Page 41 - mag_012
P. 41

ΜΕΣΟΣ ΠΟΛΊΤΗΣ*

                                                                                           του Θανάση Χαβαλέ
 Είμαι καναπεδάτος...        Υπάρχει πρόβλημα;









               μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο, αλλά μπο-              που δεν σηκώθηκαν από τον καναπέ τους».
               ρείς να αλλάξεις τον εαυτό σου. Αυτή είναι            Και νομίζεις ότι στα μάτια του παιδιού που
               η  πιο  δυναμική  κινητοποίηση  ενάντια  σε           θα  αμφισβητεί  ακόμα  και  το  γεγονός  ότι
               αυτούς.  Γίνε  εσύ  καλύτερος  και  ήδη  κάτι         αναπνέει  θα  έχεις  καθαγιαστεί  ξεπλένο-
               έχει αρχίσει να αλλάζει. ΕΣΥ. Το δομικό στοι-         ντας με 2 – 3 μέρες «αγώνα», τη συμπερι-
               χείο της κοινωνίας. Εκτός και αν δεν θεωρείς          φορά και τον μαλακισμένο τρόπο σκέψης
               τον εαυτό σου τόσο σημαντικό, ώστε να γί-             μιας ολόκληρης ζωής;
               νει από σένα η αρχή.                                  Γελάστηκες επαναστατάκο. Γιατί τότε που θα
               Την επόμενη φορά λοιπόν, πριν αποφασίσεις             τα λες θα κάθεσαι σίγουρα στον καναπέ. Δι-
               να κατέβεις στο δρόμο, σκέψου αν είσαι έτοι-          ότι αν δεν κάθεσαι και είσαι πάλι στον δρόμο
               μος να μη γυρίσεις. Αν δεν είσαι έτοιμος να           «αγωνιζόμενος»,  πάει  να  πει  ότι  δεν  αγωνί-
               μη γυρίσεις, τότε δεν είσαι έτοιμος ούτε για          στηκες  ποτέ  πραγματικά  ή  το  κάνεις  εκ  συ-
               να πας. Και αν με δεις να κάθομαι στον κα-            στήματος  όπως  οι  weekend  warriors  του
               ναπέ μου, ίσως να έχω φτάσει ως την πόρτα             ποδοσφαίρου.
               και να μην ήμουν έτοιμος να την ανοίξω και να         Εγώ; Εγώ είπαμε είμαι δειλός, μικροπρεπής
               πάω στον αγύριστο. Αν με δεις να σηκώνομαι            και καναπεδάτος.
               και να ανοίγω την πόρτα, τότε να ξέρεις ότι θα        Δυστυχώς  για  εσένα  οι  επαναστάτες  είναι
               είναι «αυτή η φορά». Η μια και μοναδική. Και          περιορισμένα  σε  αριθμό  ανθρώπινα  μο-
               δεν θα χρειαστεί να με καλέσει κάποιος ή              ντέλα. Δεν βγαίνουν κατά χιλιάδες. Είναι με-
               να καλέσω εγώ κάποιους άλλους σε αγω-                 τρημένοι στα δάκτυλα. Και είναι πολύ δύσκολο
               νιστικές κινητοποιήσεις. Γιατί στον πραγ-             έως αδύνατο να είσαι εσύ, διότι πολύ απλά οι               41 41 41
               ματικό αγώνα, ο καθένας είναι μόνος του.              επαναστάτες δεν έχουν την δική σου συ-
               Μέχρι  τότε,  αφήστε  με  στον  καναπέ  μου.          μπεριφορά. Δεν ακολουθούν επαναστάσεις.
               Ίσως να ξεκουράζομαι από την καθημερι-                Τις δημιουργούν.
               νή μου προσπάθεια να γίνω καλύτερος. Οι               Τώρα  που  τελείωσε  η  επανάσταση,  κάτσε
               πραγματικές επαναστάσεις γίνονται μέσα στο            στην καφετέρια να πίνεις «φρεντουτσίνο» και
               κεφάλι μας κάθε στιγμή χωρίς συνθήματα και            το βράδυ να πας για τσίπουρα. «Αγωνιστικά»
               καραμούζες. Κάθε μέρα είναι μία επανάσταση.           τσίπουρα  βέβαια.  Συνέχισε  να  κάνεις  τις  μι-
               Ο τρόπος που σκέφτεσαι και δρας καθημερινά            κρο-λαμογιές σου για να βγάλεις την σημερινή
               είναι επανάσταση. Η αυτοκριτική είναι επα-            μέρα, πες την αερομπαρούφα σου και μην το
               νάσταση. Αντέχεις; Ο αυτοσεβασμός είναι               κουράζεις το μυαλουδάκι σου. Όταν θα έρθει
               επανάσταση. Αντέχεις; Η δημιουργία είναι              η  στιγμή  για  την  επόμενη  επαναστατική
               επανάσταση. Αντέχεις;                                 σου κινητοποίηση μην ανησυχείς θα σε ει-
               Οι  επαναστάτες  έχουν  ονοματεπώνυμο                 δοποιήσουν στο facebook ή στο twitter. Γι
               και  έχουν  πάρει  τον  αγύριστο.  Στην  κυρι-        αυτό ρίχνε και καμιά ματιά στο καινούργιο
               ολεξία.  Εγώ  είμαι  ελάχιστος  ως  άνθρωπος,         σου smartphone και «άντε γειά μας». Πά-
               προς το παρόν τουλάχιστον, για να χαρακτη-            ντα θα υπάρχει χρόνος για επανάσταση ενα-
               ρίσω  τον  εαυτό  μου  επαναστάτη.  Ούτε  καν         ντίον όλων των άλλων εκτός του εαυτού σου.
               διαμαρτυρόμενο  πολίτη.  Αλήθεια  εσύ  που            Άλλωστε αυτοί δεν είναι που φταίνε πάντα;
               κατέβηκες εκείνες τις ημέρες για το μέλλον            Υ.Γ.  Αμ  το  άλλο;  Αφού  είδες  ότι  την  δεύτε-
               των παιδιών σου γιατί γύρισες πίσω; Εξα-              ρη,  τρίτη  μέρα  σε  έχουν  γραμμένο  και  δεν
               σφάλισες  το  μέλλον  τους  ή  είχες  να  πας         σε  παίρνουν  στα  σοβαρά,  διότι  εκείνοι  σε
               για δουλειά την επόμενη μέρα;                         ξέρουν  καλύτερα  από  ότι  εσύ  τον  εαυτό
               Όταν  θα  κοκορεύεσαι  ότι  ήσουν  εκεί  και  σε      σου, περίμενες να σε σώσουν οι  anonymous.
               ρωτήσει  το  παιδί  σου  «Τελικά  τι  πέτυχες;»,      Όπως λέει και η νεολαία μας «πιο γραφικός
               τι  θα  απαντήσεις;  Σίγουρα  ότι  «Τουλάχιστον       πεθαίνεις»
               εγώ κατέβηκα στο δρόμο. Όχι σαν κάτι άλλους
                                                                                                                      ■
                 Μέσος πολίτης. Με αυτόν τον εξευτελιστικό όρο απευθύνονται σε μένα όλα τα δελτία «ειδήσεων» και όλοι οι
                «μεσάζοντες σκέψεις», όταν θέλουν να μου εξηγήσουν τα ανεξήγητα.Έχω την εντύπωση πως είναι η «έκφραση -
                  σκανδάλη» του υπνωτιστή, για να ανοίξω το στόμα και να χάψω το οτιδήποτε θα ειπωθεί, χωρίς δυσκολία.
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46