Page 57 - mag_83
P. 57

από τη Λέσχη Ανάγνωσης "Συνάντηση"











               Εβραίων κ.α), τον σεβασμό για τον πόνο τους,          με τον οποίο διατήρησε μια δυνατή φιλία,

               που  ο Γκαρθία  Λόρκα θα ενσωματώσει  στο             συνεργάζεται στην οργάνωση της πρώτης
               λογοτεχνικό του έργο. Του μετέδωσε επίσης             τσιγγάνικης λαϊκής γιορτής τραγουδιού της
               το πάθος της για το πιάνο και τη μουσική. Μέ-         Ανδαλουσίας (13-14 Ιουνίου 1922).

               χρι το 1909, ο Φεδερίκο πέρασε ευτυχισμένη,           Τα ενδιαφέροντα που σηματοδοτούν την

               σε πνευματικό επίπεδο, παιδική ηλικία, αλλά           πνευματική περίοδο του ποιητή είναι η λο-
               σωματικά δύσκολη λόγω των συχνών ασθε-                γοτεχνία, η μουσική και η τέχνη, που μα-
               νειών,  σε  ένα  περιβάλλον  αγροτικό  και  γα-       θαίνει από τον καθηγητή Μαρτίν Δομίνγκεθ

               λήνιο στο σπίτι του πατέρα του στο Φουέντε            Μπερουέτα, τον συνοδοιπόρο του στο ταξίδι

               Βακέρος.                                              σπουδών στην Καστίλλη, από την οποία θα
               Το 1909 μετακόμισε με την οικογένειά του στη          δημιουργηθεί η  συλλογή της  πεζογραφίας
               Γρανάδα της  Ανδαλουσίας.  Εκεί  σπουδάζει            Impresiones y paisajes (Εντυπώσεις και Το-

               στο «Colegio del Sagrado Corazón», που διευ-          πία).

               θύνεται από έναν ξάδερφο της μητέρας του,             Το 1919 φτάνει στη Μαδρίτη για να συνεχί-
               και το 1914 γράφεται στο Πανεπιστήμιο, για            σει τις σπουδές του, κατοικώντας κοντά στην
               να σπουδάσει νομικά και μετά στη φιλολογία.           περίφημη Residencia de Estudiantes. Στο πα-                57

               Γνωρίζει τις περιοχές των τσιγγάνων (gitani)          νεπιστήμιο γίνεται φίλος με τον Λουίς Μπου-

               της πόλης που έγιναν μέρος της ποίησής                νιουέλ και τον Σαλβαδόρ Νταλί, όπως και με
               του, όπως αποδεικνύεται από το Romancero              άλλες σημαντικές προσωπικότητες της ισπα-
               του 1928. Το πρώτο του λογοτεχνικό έργο,              νικής ιστορίας. Μεταξύ αυτών και ο Γκρεγό-

               το «Εντυπώσεις και Τοπία», δημοσιεύεται το            ριο Μαρτίνεθ Σιέρρα, ο διευθυντής τού Teatro

               1918, αλλά είχε επιτυχία μόνο σε τοπικό επί-          Eslava, μετά από πρόσκλησή του οποίου ο
               πεδο. Αυτή την περίοδο γνωρίζει τον λόγιο             Λόρκα γράφει και σκηνοθετεί το 1919-20, το
               Μελτσόρ Φερνάνδεθ Αλμάγρο και τον νομικό              πρώτο του έργο "Τα μάγια της πεταλούδας"

               Φερνάνδο Δε Λος Ρίος, μέλλοντα Υπουργό                το οποίο όμως δεν είχε θετική αποδοχή.

               Παιδείας κατά τη διάρκεια της περιόδου με την         Στο ίδρυμα Residencia ο Γκαρθία Λόρκα μένει
               ονομασία «Δεύτερη Ισπανική Δημοκρατία»:               εννιά χρόνια (μέχρι το 1928), Τα καλοκαίρια
               και οι δύο (ιδιαίτερα ο Φερνάνδο Δε Λος Ρίος)         πηγαίνει στο εξοχικό του, αλλά και στην Βαρ-

               βοηθούν με καθοριστικό τρόπο την καριέρα              κελώνη (στο Καδακές), όπου φιλοξενείται

               του νεαρού Φεδερίκο. Ξεκινά στο μεταξύ τις            από τον Σαλβαδόρ Νταλί, με τον οποίο τον
               σπουδές στο πιάνο υπό την καθοδήγηση του              δένει σχέση εκτίμησης και στενής φιλίας. Η
               μαέστρου Αντόνιο Σεγούρα και γίνεται ένας             σχέση αυτή πήρε, από την πλευρά του Λόρκα,

               επιδέξιος βιρτουόζος του  κλασικού ρεπερ-             ερωτικό χαρακτήρα.

               τορίου αλλά και του λαϊκού της Ανδαλουσίας.           Εκείνη την περίοδο γίνεται η δημοσίευση
               Με τον Γραναδό μουσικό Μανιουέλ Δε Φάγια,             του Libro de poemas, η προετοιμασία των
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62