Page 51 - mag_106
P. 51
από τη Δήμητρα Σταύρου
http://psyhismos.blogspot.gr/
Οι κοινωνι- 2. Παραμέ-
κές δεξιό- νουμε ήρε-
τητες είναι μοι σε στιγ-
επιθυμητές επίσης σε κάθε εργασιακό μές άγχους. (Παίρνουμε μία στιγμή
χώρο όπου υπάρχει ομάδα συναδέλ- πριν αντιδράσουμε παρορμητικά!) 51
φων και βοηθούν επίσης στην δημι- 3. Συμβιβαζόμαστε με το παιδί. Δεν
ουργία μιας πιο ικανοποιητικής επαγ- του δίνουμε μία διαταγή και μένουμε
γελματικής ζωής. άκαμπτα αμετακίνητοι. Π.χ. Αν πρέπει
Ή συμπεριφορά των γονιών είναι το να φύγουμε από την παιδική χαρά και
πρότυπο της συμπεριφοράς των παι- δεν θέλει, συμφωνούμε μαζί του να
διών κι έχει μεγαλύτερη επίδραση φύγουμε μετά από 5 λεπτά κι όχι αμέ-
πάνω τους από τις συμβουλές. Παρα- σως, ώστε να πάμε λίγο προς το μέρος
κάτω υπάρχουν κάποιες ιδέες στο πώς του χωρίς να χάσουμε τον στόχο μας.
η συμπεριφορά των ενηλίκων συμ- 4. Δείχνουμε ενσυναίσθηση και δεν
βάλλει στην ανάπτυξη της κοινωνικό- υποτιμούμε τα συναισθήματά του.
τητας των παιδιών. 5. Κατονομάζουμε τα συναισθήματά
Έτσι, για να βοηθήσουμε τα παιδιά να του. Π.χ. όταν για παράδειγμα κλαί-
αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες: ει, του κατονομάζουμε τη λύπη όπως:
"βλέπω ότι είσαι λυπημένος/η, τι συμ-
1. Εκφράζουμε τα συναισθήματά μας βαίνει;"
και δεν περιοριζόμαστε μόνο στην
εκτέλεση επιτελεστικών οδηγιών τύ- 6. Όταν διαφωνούμε το κάνουμε με σε-
που: "Πλύνε τα χέρια σου", ή σε εκπαι- βασμό και δεν ακυρώνουμε το παιδί.
δευτικές συμβουλές. 7. Όταν έχει ένα πρόβλημα και μας ζητά