Page 95 - mag_110
P. 95
Ο Ντίνος Ηλιόπουλος είναι χω- εύκολα, κείμενο. Έτσι λοιπόν, είχε χο-
ρίς καμία αμφιβολία ένας από τους ρογραφήσει την κίνηση. Επειδή, ακρι-
σημαντικότερους Έλληνες ηθοποι- βώς, δεν έβλεπε, δεν είχε την εικόνα
ούς του ελληνικού κινηματογράφου να συγκροτεί ένα ρόλο, που δεν έπρε-
και θεάτρου. Κάποιοι αναφέρονται πε να φοράει γυαλιά, γιατί έπαιζε ένα
στη φινέτσα, το ταλέντο ή το ήθος του γκαρσόνι στην εποχή του Όθωνα. Δεν
Ντίνου Ηλιόπουλου, αλλά ακόμα όλα φορούσαν γυαλιά, τότε, τα γκαρσόνια.
αυτά αδυνατούν να οριοθετήσουν το Μέτραγε, λοιπόν, τα πάντα, τις κινήσεις,
εύρος της θεατρικής και κινηματο- έπρεπε να κυκλοφορήσει, ανάμεσα σε
γραφικής του παιδείας. τραπεζάκια, που ήταν μέσα στη σκόνη,
Αναφέρει σχετικά ο Κώστας Γεωρ- να μετράει ένα-δύο-τρία, να γυρίζει
γουσόπουλος: «Είχα τη μεγάλη τύχη, πίσω και να χορογραφεί όλη την κίνη-
κάποια στιγμή, ως νέος, να παρακο- ση, γιατί δεν έβλεπε, τόσο που έπρεπε
λουθήσω τον τρόπο, με τον οποίο δού- και οι ηθοποιοί, να προσαρμοστούν σε
λευε ο Ηλιόπουλος, όταν έφτιαχνε ένα αυτό, να μην τρακάρουν. Και δεύτερον,
ρόλο. Ο Ηλιόπουλος είχε δύο ελατ- το έφτιαξε, ακριβώς, αυτό το ιδίωμα, 95
τώματα. Ανθρώπινα ελαττώματα, που που ξέρουμε όλοι. Επειδή δεν θυμότα-
είχαν σχέση με την κατασκευή του. νε, έφτιαξε αυτήν την κίνηση, την κυ-
Είχε οκτώμισι βαθμούς μυωπίας, κλωτική, για να θυμηθεί τα παρακάτω.
δεν έβλεπε, πέρα από ένα μέτρο, χω- Είχε φτιάξει πολλά, με αυτό, που λέμε,
ρίς γυαλιά, και το δεύτερο, δεν είχε υμνεί τα λάθη και τα πάθη του, δηλαδή
καλή μνήμη. Δεν μπορούσε να μάθει, τους τρόπους, με τους οποίους ο κα-