Page 21 - mag_09
P. 21

ΜΟΥΣΊΚΗ

               Bασίλης Φλώρος στις όχθες της αυγής















               Είναι  βέβαιο,  ότι  η  τέχνη  φορτίζει  τους        να είναι οι ίδιοι δημιουργοί, παραγωγοί,
               καλλιτέχνες  με  αντισώματα  ενάντια  στα            manager και ότι άλλο χρειάζεται για την
               προβλήματα της καθημερινότητας. Σε πιο               παραγωγή ενός cd, αλλά και για τη διορ-

               βαθμό  αυτά  τα  αντισώματα  είναι  αρκετά           γάνωση συναυλιών. Εσείς, πως το αντιμε-
               ώστε να λειτουργούν σαν ασπίδα;                      τωπίζετε;
               Β.Φ. : Είναι αλήθεια ότι η τέχνη για το δημι-        Β.Φ. :  Όπως  διαμορφώνεται πλέον το μου-

               ουργό λειτουργεί ως  καθαρτήριο της ίδιας            σικό τοπίο στην Ελλάδα, ως τραγουδοποιός
               του της ψυχής. Μέσα από τη ενασχόληση με             καλούμαι να αναλαμβάνω ρόλους που πολλές
               τη δημιουργία αντλεί τη δύναμη να συνεχίσει          φορές δε γνωρίζω και οι οποίοι δυστυχώς με
               τον καθημερινό αγώνα για την επιβίωση. Η             αποσπούν από την ενασχόληση  με το καθαρά
               τέχνη όμως πέρα από το ατομικό καλείται να           δημιουργικό κομμάτι της δουλειάς μου, το να

               παίξει το ρόλο της ασπίδας ενός ολόκληρου            σκαρώνω δηλαδή στίχους και μουσική. Αρνη-
               λαού.  Πιστεύω ακράδαντα ότι ο τεράστι-              τικό είναι επίσης το ότι οι ίδιοι οι δημιουργοί
               ος πολιτιστικός πλούτος της είναι εκείνο             καλούνται πλέον εξ’ ολοκλήρου να χρηματο-

               το στοιχείο χάριν στο οποίο αυτή η χώρα              δοτούν τις δουλειές τους, γεγονός  που δυ-                  21
               συνεχίζει να υπάρχει. Και όλοι οφείλουν              σκολεύει την αρτιότητα της παραγωγής, αλλά
               δρώντας ως πολίτες αυτής της χώρας να υπε-           κυρίως ενισχύει τον ταξικό χαρακτήρα της
               ρασπίζονται αυτόν τον πολιτισμό, να τον εξε-         μουσικής. Οι δημιουργοί που δεν έχουν την οι-
               λίσσουν και να μην τον ευτελίζουν. Δεν είναι         κονομική δυνατότητα δεν μπορούν να βγάλουν

               τυχαίο πως εγχώρια ή ξένα κέντρα προσπα-             στοιχειωδώς με αξιοπρέπεια τη δουλειά τους
               θούν εδώ και χρόνια να επιβάλλουν ένα συ-            στον κόσμο. Παρ’ όλα αυτά όμως το να αυτο-
               γκεκριμένο αγγλοσαξονικού τύπου αισθητικό            διαχειρίζεσαι αυτό που κάνεις σε προφυλάσ-

               πρότυπο. Λένε πως, αν θέλεις να κατακτήσεις          σει από συμβιβασμούς και κακοτοπιές. Πλέον
               μία χώρα, κατάκτησε τον πολιτισμό της. Κάτι          δουλεύοντας χωρίς ενδιάμεσους καρπώνεσαι
               που έχει γίνει εδώ και χρόνια στην Ελλάδα,           ο ίδιος τους καρπούς των κόπων σου. Έχοντας
               με λίγες φωτεινές εξαιρέσεις, η δύναμη του           τον πρώτο λόγο σε αυτό που κάνεις, το απο-
               έργου των οποίων κατάφερε να υπερνικήσει             τέλεσμα είναι πιο αληθινό από ποτέ. Αξίζει να

               την όποια προσπάθεια έμμεσης λογοκρισίας.            αναφέρω πως ο πρώτος μου δίσκος “Στις
               Είμαι πάντως πεπεισμένος πως, όπως συνέβη            όχθες της αυγής” ήθελα να τιτλοφορηθεί
               με την επίπλαστη ευμάρεια των περασμένων             “Η γη γυρίζει φάλτσα”, όμως η εταιρία με τη

               ετών, έτσι ακριβώς, ζούμε τις τελευταίες μέ-         οποία συνεργαζόμουν τότε δε δέχθηκε με την
 © PHOTO ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΣ  ολόκληρο λαό.                         σκηνών μειώνεται με γοργούς ρυθμούς.
               ρες ενός ολόκληρου συστήματος που επιχεί-
                                                                    απειλή του να μην εκδώσει το δίσκο.
               ρησε να ξεζουμίσει υλικά και πνευματικά έναν
                                                                    Βλέπουμε, ότι ο αριθμός των μουσικών

               Σήμερα, αρκετοί από το χώρο σας, εί-
                                                                    Το αυριανό τοπίο πως θα διαμορφωθεί; Θα
               ναι  αναγκασμένοι  για  διάφορους  λόγους
                                                                    μείνουν ακόμη λιγότερες ή η ανάγκη για
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26