Page 15 - mag_120
P. 15
του Γεράσιμου Γεωργάτου
ρέσεις του ισλαμικού κόσμου εί- χριστιανοί φιλόσοφοι, όπως
χαν φτάσει μέχρι τη Βρετανία και ο Ρότζερ Μπέικον και ιδίως ο 15
οι Ευρωπαίοι λόγιοι άρχισαν να Θωμάς ο Ακινάτης αποδέχτη-
ανακαλύπτουν πάλι τα ελληνικά μα- καν με ενθουσιασμό τον νέο
θηματικά και τη φιλοσοφία, μέσω Αριστοτέλη και τελικά έπεισαν
ισλαμικών πηγών. Τα έργα του την εκκλησία για τη συμβατό-
Αριστοτέλη θεωρήθηκαν πραγ- τητά του με τη χριστιανική πί-
ματικά αποκαλυπτικά και προ- στη. Κάποιοι όμως προετοίμασαν
κάλεσαν αναβίωση της φιλο- το έδαφος και αξίζει σ' αυτούς μια
σοφικής σκέψης στους κόλπους μικρή αναφορά. Ένας από αυτούς
της μεσαιωνικής χριστιανικής ήταν και ο Άγιος Άνσελμος στον
εκκλησίας. Αλλά ενώ η φιλοσο- οποίο θα αναφερθούμε στο επόμε-
νο σημείωμα.
φία του Πλάτωνα ενσωματώθηκε
σχετικά εύκολα στη χριστιανική
σκέψη, καθώς παρείχε τεκμήρια
που ενίσχυαν την πίστη στο Θεό
και στην αιωνιότητα της ανθρώπι-
νης ψυχής, η φιλοσοφία του Αρι-
στοτέλη αντιμετωπίστηκε με καχυ-
ποψία από την εκκλησία. Ωστόσο