Page 37 - mag_101
P. 37
από τη Δήμητρα Σταύρου
http://psyhismos.blogspot.gr/
H δύναμη Bλέπω σπάνια τηλεόραση, και μία από αυτές τις φορές
έτυχε να πέσω πάνω σε μια διαφήμιση. Δεν θα ανα-
τού παραδοξού φερθώ καθόλου στην οικονομική διάσταση που συ-
στη διαμορφωση μπεριλαμβάνεται στο διαφημιστικό μήνυμα, που θέλει
τον πατέρα να προτείνει άλλα αντικείμενα, φαινομενικά
ταύτοτητασ παράδοξα για το παιδί τους, για λόγους οικονομίας.
με αφορμή ενα διαφήμιστικο σποτ
Η μητέρα επιθυμεί το παιδί τους να μά- ο πατέρας κι ας αφήσουμε πίσω τους
θει καράτε, αγγλικά και κιθάρα... Ό,τι λόγους (οικονομικούς) που τον κάνουν 37
δηλαδή επιθυμούν οι περισσότεροι γο- να προτείνει τα συγκεκριμένα μαθησι-
νείς για τα παιδιά τους. ακά αντικείμενα για το παιδί του.
Σκεφτείτε πόσοι νέοι μαθαίνουν αγγλι- Πόσα αγόρια σήμερα μαθαίνουν κλα-
κά στην Ελλάδα. Και από αυτούς που σικό χορό (ίσως σοκάρει πολλούς γο-
επιλέγουν να μάθουν ένα όργανο, η νείς - ιδιαίτερα πατεράδες ένα τέτοιο
συντριπτική πλειοψηφία επιλέγει πιάνο ενδεχόμενο), βραζιλιάνικα και άρπα;
ή κιθάρα. Εξαιρετικά και τα δύο όργα- Η διαφήμιση αναφέρεται στη λέξη-
να, αλλά πολύ δημοφιλή και τα δύο... κλειδί που είναι ο συνδυασμός.
Όσο για το καράτε, η δημοτικότητά του Αυτός ο συνδυασμός των διαφορετι-
έχει γεμίσει τις γειτονιές με τουλάχι- κών μαθησιακών αντικειμένων είναι
στον δυο-τρία τέτοια γυμναστήρια... που θα κάνει διακριτή την ταυτότητα
Η μητέρα, αλλά και ο πατέρας στη δι- του παιδιού μετά. Είπαμε ότι οι γονείς
αφήμιση -παρόλο που δεν είναι τόσο ενδιαφέρονται να δώσουν εφόδια στο
εμφανές σε αυτόν- αγωνιούν για το παιδί τους και να του δώσουν τη δυ-
παιδί τους, το αγαπούν και θέλουν να νατότητα να αναπτύξει νέες δεξιότητες.
του δώσουν όσο περισσότερα εφόδια Το να ακολουθεί κανείς το ρεύμα μπο-
μπορούν, ακόμη και σε μία τέτοια πε- ρεί να συνοδεύεται από συναισθήματα
ρίοδο οικονομικής δυσχέρειας. ασφάλειας, αλλά, αν το σκεφτούμε σε
Ας περάσουμε τώρα σε αυτό που λέει πρακτικό επίπεδο καταφέρνει να δια-