Page 101 - mag_74
P. 101
της Λίλλυς Παπασπυροπούλου
ΜαΜα ρόΜα*
(MaMMa RoMa)
1962
σκηνοθεσία Πιερ Πάολο Παζολίνι
με τους: Άννα Μανιάνι, Φράνκο Τσίτι,
Έττορε Γκαρόφολο
Ο προαγωγός Κάρμινε, της Όστια στα περίχω- που άφησε την πένα για 101
παντρεύεται μια πλού- ρα της Ρώμης, ήταν σαν τη κάμερα, φτάνει στη
σια χωρική, ελευθερώ- να έπαιρνε εκδίκηση η Ρώμη στις αρχές του’50,
νοντας έτσι την πόρνη με καθεστηκυία τάξη την διωγμένος και διαπο-
το παρατσούκλι Μάμα οποία ο καλλιτέχνης δεν μπευμένος «για άσεμνες
Ρόμα που βρίσκει έτσι έπαψε ποτέ να προκα- πράξεις» από την πόλη
την ευκαιρία να ανα- λεί και να φέρνει στα όπου ζούσε σαν καθη-
ζητήσει το γιο της που όρια της αντοχής της με γητής, όπου δεν αργεί να
ζούσε για 16 χρόνια σε τα γραπτά του, τις ται- κάνε τη γνωριμία με τους
ένα χωριό. Προσπαθεί νίες του, την ιδεολογία διανοούμενους της επο-
να ξαναχτίσει για αυτόν του, την ίδια του τη ζωή. χής, όπως τον Αλμπέρτο
μια καθωσπρέπει ζωή, Μέχρι σήμερα, αναπτύ- Μοράβια, καθώς και με
δυστυχώς όμως χωρίς χθηκαν -όχι άδικα- θε- έναν χαρούμενο γεμά-
αποτέλεσμα. Η κατάλη- ωρίες συνομωσίας για το ζωή προλετάριο, τον
ξη θα είναι τραγική και πολιτική δολοφονία και Σέρτζιο Τσίτι, του οποίου
για τους δύο. όχι για ένα απλό σε- οι παρέες θα εμπνεύ-
Όταν το 1975, το άγρια ξουαλικό έγκλημα, ενός σουν τα μυθιστορήματά
κακοποιημένο πτώμα νεαρού που δολοφονεί του «Ragazzi di vita» και
του σκηνοθέτη βρέθη- τον ομοφυλόφιλο πελά- «Una vita violenta». Τα
κε στην παραγκούπολη τη του. Αυτός ο ποιητής δύο αυτά έργα είναι η
* Δείτε την ταινία