Page 20 - mag_69
        P. 20
     Ασ φΙΛοσοφήσουμε…
               ΘρησκείΑ κΑί
               φίλοσοφίΑ
   20
               Μέχρι τώρα, αναφερόμενοι στην                         αποδώσουν με τον τίτλο αυτό που
               πρώτη  φάση της  προσωκρατικής                        θεωρούν ως ουσία αυτής της πρώ-
               φιλοσοφίας που αναπτύσσεται                           ιμης φάσης της φιλοσοφίας.
               στη Μίλητο, αν αναζητούσαμε ένα                       Ο Πυθαγόρας, καταγόταν και αυ-
               κοινό χαρακτηριστικό που ενοποι-                      τός από την Ιωνία και συγκεκρι-
               εί τις απόψεις του Θαλή, του Ανα-                     μένα από τη Σάμο, που θεωρείται
               ξίμανδρου και του Αναξιμένη, θα                       μέρος της Ιωνίας. Υποθέτουμε ότι
               λέγαμε ότι αυτό είναι «ο λόγος» ή                     μεγαλώνοντας έγινε γνώστης των
               «η  ερμηνεία  της  φύσης».  Η  λέξη-                  βασικών στοιχείων και των από-
               κλειδί είναι η «φύσις», εξού και                      ψεων των Μιλήσιων Φιλοσόφων.
               για  τους μεταγενέστερους  κάθε                       Ωστόσο, η δράση και τα δόγματα
               βιβλίο σχετικό με τους Προσω-                         του Πυθαγόρα δεν θυμίζουν σε
               κρατικούς τιτλοφορείται «Περί                         τίποτα τη φυσική φιλοσοφία των
               φύσεως». Όπως είδαμε, οι περισ-                       πρώτων Προσωκρατικών. Θα λέ-
               σότεροι δεν έγραψαν βιβλία, αλλά                      γαμε  γενικά  ότι  απομακρύνεται
               και αν έγραφαν δεν θα έβαζαν τίτ-                     και από τη φυσική φιλοσοφία και
               λους. Πρόκειται για  τάση των με-                     στρέφεται προς ό,τι θα χαρακτηρί-
               ταγενεστέρων να προσπαθούν να                         ζαμε σήμερα ως μυστικιστικές και





