Page 12 - mag_94
P. 12

ΑΣ φΙΛοΣοφήΣουμε…










               Πρώτη φιλοσοφια,




               Μεταφυσικη



               'η οντολογια



















               Ο όρος «Πρώτη Φιλοσοφία» είναι                        αντίγραφα των Ιδεών.

               αριστοτελικής επινόησης. Την Πρώτη                    Ο Αριστοτέλης αντιστρέφει τον Πλά-
               Φιλοσοφία ο Αριστοτέλης την εντάσ-                    τωνα. Κατά την άποψή του τα αισθητά
   12
               σει στη μεταφυσική, όχι γιατί μελετά                  αντικείμενα έχουν αυτόνομη ύπαρξη,
               το επέκεινα, αλλά γιατί δεν περιλαμ-                  γιατί από αυτά αποτελείται ο πραγμα-

               βάνεται  στη  φυσική  του.  Τη  φυσική                τικός κόσμος. Οι ιδιότητές τους δεν
               και τα μαθηματικά τα ονομάζει «Δευ-                   οφείλονται σε έναν ανεξάρτητο κό-

               τέρα Φιλοσοφία». Η Πρώτη Φιλο-                        σμο Ιδεών, αλλά ανήκουν στο ίδιο το
               σοφία  είναι αυτό που θα ονομάζαμε                    αντικείμενο.
               «οντολογία» και έχει να κάνει με την                  Το τέλειο είδος σκύλου, για παράδειγ-

               αντίληψή του για την πραγματικότητα,                  μα, δεν υπάρχει ως Ιδέα ανεξάρτητα
               τον αισθητό κόσμο, τα αισθητά όντα                    από  τους  συγκεκριμένους  σκύλους.

               και την ουσία τους.                                   Όλοι οι σκύλοι φυσικά παρουσιάζουν
               Ως μαθητής του Πλάτωνα, ο Αριστο-                     ένα σύνολο κοινών ιδιοτήτων, αλλά

               τέλης γνώριζε πολύ καλά την πλατω-                    οι ιδιότητές τους υπάρχουν και ανή-
               νική θεωρία των Ιδεών, σύμφωνα με                     κουν σε κάθε σκύλο ατομικά.

               την οποία τα αντικείμενα του αισθη-                   Μπορεί όλα αυτά να μας φαίνονται
               τού κόσμου οφείλουν τα χαρακτηρι-                     εύλογα και αυτονόητα, όμως έχουν
               στικά τους και την ίδια τους την ύπαρ-                τη σημασία τους από φιλοσοφική

               ξη  στις  Ιδέες.  Υπάρχουν  δηλαδή  με                άποψη. Καταρχάς ο Αριστοτέλης δη-
               έναν παράγωγο ή εξαρτημένο τρόπο,                     λώνει έτσι ότι την πραγματικότητα και

               με μια σχέση υπόταξης, όπως έχουμε                    την αλήθεια θα πρέπει να την αναζη-
               αναφέρει. Αποτελούν δηλαδή ατελή                      τήσουμε στον αισθητό κόσμο. Όπως
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17