Page 39 - mag_95
P. 39
από τη Δήμητρα Σταύρου
http://psyhismos.blogspot.gr/
ανακουφιστικό και είναι στοιχείο επι- με λόγια καθαρά και σταράτα, πάντα με
κοινωνίας που βοηθά στην προσέγγι- ευγένεια κι όχι με πρόθεση επίθεσης.
ση με τον άλλο. 8) Δεν υπάρχει νικητής και ηττημένος
Τα περισσότερα προβλήματα στις σε μία συζήτηση.
σχέσεις των ανθρώπων αντιμετω- 9) Δεν μιλάμε ασταμάτητα, αναλύοντας
πίζονται όταν καταφέρνουν να μιλή- τα πάντα ή πηγαίνοντας από το ένα θέμα
σουν.
στο άλλο. Τα πολλά λόγια είναι φτώ-
Αυτή η επικοινωνία ενήλικα προς ενή- χεια και μπερδεύουν τον συνομιλητή!
λικα έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστι- Από ένα σημείο και μετά ο συνομιλη-
κά για να είναι επιτυχημένη: τής κουράζεται, μπαίνει σε σύγχυση και
1) Επικεντρώνεται μόνο στα δικά μας παύει να ακούει. Λιγότερα και πιο ου-
συναισθήματα. σιαστικά και επικεντρωμένα λόγια στο
2) Δεν κρίνει τον άλλο. θέμα της συζήτησης.
3) Δεν μιλά με υποτιμητικά λόγια για 10) Ο σεβασμός είναι απαραίτητη προ-
κανέναν από τους δύο (ούτε τον εαυτό ϋπόθεση. 39
ούτε τον άλλο) 11) Δεν είμαστε χειριστικοί προσπα-
4) Διαθέτουμε χώρο μέσα μας για να θώντας να δημιουργήσουμε στον άλ-
ακούσουμε τον άλλον χωρίς αμέσως λον ενοχές, να εκβιάσουμε κλπ. κλπ.
να τον διακόψουμε, ή να βιαζόμαστε Η εξουσία στις σχέσεις μόνο τις κατα-
να πούμε τα δικά μας (βλέπε το άρθρο στρέφει και φυσικά δεν υπάρχει νικη-
μου για την δύναμη της ακρόασης στην τής και ηττημένος.
επικοινωνία). Τα παραπάνω αναφέρονται στην επι-
5) Η συζήτηση, δεν ανασύρει όλα τα κοινωνία από ενήλικα σε ενήλικα. Οι
προβλήματα του παρελθόντος στο σή- περισσότερες προτάσεις ισχύουν και
μερα. Κανένας δεν είναι ακριβώς στην περίπτωση της επικοινωνίας γο-
το ίδιο πρόσωπο που ήταν πριν από νιού-παιδιού ή εφήβου.
χρόνια, πόσο μάλλον μέσα σε μία δυ- Ωστόσο σε αυτές τις περιπτώσεις αν εί-
ναμική σχέσης που συνεχώς αλλάζει. στε γονιός για να βοηθήσετε το παιδί ή
6) Δεν υπάρχει ειρωνεία ή κοροϊδία. και τον έφηβο να αναπτύξει συναισθη-
Αντίθετα το καλοπροαίρετο χιούμορ ματική νοημοσύνη, να μπορεί να ανα-
βοηθά πολύ, καθώς ελαφρύνει την γνωρίζει τα συναισθήματά του και να τα
ατμόσφαιρα και ξεκουράζει όταν γίνε- επικοινωνεί μπορείτε να:
ται με μέτρο. 1) Κατονομάζετε το δικό σας συναίσθη-
7) Δεν μιλάμε με υπονοούμενα, αλλά μα όταν μιλάτε με το παιδί.