Page 101 - mag_74
P. 101

της Λίλλυς Παπασπυροπούλου



















                    ΜαΜα ρόΜα*









                                             (MaMMa RoMa)


                                                              1962


                                   σκηνοθεσία Πιερ Πάολο Παζολίνι
                              με τους: Άννα Μανιάνι, Φράνκο Τσίτι,


                                                 Έττορε Γκαρόφολο



               Ο προαγωγός Κάρμινε,                της Όστια στα περίχω-               που άφησε την πένα για                  101

               παντρεύεται μια πλού-               ρα της Ρώμης, ήταν σαν              τη κάμερα, φτάνει στη
               σια χωρική, ελευθερώ-               να  έπαιρνε εκδίκηση η              Ρώμη στις αρχές του’50,

               νοντας έτσι την πόρνη με            καθεστηκυία τάξη την                διωγμένος και διαπο-
               το παρατσούκλι Μάμα                 οποία ο καλλιτέχνης δεν             μπευμένος «για άσεμνες

               Ρόμα  που  βρίσκει έτσι             έπαψε ποτέ να προκα-                πράξεις» από την πόλη
               την  ευκαιρία να ανα-               λεί και να φέρνει στα               όπου ζούσε σαν καθη-
               ζητήσει το γιο της που              όρια της αντοχής της με             γητής, όπου δεν αργεί να

               ζούσε  για  16  χρόνια  σε          τα γραπτά του, τις ται-             κάνε τη γνωριμία με τους

               ένα χωριό. Προσπαθεί                νίες του, την ιδεολογία             διανοούμενους της επο-
               να  ξαναχτίσει για  αυτόν           του, την ίδια του τη ζωή.           χής, όπως τον Αλμπέρτο
               μια καθωσπρέπει ζωή,                Μέχρι σήμερα, αναπτύ-               Μοράβια, καθώς και με

               δυστυχώς όμως χωρίς                 χθηκαν -όχι άδικα- θε-              έναν χαρούμενο  γεμά-
               αποτέλεσμα. Η κατάλη-               ωρίες συνομωσίας για                το ζωή προλετάριο, τον

               ξη θα είναι τραγική και             πολιτική δολοφονία και              Σέρτζιο Τσίτι, του οποίου
               για τους δύο.                       όχι για ένα απλό σε-                οι παρέες θα εμπνεύ-

               Όταν το 1975, το άγρια              ξουαλικό έγκλημα, ενός              σουν  τα  μυθιστορήματά
               κακοποιημένο          πτώμα         νεαρού που δολοφονεί                του «Ragazzi di vita» και

               του σκηνοθέτη βρέθη-                τον ομοφυλόφιλο πελά-               «Una  vita  violenta».  Τα
               κε στην παραγκούπολη                τη του. Αυτός ο ποιητής             δύο αυτά έργα είναι η


                      * Δείτε την ταινία
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106