Page 24 - mag_09
P. 24
ΜΟΥΣΊΚΗ
Bασίλης Φλώρος στις όχθες της αυγής
Πτολεμαίο τον Κλαύδιο, έναν από τους ση- μαίνει απαραίτητα απομάκρυνση από τον
μαντικότερους αστρονόμους της ρωμαϊκής κόσμο. Η απλότητα είναι το ζητούμενο. Και
εποχής, περί το140 μ.Χ. Ο όρος “Αλμαγέστη” αν καταφέρω να εκφράσω την τέχνη μου
προέρχεται από το αραβικό άρθρο «Αλ» και το με τρόπο απλό και όχι απλοϊκό, λαϊκό και
επίθετο «Μεγίστη» πιθανώς λόγω του μεγά- όχι λαϊκίστικο, τότε το γλυκό έχει δέσει.
λου όγκου του (13 βιβλία) αλλά και της μεγί- Αυτό θα είναι το δικό μου σουξέ!!
στης σπουδαιότητάς του. Έχετε κανονίσει το που θα σας ακούμε φέ-
Με τον τίτλο “Αλμαγέστη ενός χαμάλη” τος το χειμώνα;
θέλω να τονίσω ότι ο κάθε άνθρωπος ξε- Β.Φ. : Ετοιμάζουμε μία μικρή χειμωνιάτικη συ-
χωριστά είναι μία σπουδαία μοναδική προ- ναυλιακή εξόρμηση μέσα στον Δεκέμβρη, σε
σωπικότητα, ένα ηφαίστειο δημιουργίας, μικρές μουσικές σκηνές και χώρους πολιτι-
το οποίο αν και όταν εκρήγνυται μπορεί σμού σε όλη την Ελλάδα, όπου θα έχω την με-
να κάνει θαύματα. Είναι η σπουδαιότητα του γάλη χαρά και τιμή να συμπράξω με ένα πολύ
24 έργου, υλικού ή πνευματικού, ενός απλού και σημαντικό άνθρωπο της μουσικής, το σπου-
γήινου καθημερινού ανθρώπου. Στη νέα αυτή δαίο βιολιστή Κυριάκο Γκουβέντα. Παράλ-
δουλειά επίσης κάνω προσπάθεια να αναδεί- ληλα είμαστε σε εντατικές πρόβες με το σχήμα,
ξω δύο στοιχεία της γραφής μου που συνυ- με το οποίο θα παρουσιάσουμε τον καινούργιο
πάρχουν, αλληλομάχονται, αλλά “το ένα δίχως δίσκο, όταν με το καλό κυκλοφορήσει.
το άλλο είναι κενό”, όπως έλεγε και ο Ινδός Σας ευχαριστώ από καρδιάς για τη φιλοξενία.
ποιητής Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ. Είναι το λόγιο Εύχομαι ΠΑΝΤΑ ΚΑΛΑ!!
και το λαϊκό στοιχείο. Αν τα κατάφερα, το απο-
τέλεσμα θα δείξει...
Οφείλω να ομολογήσω, ότι η ονοματο-
δοσία των cd σας είναι μυστηριακή του-
λάχιστον, οι δε στίχοι σας, μόνο εύκολοι
και πιασάρικοι δεν είναι. Να θεωρήσω ότι
εσκεμμένα «...του Βασίλη η χάρη μας φυ-
λάει απ΄τα σουξέ»;
Β.Φ. : Την ώρα της δημιουργίας, κατά τη γνώ-
μη μου δε χωρά αυτολογοκρισία. Ο δημιουρ-
γός οφείλει να μην παρεμβαίνει στην αλή-
θεια που πηγάζει από μέσα του. Εγώ πάλι
προσπαθώ σε κάθε τραγούδι που σκαρώνω,
εννοώ το λόγο και τη μουσική, να νιώθω ότι
έκανα ένα βηματάκι προς τα μπροστά σε σχέ-
ση με το προηγούμενο. Το “μπροστά” δε ση-