Page 27 - mag_01
P. 27

που τον βαραίνουν έπεσαν στο «κενό», αφού απορρίφθηκαν
                                          από το κοινοβούλιο. Να σημειώσουμε ότι το ειδικό δικαστή-
                                          ριο, αρμόδιο για υποθέσεις κατά εκλεγμένων αξιωματούχων,
                                          υπάρχει στην Ισλανδία από το 1905.
                                          Μεταφερόμαστε στην Αθήνα όπου ο οικονομικός εισαγγελέ-
                                          ας, κ. Γρηγόρης Πεπόνης, σύμφωνα με πληροφορίες, ζήτησε
                                          να διαβιβαστεί στη Βουλή η δικογραφία για την υπόθεση της
                                          Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ), που αφορά στη
                                          διόγκωση του ελλείμματος το 2009, καθώς φαίνεται να προ-
                                          κύπτει εμπλοκή πολιτικών προσώπων. Αναφέρει μάλιστα ότι
                                          δεν κάλεσε τον πρόεδρο της ΕΛΣΤΑΤ, κ. Ανδρέα Γεωργίου,
                                          να καταθέσει ως ύποπτος, καθώς αυτό θα αποτελούσε έμμε-
                                          σα αξιολόγηση για τους πιθανά εμπλεκόμενους υπουργούς,
                                          κάτι που απαγορεύει ρητά ο νόμος περί ευθύνης υπουργών.
                                          Τι λέει ο νόμος περί ευθύνης υπουργών; Θαυμάστε. Η κοι-
                                          νοβουλευτική διαδικασία ενεργοποιείται αφού πρώτα υπάρ-
                                          ξουν  τριάντα  υπογραφές  βουλευτών  που  ζητούν  τη  δίωξη
                                          των πολιτικών προσώπων τα οποία προέκυψαν από τη δικα-
                                          στική  διερεύνηση.  Η  διαδικασία  συνεχίζεται,  εάν  υπέρ  της
                                          διερεύνησης ψηφίσουν τουλάχιστον 151 βουλευτές. Εάν η
            Ο Γεράσιμος Γεωργάτος         Βουλή ψηφίσει θετικά, ανατίθεται σε τριμελές γνωμοδοτικό
            γεννήθηκε στην Αθήνα το       συμβούλιο  ο  έλεγχος  των  στοιχείων.  Εάν  το  γνωμοδοτικό
            1956. Είναι καθηγητής         συμβούλιο αποφασίσει ότι συντρέχει λόγος περαιτέρω διε-
            φιλόλογος με εξειδίκευση      ρεύνησης, τότε η Ολομέλεια της Βουλής, ξανά με πλειοψη-
            στη φιλοσοφία, με μεταπτυ-    φία 151 βουλευτών, ψηφίζει για τη σύσταση ή μη προκαταρ-
            χιακές σπουδές στο Παρίσι,
            στην ευρωπαϊκή ιστορία,       κτικής επιτροπής. Και έπεται συνέχεια, μετά το πόρισμα της
            και απόφοιτος της Εθνικής     προκαταρτικής επιτροπής, εάν και όποτε εκδοθεί.
            Σχολής Δημόσιας Διοίκη-       Αμφιβάλλει κανείς ότι το πολιτικό σύστημα και το πολιτι-
            σης. Έχει ασκήσει διδακτικό   κό προσωπικό που εμείς αναδεικνύουμε με την ψήφο μας
            και διοικητικό έργο στην      έχει φροντίσει να είναι πολύ καλά προστατευμένο; Αμφι-
            Ελλάδα και το εξωτερικό,      βάλλει  κανείς  ότι  πρόκειται  για  την  πιο  οργανωμένη  συ-
            ενώ έχει εργαστεί και ως
            κειμενογράφος και μετα-       ντεχνία; Εκεί, στο Ρεϊκιάβικ, η διαδικασία παραπομπής είναι
            φραστής. Είναι ιδρυτικό       πολύ  πιο  απλή.  Εδώ,  στην  Αθήνα,  είναι  πολύ  πιο  σύνθετη,
            μέλος της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ        περνάει από πολλά φίλτρα. Εκεί, ο ίδιος ο πρωθυπουργός
            ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ, εκλεγμένος         είχε την ευαισθησία να παραιτηθεί απέναντι στις αντιδράσεις
            στην Εκτελεστική Επιτροπή     των πολιτών. Όχι επειδή «τα έφαγε», αλλά επειδή κατηγορή-
            του κόμματος και υπεύθυ-      θηκε ότι παρέμεινε άπραγος ενώ η χώρα του κατέρρεε. Εδώ,
            νος για την ευρωπαϊκή, την
            εξωτερική πολιτική και τις    ουδείς ουδέποτε παραιτείται και φυσικά ουδείς ουδέποτε
            διεθνείς σχέσεις.             τιμωρείται.
            Υποψήφιος Βουλευτής με τη     Η αλήθεια είναι πως έχουν υπάρξει φωνές πολιτικών αν-
            ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ          δρών και γυναικών που έχουν ζητήσει την αλλαγή του νό-
            στη Β’ Πειραιά                μου και την απλοποίηση της διαδικασίας. Προφανώς μειο-
                                          ψηφικές, γι` αυτό τίποτα δεν έχει γίνει ούτε για το Βατοπέδι,
                                          ούτε  για  τη  Siemens,  ούτε  για  τα  δομημένα  ομόλογα  των
                                          ασφαλιστικών ταμείων, ούτε για τα ελλείμματα, ούτε για οτι-
                                          δήποτε άλλο. Το θέμα δεν είναι να θυμώσουμε. Αυτό δεν λύ-
                                          νει τίποτα. Στη δημοκρατία, τα πολιτικά πρόσωπα και οι πο-
                                          λιτικές αλλάζουν, ευτυχώς, με την ψήφο και όχι με τη βία.
                                          Να προσέξουμε λοιπόν ποια πρόσωπα και ποια κόμματα
                                          θα επιλέξουμε να ψηφίσουμε. Γιατί από το μακρινό Ρεϊκιά-
                                          βικ μπορεί να μη ζηλεύουμε το κλίμα και τις θερμοκρασίες
                                          του, ζηλεύουμε όμως τους θεσμούς του και τη λειτουργία
                                          του πολιτικού του συστήματος.
                                                                                                                   27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32