Page 15 - mag_120
P. 15

του Γεράσιμου Γεωργάτου














































               ρέσεις του ισλαμικού κόσμου εί-                       χριστιανοί φιλόσοφοι, όπως

               χαν φτάσει μέχρι τη Βρετανία και                      ο  Ρότζερ  Μπέικον  και  ιδίως  ο                          15

               οι Ευρωπαίοι λόγιοι άρχισαν να                        Θωμάς ο Ακινάτης  αποδέχτη-
               ανακαλύπτουν πάλι τα ελληνικά μα-                     καν με ενθουσιασμό τον νέο

               θηματικά και τη φιλοσοφία, μέσω                       Αριστοτέλη και τελικά έπεισαν

               ισλαμικών  πηγών.  Τα έργα του                        την εκκλησία για τη συμβατό-
               Αριστοτέλη θεωρήθηκαν πραγ-                           τητά του με τη χριστιανική πί-

               ματικά αποκαλυπτικά και προ-                          στη. Κάποιοι όμως προετοίμασαν
               κάλεσαν αναβίωση της φιλο-                            το έδαφος και αξίζει σ' αυτούς μια

               σοφικής σκέψης στους κόλπους                          μικρή αναφορά. Ένας από αυτούς

               της μεσαιωνικής χριστιανικής                          ήταν και ο Άγιος Άνσελμος στον
               εκκλησίας.  Αλλά ενώ η φιλοσο-                        οποίο θα αναφερθούμε στο επόμε-
                                                                     νο σημείωμα.
               φία  του  Πλάτωνα  ενσωματώθηκε
               σχετικά εύκολα στη χριστιανική

               σκέψη,  καθώς  παρείχε  τεκμήρια

               που ενίσχυαν την πίστη στο Θεό
               και στην αιωνιότητα της ανθρώπι-

               νης ψυχής, η φιλοσοφία του Αρι-

               στοτέλη αντιμετωπίστηκε με καχυ-
               ποψία από την εκκλησία. Ωστόσο
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20