Page 38 - mag_101
P. 38

υΓεΙΑ  ΨυΧοΛοΓΙΑ


                     H δύναμη τού παραδοξού
                  στη διαμορφωση ταύτοτητασ

                  με αφορμή ενα διαφήμιστικο σποτ


               μορφώσει ομογενοποιημένα υποκεί-                      μαθαίνει άρπα, βραζιλιάνικα και κλασι-
               μενα. Αυτά μεταξύ τους αναπόφευκτα                    κό χορό.

               θα έχουν να αντιμετωπίσουν μεγάλο                     Εσείς ποιο από τα δύο παιδιά πιστεύετε
               ανταγωνισμό, όμοιο με αυτόν που συ-

               χνά  συμβαίνει σε  άλλες  κατηγορίες                  ότι θα είχε καλύτερες δυνατότητες για
               που έχουν στοιχεία ομοιότητας, όπως                   ένα εργασιακό μέλλον; (εδώ το καλύ-

               π.χ. τα αδέρφια ίδιου φύλου σε μία οι-                τερες έχει σημασία, αφού δεν αναφέ-
               κογένεια.                                             ρεται  μόνο  στην  ανεύρεση  μίας  δου-

               Το παράδειγμα του συνδυασμού που                      λειάς με στόχο μόνο την επιβίωση σε

               προκύπτει από την παραπάνω διαφή-                     μία κοινωνία στην οποία διαλύονται τα
               μιση ωστόσο, αν και φαίνεται να χρη-                  εργασιακά δικαιώματα).
               σιμοποιείται προς αποφυγήν, προτείνει

               έναν παράδοξο συνδυασμό ικανοτή-
               των και μαθησιακών αντικειμένων.

               Τα περισσότερα παιδιά θα έρθουν
   38          στους γονείς για να δηλώσουν παρό-

               μοιες επιθυμίες με αυτές που εκφράζει

               η  μητέρα  στο  βίντεο  της  διαφήμισης.
               Ωστόσο, τα παιδιά, ιδιαίτερα οι έφηβοι
               προσπαθούν να μιμηθούν τους συνο-

               μιλήκους ενώ ταυτόχρονα επιθυμούν
               και τη διαφορετικότητά τους.

               Στο σημείο αυτό οι γονείς μπορούν να

               βοηθήσουν το παιδί στην επιλογή μα-
               θησιακών αντικειμένων που δεν έρ-

               χονται σε ασυμφωνία με την επιθυμία
               του (πχ. να ζητά το παιδί μία δραστη-
               ριότητα σωματική και του προτείνει ο

               γονιός μία ξένη γλώσσα) αλλά που θα
               το κατευθύνουν, χωρίς να το πιέζουν

               ωστόσο ή να του το επιβάλλουν, να
               επιλέξει έναν συνδυασμό μαθησιακών

               δεξιοτήτων που θα κάνουν διακριτή
               την ταυτότητά του μέσα στο σύνολο.

               Ας υποθέσουμε ότι το παιδί πράγματι
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43