Page 51 - mag_106
P. 51

από τη Δήμητρα Σταύρου

                                                                                  http://psyhismos.blogspot.gr/




































               Οι κοινωνι-                                                                            2. Παραμέ-

               κές δεξιό-                                                                             νουμε ήρε-
               τητες είναι                                                                            μοι σε στιγ-

               επιθυμητές επίσης σε κάθε εργασιακό                   μές άγχους. (Παίρνουμε μία στιγμή
               χώρο όπου υπάρχει ομάδα συναδέλ-                      πριν αντιδράσουμε παρορμητικά!)                            51

               φων  και  βοηθούν  επίσης  στην  δημι-                3.  Συμβιβαζόμαστε  με  το  παιδί.  Δεν
               ουργία μιας πιο ικανοποιητικής επαγ-                  του δίνουμε μία διαταγή και μένουμε

               γελματικής ζωής.                                      άκαμπτα αμετακίνητοι. Π.χ. Αν πρέπει

               Ή συμπεριφορά των γονιών είναι το                     να φύγουμε από την παιδική χαρά και
               πρότυπο της συμπεριφοράς των παι-                     δεν θέλει, συμφωνούμε μαζί του να

               διών κι έχει μεγαλύτερη επίδραση                      φύγουμε μετά από 5 λεπτά κι όχι αμέ-

               πάνω τους από τις συμβουλές. Παρα-                    σως, ώστε να πάμε λίγο προς το μέρος
               κάτω υπάρχουν κάποιες ιδέες στο πώς                   του χωρίς να χάσουμε τον στόχο μας.
               η συμπεριφορά των ενηλίκων συμ-                       4. Δείχνουμε ενσυναίσθηση και δεν

               βάλλει στην ανάπτυξη της κοινωνικό-                   υποτιμούμε τα συναισθήματά του.
               τητας των παιδιών.                                    5. Κατονομάζουμε τα συναισθήματά


               Έτσι, για να βοηθήσουμε τα παιδιά να                  του. Π.χ. όταν για παράδειγμα κλαί-
               αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες:                     ει, του κατονομάζουμε τη λύπη όπως:
                                                                     "βλέπω ότι είσαι λυπημένος/η, τι συμ-
               1. Εκφράζουμε τα συναισθήματά μας                     βαίνει;"

               και  δεν  περιοριζόμαστε  μόνο  στην
               εκτέλεση επιτελεστικών οδηγιών τύ-                    6. Όταν διαφωνούμε το κάνουμε με σε-

               που: "Πλύνε τα χέρια σου", ή σε εκπαι-                βασμό και δεν ακυρώνουμε το παιδί.
               δευτικές συμβουλές.                                   7. Όταν έχει ένα πρόβλημα και μας ζητά
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56