Page 27 - mag_74
P. 27

του Γεράσιμου Γεωργάτου










               Η ΠρΟΚΛΗΣΗ




               ΤΟΥ ΠΑρμενΙδΗ






























                                                                                                                                27








               Ένα νέο χαρακτηριστικό στην αρ-                       και μας είπε  ότι το μόνο για το

               χαία Ελλάδα, με την είσοδο στον                       οποίο μπορούμε να είμαστε σίγου-
               5ο π.Χ  αι., ήταν  ότι είχε  αυξηθεί                  ροι είναι η νόησή μας  και επιπλέον
               πλέον ο εγγραμματισμός. Δηλαδή,                       ότι αυτό που υπάρχει – το Είναι, το

               οι νεότεροι φιλόσοφοι διαβάζουν                       Ον  -  δεν  γεννιέται,  δεν  πεθαίνει,
               τα κείμενα των προηγουμένων,                          δεν αλλάζει. Πώς λοιπόν μπορεί να
               επηρεάζονται από αυτά και συ-                         συνδυαστεί η απόρριψη της γέννη-

               νεχίζουν. Θα  φανεί αμέσως από                        σης, του θανάτου και της αλλαγής
               τον τρόπο που αντιμετώπισαν τον                       και ταυτοχρόνως να συνεχίσουμε

               Παρμενίδη οι τρεις αυτοί τελευ-                       να ζούμε και να εξηγούμε ένα σύ-
               ταίοι Προσωκρατικοί. Γιατί, όπως                      μπαν όπου η αλλαγή, η γέννηση, η
               αναφέραμε στο προηγούμενο ση-                         φθορά και η μεταβολή είναι κυρί-

               μείωμα, ο Παρμενίδης έθεσε τους                       αρχες;
               μεταγενέστερους μπροστά σε μια

               μεγάλη πρόκληση. Ας την συνοψί-
               σουμε. Ο  μεγάλος Ελεάτης απέρ-
               ριψε κατηγορηματικά την εμπειρία
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32