Page 40 - mag_95
P. 40

υΓεΙΑ  ΨυΧοΛοΓΙΑ                             από τη Δήμητρα Σταύρου

                                                                                   http://psyhismos.blogspot.gr/








               2)  Ονομάζετε και το δικό του συναί-                  συναισθήματά του. Αντίθετα βοηθά

               σθημα ώστε να μπορεί να το ταυτοποιεί                 στις σχέσεις του με τους άλλους.
               και να ξέρει που οφείλεται η δυσφορία                 Πάρα πολλά λοιπόν από τα περιστατικά
               του, όποτε την νοιώθει. Η ταυτοποίηση                 που καταφτάνουν στο γραφείο έχουν

               του συναισθήματος, η αναγνώρισή του                   αυτόν τον κοινό παρονομαστή. Οι άν-
               από τον ίδιο τον έφηβο μπορεί να τον                  θρωποι δεν μιλούν για την ουσία και

               ανακουφίσει πάρα πολύ. Όταν για πα-                   δεν εκφράζουν τα συναισθήματά τους.
               ράδειγμα τον βλέπουμε εκνευρισμένο                    Κατά την θεραπεία τους, ανακαλύπτουν
               μπορούμε  να  του  πούμε  "Νομίζω  ότι                πρώτα τι αισθάνονται, μαθαίνουν να το

               έχεις αρκετό άγχος αυτόν τον καιρό"                   αναγνωρίζουν και σταδιακά αρχίζουν
               ή "Μάλλον σε έχει θυμώσει κάτι;" κλπ.                 και βρίσκουν τον δρόμο της έκφρασης.

               Προχωράμε διερευνητικά με διακριτι-                   Μετά από κάποιο χρόνο, τα ψυχοσω-
               κότητα αλλά πάντα ονομάζουμε τα συ-                   ματικά συμπτώματα εξαφανίζονται.
               ναισθήματα  για  να βοηθήσουμε  στην                  Πολλές  σχέσεις  οικογενειακές  και

               αναγνώρισή τους από το ίδιο το παιδί.                 συντροφικές εξελίσσονται. Οι έφηβοι

   40          3) Δεν του λέμε να κρύβει τα συναισθή-                και τα παιδιά αισθάνονται λιγότερο
               ματα του και τις εκδηλώσεις του. Δεν                  ευάλωτοι κι έχουν καλύτερες σχέ-

               είναι κακό να κλαίει κανείς, αντίθετα                 σεις με την οικογένεια. Η δυσφορία
               είναι δείγμα ότι βρίσκεται σε σύνδεση                 και ο εκνευρισμός εξαφανίζονται. Οι

               με το συναίσθημα και ταυτόχρονα ανα-                  εφιάλτες υποχωρούν.
               κουφίζεται.                                           Αναπνέουμε  και  πάλι  κανονικά  και

               4) Δεν είναι ντροπή να μοιράζεται τα                  αβίαστα.




                                                  Δήμήτρα Σταύρού


               Σπουδές Ψυχολογίας στη Γαλλία και στην Ελλάδα. Σπουδές στη Δραματοθεραπεία τε-

               τραετούς κύκλου. Εργασία, ως ψυχολόγος, σε Δημοτικά προγράμματα ψυχοκοινωνι-
               κού χαρακτήρα, σε 75 περίπου σχολεία ιδιωτικά και δημόσια στον ΟΚΑΝΑ κ.ά. Ως


               ερευνήτρια, στο ΕΠΙΨΥ και στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.  Ως Δραματοθεραπεύτρια στο
               Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα, στις φυλακές Κορυδαλού, σε δραματικές σχολές, με στελέχη

               επιχειρήσεων, με εξαρτημένους και τις οικογένειες τους, με καλλιτέχνες για την ανάπτυ-

               ξη της δημιουργικότητάς τους. Μέλος της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιο-

               θεραπευτών Ελλάδας, του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων, της Ελληνικής Εταιρείας

               Κλινικής Κοινωνικής Ψυχολογίας κ.ά. Συμμετοχή σε πολλά συνέδρια με ανακοινώσεις.
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45