Page 38 - mag_101
P. 38
υΓεΙΑ ΨυΧοΛοΓΙΑ
H δύναμη τού παραδοξού
στη διαμορφωση ταύτοτητασ
με αφορμή ενα διαφήμιστικο σποτ
μορφώσει ομογενοποιημένα υποκεί- μαθαίνει άρπα, βραζιλιάνικα και κλασι-
μενα. Αυτά μεταξύ τους αναπόφευκτα κό χορό.
θα έχουν να αντιμετωπίσουν μεγάλο Εσείς ποιο από τα δύο παιδιά πιστεύετε
ανταγωνισμό, όμοιο με αυτόν που συ-
χνά συμβαίνει σε άλλες κατηγορίες ότι θα είχε καλύτερες δυνατότητες για
που έχουν στοιχεία ομοιότητας, όπως ένα εργασιακό μέλλον; (εδώ το καλύ-
π.χ. τα αδέρφια ίδιου φύλου σε μία οι- τερες έχει σημασία, αφού δεν αναφέ-
κογένεια. ρεται μόνο στην ανεύρεση μίας δου-
Το παράδειγμα του συνδυασμού που λειάς με στόχο μόνο την επιβίωση σε
προκύπτει από την παραπάνω διαφή- μία κοινωνία στην οποία διαλύονται τα
μιση ωστόσο, αν και φαίνεται να χρη- εργασιακά δικαιώματα).
σιμοποιείται προς αποφυγήν, προτείνει
έναν παράδοξο συνδυασμό ικανοτή-
των και μαθησιακών αντικειμένων.
Τα περισσότερα παιδιά θα έρθουν
38 στους γονείς για να δηλώσουν παρό-
μοιες επιθυμίες με αυτές που εκφράζει
η μητέρα στο βίντεο της διαφήμισης.
Ωστόσο, τα παιδιά, ιδιαίτερα οι έφηβοι
προσπαθούν να μιμηθούν τους συνο-
μιλήκους ενώ ταυτόχρονα επιθυμούν
και τη διαφορετικότητά τους.
Στο σημείο αυτό οι γονείς μπορούν να
βοηθήσουν το παιδί στην επιλογή μα-
θησιακών αντικειμένων που δεν έρ-
χονται σε ασυμφωνία με την επιθυμία
του (πχ. να ζητά το παιδί μία δραστη-
ριότητα σωματική και του προτείνει ο
γονιός μία ξένη γλώσσα) αλλά που θα
το κατευθύνουν, χωρίς να το πιέζουν
ωστόσο ή να του το επιβάλλουν, να
επιλέξει έναν συνδυασμό μαθησιακών
δεξιοτήτων που θα κάνουν διακριτή
την ταυτότητά του μέσα στο σύνολο.
Ας υποθέσουμε ότι το παιδί πράγματι