Page 31 - mag_107_N
P. 31
ΤΟΥ ΜΑΝΩΛΗ ΓΑΛΙΑΤΣΟΥ
Ο ΆΦΘΆΡΤΟΣ
ΜΙΝΙΜΆΛΙΣΜΟΣ
31
Η ποιητική σύνθεση "Στον Κήπο Γυ- ναισθήματα είναι υπόθεση (βαθιά φυ-
ναίκα" εγκαινιάζει, ενδεχομένως, την λαγμένης) πίστης: αυτήν την πίστη την
τέχνη να γράφεις "έπος με λίγες λέξεις". αναγνωρίζεις - διαφορετικά την προ-
Από αυτό το ιδιαίτερο έπος απουσιάζει σπερνάς.
η παράθεση των επεισοδίων του γιατί Συμπαιγνία του έργου και του ποιητικού
τη θέση τους αποφασίζει να καταλάβει υποκειμένου;
η έκθεση μιας εναργούς πυκνότητας Γεγονός είναι ότι από το έπος των λίγων
των αισθημάτων. λέξεων, το ανάστροφο έπος να γράφεις
Η σύνθεση "Στον Κήπο Γυναίκα", λοι-
πόν, δεν θα μπορούσε παρά να είναι, με λίγες λέξεις, μας οδηγεί σε μια παρά-
επίσης, το έπος να γράφεις με λίγες λέ- πλευρη υπόγεια διαδρομή.
ξεις, πράγμα όχι εντελώς το ίδιο, γιατί "ένα μεγάλο ναι
υπονοείται εδώ ότι η ακρίβεια των αι- τη γέννησή του αναμένει"
σθημάτων οφείλει, περίπου υποχρεω- Απ' τις αρχές, η σύνθεση θέτει ως βα-
τικά, να είναι ολιγόλογη. Ίσως γι' αυτό σική διεκδίκησή της τη δημιουργία μιας
όποιος πιστεύει στα συναισθήματά του σύντομης (θα δούμε λίγο παρακάτω
αρνείται κάθε παραχώρηση στη δύσπι- γιατί) σπουδής, θεμελιωμένης στην
στη διαδικασία των αποδείξεων, αφού επιθυμία της απόλυτης γυμνότητας.
κάθε απόδειξη συνιστά τραύμα στην Μιας γυμνότητας, για τις ανάγκες της
απαράβατη ακεραιότητά τους. Τα συ- περίπτωσης, διττής.