Page 45 - mag_109n
P. 45
της Νάγιας Ζάχαρη
Τα «Κομποζαρίσματα» αυτού του τεύχους είναι αφιερωμένα στη μνήμη της μεγάλης
πιανίστριας και Αθηναίας αρχόντισσας Μοιρούλας Μαρκέτου-Νάσου, της οποίας η οικία
στα Εξάρχεια αποτέλεσε τόπο προσωπικής μου αναγέννησης.
Ο Φεβρουάριος θεωρείται μήνας του έρωτα από πολλούς χάρη
στον Βαλεντίνο, που το καρδουλοπρόμο του μας βομβαρδίζει
χρόνια τώρα σχεδόν αμέσως μετά το ξεστόλισμα του Χριστου-
γεννιάτικου δέντρου. Γι'αυτό, το παρόν κείμενο φιλοδοξεί να
είναι "dizzying", όπως οι έρωτες που έχουν την ιδιότητα να
προκαλούν στα ανυποψίαστα θύματά τους μια κάποιου είδους
μεθυστική ζαλούρα, κάνοντάς τα να αποσυντονίζονται και να
μην ξέρουν ούτε πώς ξεκίνησαν ούτε πού θα καταλήξουν.
είναι οι ερωτιδείς που στόλιζαν για
Μήνας του έρωτα λοιπόν, χρόνια τον φανοστάτη της πλατείας
και δεν γινόταν να μην αποτελέσουν και αποτελούν ως σήμερα το σήμα 45
αφορμή για τον ακόλουθο καταιγισμό κατατεθέν της, παρόλο που προσφά-
σκέψεων οι διάσημοι και πολύπαθοι τως, μεταφέρθηκαν (άγνωστο πού!)
Έρωτες των Εξαρχείων. Και όχι, δεν με σκοπό να ξεκινήσουν απρόσκοπτα
πρόκειται να γίνει κους-κους και απο- οι εργασίες του μετρό. Οι ερωτιδείς
καλύψεις για προσωπικές ιστορίες αυτοί είναι μια μπαρόκ, ορειχάλκινη
κατοίκων ή ανθρώπων που ερωτεύ- σύνθεση από τρία στεφανωμένα μι-
τηκαν στα στενά της αγαπημένης γει- κρά αγόρια, με ύψος μικρότερο από
τονιάς! Άλλωστε, η γειτονιά της Αθή-
Η μεθυστική νας, που μια φορά κι έναν καιρό ήταν ενάμισι μέτρο, τα οποία κρατούν από
ένα αντικείμενο (αγγείο, κοχύλι, μου-
φημισμένη για τη συμβολή της στην
σικό όργανο), ενώ ένα πτυχωτό ύφα-
πυροδότηση των ερώτων των Αθη-
διαδρομή ναίων, ήταν τα περίφημα «Παντρεμε- σμα και φύλλα καλύπτουν τα γυμνά
μέρη του κορμιού τους. Στον κενό
νάδικα».
χώρο πίσω από την πλάτη τους ένας
«Στον Βύρωνα στη γέφυρα
στύλος υποστηρίζει πέντε φανούς και
των ερώτων κι εκεί στον άγιο Γιώργη με τον τρόπο που είναι στραμμένα τα
είναι το νυφοπάζαρο
σώματά τους κοίταζαν σε διαφορε-
που το ζηλεύουν όλοι!»
Οι διάσημοι έρωτες των Εξαρχείων τική κατεύθυνση στην πλατεία πια-
σμένα πλάι-πλάι. Στη βάση του φανο-