Page 57 - mag_114
P. 57
Η MIMIKA MANTA αγαπάει πολύ τον Σαίξπηρ). Προσπαθεί να μπερδέψουν το επιλεγμένο τους αγα-
ΑΠΟ ΤΗ ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ "Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ" να ζήσει απλά, κολυμπάει, μαγειρεύει, θό με την εξουσία - μαγική ισχυρή, συ-
και στοχάζεται. Θεωρεί πλέον ότι «Το θέ-
νήθως μοιραία και διαφθαρμένη. Ο ένας
ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ... ατρο είναι ασυζητητί ένας χώρος όπου πέθανε, ο άλλος έζησε.
«ΘΑΛΑΣΣΑ ΘΑΛΑΣΣΑ» μαθαίνει κανείς πόσο εφήμερη είναι η Ο Αροουμπάι εντωμεταξύ θέλει πάλι
ανθρώπινη δόξα» και ...«το μόνο που
δική του την εφηβική του αγάπη. Θεωρεί
της IRIS MURDOCH έχω να κάνω είναι να μάθω να είμαι κα- πως ο σύζυγός της, την έχει εγκλωβίσει
λός».
και πως εκείνος πρέπει να την σώσει,
Εκδόσεις: GUTENBERG Στην αρχή περιγράφει όμορφα την θά- ενώ η ίδια αδιαφορεί. Θέλει οπωσδήπο-
λασσα και τους ήχους της, τους βράχους τε να την παντρευτεί, αλλά διαβάζουμε:
και τα κοιλώματα, τα κύματα, ένα τοξωτό «Όποιος γάμος μακροημερεύει, έχει τις
γεφύρι που σχηματίζεται από τα βράχια βάσεις του στο φόβο. Ο φόβος είναι δο-
ενώ προσπαθεί να εναρμονίσει την νέα μικό στοιχείο, σκάβεις στα τρίσβαθα της
μοναχική ζωή του με την φύση που τον ανθρώπινης φύσης και τι βρίσκεις στον
περιβάλλει. πάτο; Μίζερο μνησίκακο βασανιστικό
Όμως το σπίτι -όπως αναφέρεται- έχει αλαζονικό φόβο, που σε σπρώχνει είτε
μάλλον την δική του «ιστορία» και αυτό να πατήσεις ποδάρι είτε να βάλεις την
τον επηρεάζει. Η αδιαφορία των γει- ουρά κάτω από τα σκέλια […] Έχω την
τόνων, η επίσκεψη φίλων και παλιών υποψία πως οι ευτυχισμένοι γάμοι είναι 57
ερωμένων του, που θέλει να ξεχάσει ελάχιστοι, απλώς οι άνθρωποι συγκαλύ-
και κυρίως η τυχαία συνάντηση με την πτουν τη δυστυχία τους και την απογοή-
μοναδική εφηβική του αγάπη, τη Χάρτλι τευσή τους»
καταστρέφουν τα σχέδιά του. Η Χάρτλι
είναι τώρα μαραμένη και παντρεμένη Το μυθιστόρημα είναι ένα αριστούργη-
με έναν στρατιωτικό, τον Μπεν Φιτς και μα που περιγράφει, τον πόθο, τον φόβο,
αδιάφορη για τον Τσαρλς. Οι Φιτς έχουν και την υπαρξιακή αναζήτηση. Ο ναρκισ-
έναν υιοθετημένο γιο τον Τίτο. σισμός, η χειριστική συμπεριφορά και
Επιπλέον το περιβάλλον και η θάλασ- οι εμμονές του Αροουμπάι, προκαλούν
σα δεν του προσφέρουν την μαγεία που τρόμο.
περίμενε. Φυσικά η απομόνωση του Εντέλει, ανίκανος να ζήσει σαν ερημίτης,
Τσαρλς, δεν είναι μια βιωμένη ανάγκη. χαμένος στις υπαρξιακές αναζητήσεις
Τον επισκέπτεται επίσης, το alter ego του επηρεασμένος από τραγικά γεγο-
του, οπαδός του θιβετιανού βουδισμού, νότα, επιστρέφει στον κόσμο που είχε
εξάδελφος του, Τζέιμς. Ο καθένας έχει αφήσει. Λέει «η ζωή, σε αντίθεση με την
διαφορετικό εσωτερικό κόσμο. Διαβά- τέχνη, έχει έναν εκνευριστικό τρόπο να
ζουμε για έναν άγιο και έναν αμαρτωλό. σκοντάφτει και να συνεχίζει τον δρόμο
Ο Τζέιμς προσπαθεί να φτάσει στο καλό, κουτσαίνοντας, ανατρέποντας τις μετα-
μέσω της θρησκείας ενώ ο Τσάρλς μέσα στροφές, καλλιεργώντας το πόσο αδύ-
από την τέχνη. Και οι δύο φωτίστηκαν σε νατον είναι να ζήσουμε ευτυχισμένοι και
κάποιο βαθμό, αλλά έπεσαν στο λάθος ενάρετοι για πάντα...»