Page 25 - mag113
P. 25
«Πεινασμένε άνθρωπε, πιάσε ένα βιβλίο.
Είναι όπλο!»
Μπέρτολτ Μπρεχτ
ΕΜΙΛΙΟ ΜΠΑΡΡΑΤΣΙΝΑ
ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ
Εκδόσεις ΡΟΕΣ
Τέσσερις μετανάστες από το Καλαμαρί –χώρα που επινόη-
σε ο συγγραφέας και φέρει τα γνωρίσματα κάθε κράτους της
Λατινικής Αμερικής– φτάνουν στην Ισπανία για να βρουν τον
παράδεισο. Αντ’ αυτού, όμως, βιώνουν την εξαπάτηση και τη
διάψευση: έρχονται αντιμέτωποι με μια απάτη, με το εφιαλτικό
παρελθόν τους, με τη συμβίωση και την επιβίωσή τους σε μια
πολιτεία εχθρική. Παράλληλα με τις μικρές, προσωπικές τους
ιστορίες, στο μυθιστόρημα Πωλείται Παράδεισος περιγράφε-
ται μια κοινωνία της οποίας αμφισβητούνται έμπρακτα όλες οι
καθιερωμένες αξίες. Πρόκειται για ρεαλιστική αλλά και ποιητι-
κή μεταγραφή, σε ιδίωμα αιχμηρό και ρωμαλέο, μιας ιστορίας της εποχής μας που θα ταρά-
ξει βαθύτατα όσους νομίζουν ότι θα μπορούσαν να την προσπεράσουν αδιάφοροι.
BENITO PEREZ GALDOS
ΜΙΑ ΤΕΧΝΗ ΠΟΥ ΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ 25
Εκδόσεις ΡΟΕΣ
Μια επιδημία που έχει ενσκήψει στη Mαδρίτη, τρομοκρατώ-
ντας τους κατοίκους της με την ανατριχιαστική «μουσική» της·
ένας μικρός κι ανέστιος εφημεριδοπώλης που ερωτεύεται μια
δεσποινίδα του καλού κόσμου, με απρόβλεπτα αποτελέσματα·
ένας διανοούμενος που ψάχνει απεγνωσμένα το κεφάλι του· μια
επανάσταση των λημμάτων του λεξικού με άδοξη κατάληξη· μια
χριστουγεννιάτικη γιορτή που διαταράσσεται από ένα παράδοξο
πανδαιμόνιο· ένας άνδρας που πλανεύεται από μια μυστηριώδη
συνταξιδιώτισσα· ένα πρωτότυπο αριστούργημα, στο οποίο κα-
λούνται να συνεργαστούν ένας Έλληνας κι ένας Ισπανός καλλιτέχνης από διαφορετικές εποχές·
ένας φιλοπερίεργος επιβάτης που προσπαθεί να διαλευκάνει ένα έγκλημα μέσα στο τραμ· ένας
άσωτος υιός που επιστρέφει στο πατρογονικό σπίτι για να πεθάνει, μια κινούμενη πόλη και
μια απαρηγόρητη, παρ’ ολίγον αυτόχειρας σ’ ένα απρόσμενο συναπάντημα μ’ ένα χαμίνι του
δρόμου… Αυτά και πολλά ακόμη αποτελούν το υλικό με το οποίο ο Μπενίτο Πέρεθ Γκαλδός
εξερευνά τις πολλαπλές εκφάνσεις του φανταστικού στα 12 διηγήματα του ανά χείρας τόμου.
Ο μεγαλύτερος Ισπανός μυθιστοριογράφος μετά τον Θερβάντες, κορυφαίος εκπρόσωπος του
Ρεαλισμού του 19ου αιώνα, αποδεικνύει το ταλέντο και τη μαστοριά του και στη μικρή φόρμα,
πλέοντας σε… αχαρτογράφητα νερά. Μόνο όμως ένας δεξιοτέχνης του ρεαλισμού θα μπορού-
σε να τον αποδομήσει τόσο επιτυχώς, περιδιαβάζοντας με άνεση στην επικράτεια του παράξε-
νου και του αγνώστου.