Page 57 - mag_114
P. 57

Η MIMIKA MANTA  αγαπάει πολύ τον Σαίξπηρ). Προσπαθεί                να μπερδέψουν το επιλεγμένο τους αγα-


 ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ "Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ"  να ζήσει απλά, κολυμπάει, μαγειρεύει,   θό με την εξουσία - μαγική ισχυρή, συ-
               και στοχάζεται. Θεωρεί πλέον ότι «Το θέ-
                                                                     νήθως μοιραία και διαφθαρμένη. Ο ένας
 ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ...  ατρο είναι ασυζητητί ένας χώρος όπου   πέθανε, ο άλλος έζησε.
 «ΘΑΛΑΣΣΑ ΘΑΛΑΣΣΑ»    μαθαίνει κανείς πόσο εφήμερη είναι η           Ο Αροουμπάι εντωμεταξύ θέλει πάλι

               ανθρώπινη δόξα» και ...«το μόνο που
                                                                     δική του την εφηβική του αγάπη. Θεωρεί
 της IRIS MURDOCH   έχω να κάνω είναι να μάθω να είμαι κα-           πως ο σύζυγός της, την έχει εγκλωβίσει
               λός».
                                                                     και πως εκείνος πρέπει να την σώσει,
 Εκδόσεις: GUTENBERG  Στην αρχή περιγράφει όμορφα την θά-            ενώ η ίδια αδιαφορεί. Θέλει οπωσδήπο-
               λασσα και τους ήχους της, τους βράχους                τε να την παντρευτεί, αλλά διαβάζουμε:

               και τα κοιλώματα, τα κύματα,  ένα τοξωτό              «Όποιος γάμος μακροημερεύει, έχει τις
               γεφύρι που σχηματίζεται από τα βράχια                 βάσεις του στο φόβο. Ο φόβος είναι δο-
               ενώ προσπαθεί να εναρμονίσει την νέα                  μικό στοιχείο, σκάβεις στα τρίσβαθα της
               μοναχική ζωή του με την φύση που τον                  ανθρώπινης φύσης και τι βρίσκεις στον

               περιβάλλει.                                           πάτο; Μίζερο μνησίκακο βασανιστικό
               Όμως το σπίτι -όπως αναφέρεται- έχει                  αλαζονικό φόβο, που σε σπρώχνει είτε

               μάλλον την δική του «ιστορία» και αυτό                να πατήσεις ποδάρι είτε να βάλεις την
               τον επηρεάζει. Η αδιαφορία των γει-                   ουρά κάτω από τα σκέλια […] Έχω την
               τόνων, η επίσκεψη φίλων και παλιών                    υποψία πως οι ευτυχισμένοι γάμοι είναι                     57
               ερωμένων του, που θέλει να ξεχάσει                    ελάχιστοι, απλώς οι άνθρωποι συγκαλύ-

               και κυρίως η τυχαία συνάντηση με την                  πτουν τη δυστυχία τους και την απογοή-
               μοναδική εφηβική του αγάπη, τη Χάρτλι                 τευσή τους»
               καταστρέφουν τα σχέδιά του. Η Χάρτλι

               είναι τώρα μαραμένη και παντρεμένη                    Το μυθιστόρημα  είναι ένα αριστούργη-
               με έναν στρατιωτικό, τον Μπεν Φιτς και                μα που περιγράφει, τον πόθο, τον φόβο,
               αδιάφορη για τον Τσαρλς. Οι Φιτς έχουν                και την υπαρξιακή αναζήτηση. Ο ναρκισ-
               έναν υιοθετημένο γιο τον Τίτο.                        σισμός, η χειριστική συμπεριφορά και

               Επιπλέον το περιβάλλον  και η θάλασ-                  οι εμμονές του Αροουμπάι, προκαλούν
               σα δεν του προσφέρουν την μαγεία που                  τρόμο.

               περίμενε. Φυσικά η απομόνωση του                      Εντέλει, ανίκανος να ζήσει σαν ερημίτης,
               Τσαρλς, δεν είναι μια βιωμένη ανάγκη.                 χαμένος στις υπαρξιακές αναζητήσεις
               Τον επισκέπτεται επίσης, το alter ego                 του επηρεασμένος από τραγικά γεγο-
               του, οπαδός του θιβετιανού βουδισμού,                 νότα, επιστρέφει στον κόσμο που είχε

               εξάδελφος του, Τζέιμς. Ο καθένας  έχει                αφήσει. Λέει «η ζωή, σε αντίθεση με την
               διαφορετικό εσωτερικό κόσμο. Διαβά-                   τέχνη, έχει έναν εκνευριστικό τρόπο να
               ζουμε για έναν άγιο και έναν αμαρτωλό.                σκοντάφτει και να συνεχίζει τον δρόμο
               Ο Τζέιμς προσπαθεί να φτάσει στο καλό,                κουτσαίνοντας, ανατρέποντας τις μετα-

               μέσω της θρησκείας ενώ ο  Τσάρλς  μέσα                στροφές,  καλλιεργώντας  το  πόσο  αδύ-
               από την τέχνη. Και οι δύο φωτίστηκαν σε               νατον είναι να ζήσουμε ευτυχισμένοι και
               κάποιο βαθμό, αλλά έπεσαν στο λάθος                   ενάρετοι για πάντα...»
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62