Page 48 - mag_109n
P. 48

ΚΟΜΠΟΖΑΡΙΣΜΑΤΑ


              Η μεθυστική διαδρομή

                           των ερώτων




               Mascagni. Αξίζει να αναφερθεί ότι η                   ενός Κρατικού Θεάτρου η επιμόρφω-

               δημοφιλής άρια Ridi Pagliaccio (Γέλα                  ση του κοινού και ιδίως όταν υπάρχει
               Παλιάτσο), από την όπερα Παλιάτσοι                    μια παράδοση 200 ετών ελληνικής
               του Leoncavallo, μοιάζει αρκετά με                    δημιουργίας στην όπερα;

               την άρια του τενόρου από την Λιονέλ-                  Κι ενώ δεν υπάρχει καν έργο του Σα-

               λα του Σαμάρα, που έκανε πρεμιέρα                     μάρα για μια ακόμη σεζόν στην Εθνι-
               στη  Σκάλα του  Μιλάνου το  1891!  Τα                 κή Λυρική Σκηνή, στην έκθεση  της
               τρία έργα του Σπύρου Σαμάρα, που                      διαπρεπούς ναΐφ ζωγράφου Σοφίας

               είχαν την τύχη να ανέβουν στο Δη-                     Καλογεροπούλου -πρώην πρωτα-

               μοτικό Θέατρο των  Αθηνών είναι:  η                   γωνίστριας της Κρατικής Όπερας της
               Flora Mirabilis (Θαυμαστή Ανθός), La                  Βιέννης- που εγκαινιάστηκε στο Μέ-
               Martyre (Η Μάρτυς) και η Κρητικο-                     γαρο  Μουσικής Αθηνών  δύο  μέρες

               πούλα.                                                μετά την αναβίωση της Μετζέ, η Flora

               Στο Teatro Costanzi (Όπερα της Ρώ-                    Mirabilis του Σαμάρα κατέχει περίο-
               μης) όμως, το 1888 είχε την τύχη                      πτη θέση! Η Σοφία Καλογεροπούλου
   48          να πρωτανέβει η νεανική όπερα                         με την ευρύτατη παιδεία που τη χαρα-

               του συνθέτη (τη συνέθεσε 22 ετών)                     κτηρίζει, γνωρίζει σε βάθος την εργο-

               Medgé,  την  οποία  ευτύχησε  το  κοι-                γραφία της διεθνούς λόγιας μουσικής
               νό να παρακολουθήσει μετά από 136                     παράδοσης και τιμά με τα εντυπωσι-

               χρόνια σε συναυλιακή μορφή στο θέ-                    ακά χρώματα της παλέτας της τους
               ατρο «Ολύμπια» της οδού Ακαδημίας                     δημιουργούς  των μεγάλων  διαχρο-

               στις 17/2/2024 σε νέα ενορχήστρωση                    νικών έργων. Η έκθεση, που έχει ως
               Βύρωνα Φιδετζή, καθώς η πρωτότυ-                      θέμα την όπερα, θα διαρκέσει ως τις

               πη έχει χαθεί. Το έργο παρουσιάστηκε                  15/3/2024 και κάπου ανάμεσα στους
               από τη Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθη-                       πίνακές της ο επισκέπτης θα έχει την

               νών, τη Χορωδία του Δήμου Αθηνών,                     ευκαιρία να συναντήσει ακόμα και
               εκλεκτούς μονωδούς και συντελε-                       το  κατεδαφισμένο  Δημοτικό  Θέατρο

               στές, φυσικά υπό την μπαγκέτα του                     Αθηνών, να σφύζει από ζωή όπως
               αρχιμουσικού Βύρωνα Φιδετζή. Το                       άλλοτε! Κόντρα σε εκείνους που επι-

               κοινό  ενθουσιασμένο  αναρωτήθηκε,                    λέγουν να κατεδαφίζουν μνημειώδη
               γιατί η Εθνική Λυρική Σκηνή δεν πα-                   κτήρια του τόπου μας, να παραγκω-

               ρουσιάζει και δεν αναδεικνύει τόσο                    νίζουν τους σπουδαίους καλλιτέχνες
               σπουδαία έργα Ελλήνων συνθετών,                       μας, να εξαφανίζουν σημαντικά έργα

               αλλά συνεχώς μηρυκάζει το ίδιο ρε-                    τέχνης και να γκρεμίζουν στο πέρα-
               περτόριο! Δεν είναι άραγε ο ρόλος                     σμά τους όσα δεν μπορούν/ξέρουν να
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53