Page 100 - mag_110
P. 100
ΚΙΝΉΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Γράφει ο Θωμάς Αθ. Αγραφιώτης
όρου) μέχρι τότε. απολαυστικές ταινίες, στις οποίες πρω-
Η αξία όμως του Ντίνου Ηλιόπουλου ταγωνίστησε ο Ντίνος Ηλιόπουλος (στο
κορυφώθηκε κατά το πρώτο μισό της πρώτο μισό της δεκαετίας του 1960),
δεκαετίας του 1960, έτσι ώστε να φτά- βασισμένες όλες τους σε κείμενα του
σει και στα πρώτα σκαλιά της εμπορι- Δημήτρη Ψαθά και σε παραγωγή της
κής κινηματογραφικής δημοτικότητας, Φίνος Φιλμ. Πρόκειται για την πολιτική
κάτι που το άξιζε και που το πετυχαίνει σάτιρα «Ζητείται ψεύτης», για την ακό-
κατά κύριο λόγο με αγαπημένες ται- μα καυστική σάτιρα των ελληνικών πο-
νίες του Αλέκου Σακελλάριου («Μα- λιτικών ηθών «Φωνάζει ο κλέφτης»,
κρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες», αλλά και για την απολαυστική σάτιρα
«Ο φίλος μου ο Λευτεράκης», «Το του ελληνικού πουριτανισμού και ταυ-
δόλωμα») και ακόμα περισσότερο με τόχρονα της ελληνικής συμφεροντολο-
κλασικές ταινίες μέχρι και εμπορικούς γίας «Ο ατσίδας» («Παιδιά, δεν ξέρω
θριάμβους του Γιάννη Δαλιανίδη («Το αν το καταλάβατε, αλλά είμαστε μια
κοροϊδάκι της δεσποινίδας», «Η κυ- ωραία ατμόσφαιρα» ή «Στρίβειν δια
100 ρία του κυρίου», «Μερικοί το προ- του αρραβώνος: Γαμπρός ή μακαρί-
τιμούν κρύο», «Κάτι να καίει», «Οι της; Γαμπρός! Αρραβωνιάζομαι!»).
κληρονόμοι»). Χρόνια πριν πάντως, ο Ηλιόπουλος
Ειδική μνεία αξίζει να γίνει για τρεις είχε πρωταγωνιστήσει και σε μία άλλη