Page 29 - mag_05
P. 29
ΜΕΣΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ*
Είμαστε ένας λαός που κάνει πνευματική επισκληρίδιο!
του Θανάση Χαβαλέ
ναίκα που γέννησε με επι- πάνε τον πόνο μέχρι τέ- μές ήταν μόνες με τον πόνο
σκληρίδιο να περιγράψει λους. Εκείνες, που ο τελευ- και κατάφεραν να αντέξουν
τη διαδικασία του τοκετού; ταίος πόνος που νόμιζαν ότι για να μας χαρίσουν τη ζωή.
Όχι. Ο λόγος είναι απλός. δεν θα άντεχαν, τους έφερε Έτσι όπως έγινε σιγά–σιγά
Δεν την έζησε. Είναι κενή το νεογέννητο στην αγκαλιά καθεστώς, οι τοκετοί με
εμπειριών και παραστάσε- τους. “αναισθησία” και οι “και-
ων από το σημαντικότερο Έτσι κι εμείς οι υπόλοιποι σαρικές-πλαστικές”, έτσι
γεγονός της ζωής της. Ναι, πρέπει να καταλάβουμε και σαν λαός μάθαμε στην
είναι επίπονο. Ναι, είναι δυ- πως με το να γινόμαστε ευκολία και στην φυγοπο-
σάρεστο. Ναι, υπάρχουν φυγόπονοι, το μόνο που νία. Αφού μπορούμε να συ-
στιγμές όπου η γυναίκα καταφέρνουμε είναι να νεχίσουμε να ζούμε με δα-
νομίζει ότι δεν θα αντέξει χάνουμε τους δεσμούς νεικά και στηριζόμενοι στην
τον επόμενο πόνο. Όταν μας. Να γινόμαστε “παρτά- “επισκληρίδιο” που μας κά-
παλαιότερα δεν υπήρχε η κιδες”, κενοί εμπειριών και νουν οι “καλοί γιατροί μας”,
“αναισθησία” και δεν είχαν παραστάσεων. Δεν λέω πως γιατί να μην το κάνουμε;
άλλη επιλογή, έκαναν κου- οι μητέρες που γεννούν με Γιατί να συνεχίσουμε να
ράγιο και άντεχαν. Τώρα “αναισθησία” δεν αγαπούν εργαζόμαστε και να μο-
επιλέγουν πριν πονέσουν τα παιδιά τους. Αλλά πως χθούμε καθημερινά, αφού 29
να “αναισθητοποιηθούν”. νοιώθεις εσύ όταν σου χα- με μία “ένεση”, μπορούμε
Χάνουν τον “δεσμό του ρίζουν κάτι και πως όταν να το αποφύγουμε;
πόνου”. Έτσι κι εμείς, ως έχεις μοχθήσει για να το πε-
λαός και κοινωνία, θέλο- τύχεις; Δεν θεωρώ αυτοσκοπό
ντας την ευκολία, κάνου- Η μητέρα και η κοινωνία τον πόνο. Ούτε θεωρώ
με καθημερινά ενέσεις με που γεννούν φυσιολογικά ότι όλα πρέπει σώνει
επισκληρίδια χρήματα, με έχουν μία άλλη αίσθηση και καλά να είναι προϊόν
επισκληρίδιες σκέψεις, στον κόλπο τους και την επίπονης προσπάθει-
με επισκληρίδιες απολαύ- καρδιά τους. Ξέρουν πως ας. Μερικά όμως έχουν
σεις. άντεξαν. Ύστερα από τη δρομολογηθεί έτσι,
Είναι πιο εύκολο. Χάνουμε γέννηση του παιδιού μου διότι υπάρχει λόγος να
όμως την ματιά που έχει η και έχοντας παρακολου- είναι έτσι.
μάνα μου και η γυναίκα μου θήσει τη γυναίκα μου να
όταν μιλάνε για τη γέννα δίνει τον αγώνα της, σέβο- Δεν κατηγορώ τις γυναί-
τους. Αυτή την φλόγα στα μαι πολύ περισσότερο και κες που το επιλέγουν.
μάτια και την περηφάνια είμαι περήφανος γι άλλον Εκείνες γνωρίζουν. Έχω
στη φωνή. Γιατί ύστερα ένα λόγο για αυτές τις δύο δει όμως την διαφορά
από τις ωδίνες του τοκε- γυναίκες της ζωής μου. Και στα μάτια τους όταν κου-
τού έρχεται ο δεσμός του ξέρετε κάτι; Μόνο και μόνο βεντιάζεται το όλο θέμα.
πόνου και σε δένει με αυτό αυτό το γεγονός είναι πλέ- Αυτή τη διαφορά στην
για το οποίο πόνεσες. ον από μόνο του αρκετό ματιά έχουμε χάσει ως
Ξέρουν πολύ καλά ότι για να έχουν κερδίσει την λαός και κοινωνία με
αυτό το νοιώθουν μόνο πιο ψηλή θέση στην υπό- την πνευματική
εκείνες που άντεξαν να ληψή μου. Εκείνες τις στιγ- επισκληρίδιο!
Μέσος πολίτης. Με αυτόν τον εξευτελιστικό όρο απευθύνονται σε μένα όλα τα δελτία «ειδήσεων» και όλοι οι
«μεσάζοντες σκέψεις», όταν θέλουν να μου εξηγήσουν τα ανεξήγητα.Έχω την εντύπωση πως είναι η «έκφραση -
σκανδάλη» του υπνωτιστή, για να ανοίξω το στόμα και να χάψω το οτιδήποτε θα ειπωθεί, χωρίς δυσκολία.