρεμίζονται)
                                                                     κάθε στιγμή. Κι έτσι μετά από αλλε-
                                                                     πάλληλες δοκιμές και προσπάθειες

                                                                     και με εμάς από δίπλα, θα υπάρξει ένα
                                                                     καλύτερο αποτέλεσμα!
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65