Page 104 - mag_74
P. 104
ClassY movies
από μοναξιά, ο σκηνοθέτης βιώνει μια σαν το πινέλο και την παλέτα του ζω-
φυσική, σχεδόν σαρκική εμπειρία». γράφου, αποδίδουν ή τροποποιούν την
Η αισθητική αναζήτηση του Παζολίνι, πραγματικότητα που βάζει επί σκηνής.
στοχεύει «στην καταγραφή της πραγ- Η ταινία (δεύτερο μέρος της ρωμαϊκής
ματικότητας, μέσω της ίδια της πραγ- τριλογίας, το πρώτο είναι το «Ακατόνε»
ματικότητας». Με άλλα λόγια, οι επι- και το τρίτο το « Ρικόττα») είχε χλιαρή
λογές του καλλιτέχνη, υπαγορεύονται υποδοχή στη Μόστρα της Βενετίας,
από την ιδιαίτερη ευαισθησία του, η το 1962, όπου προβλήθηκε: το θέμα
ποιότητα του φιλμ, η θέση της κάμε- της πόρνης μητέρας, η ρομάνικη δι-
ρας, η διάρκεια ενός πλάνου, ακριβώς άλεκτος και η απόσταση που έπαιρνε
104