Page 26 - mag_012
P. 26

Αλκιβιάδης

               ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ













               νήθως δεν μπορείς να προβλέψεις την                   Σ’ έναν έφηβο;
               πορεία  ενός  κομματιού,  που  παραδό-                Ο μαθητής δεν έχει ηλικία. Ό,τι ηλικία
               ξως έχει να κάνει και με το πού ακριβώς               και να έχει, η πρώτη ερώτηση που του
               το ίδιο το κομμάτι θέλει να φτάσει.                   κάνω είναι: «Μπορείς να μελετάς κάθε
               Στην  Ελλάδα  της  κρίσης,  μπορεί                    μέρα;». Είναι σαν το φαγητό. Δεν ξεχνάς
               ένας  νέος  τραγουδιστής  να  ζήσει                   να φας. Χρειάζεται μελέτη και απομό-
               από τη δουλειά του; Ένας συνθέτης;                    νωση,  όπως  χαρακτηριστικά  συμβου-
               Ένας στιχουργός;                                      λεύω τους μαθητές μου. Όσον αφορά

               Όχι. Αλλά τουλάχιστον κάνει αυτό που                  όμως τους έφηβους, μου αρέσει η αντί-
               γουστάρει  και  με  όποιο  κόστος  αυτό               δραση που προκαλεί η δράση μου.
               συνεπάγεται.                                          Έχεις δίπλωμα στο τρομπόνι, πτυ-
               Το  τοπίο  στη  δισκογραφία  είχε  αλ-                χίο  στο  βιολί  και  στα  ανώτερα  θε-
               λάξει  προτού  ξεσπάσει  η  οικονομι-                 ωρητικά,  και  πάει  λέγοντας  –  έχεις
               κή κρίση. Πώς έζησες εσύ αυτή την                     «γράψει»,  δηλαδή,  αμέτρητες  ώρες

   26          αλλαγή; Ποιο είναι το σκοτεινότερο                    μελέτης. Αν ο χρόνος αυτός σού χα-
               σημείο των καιρών όσον αφορά τη                       ριζόταν ξανά για αξιοποίηση, πού θα
               μουσική παραγωγή; Ποιο το πιο ελ-                     διοχέτευες την ενέργειά σου;
               πιδοφόρο;                                             Σε περισσότερη, και περισσότερη, και
               Προσωπικά  δεν  έχω  ζήσει  καμία  αλ-                περισσότερη,  και  περισσότερη  μελέ-
               λαγή. Τα πράγματα ήταν και εξακολου-                  τη. Ακόμη και τώρα, ψάχνω χρόνο να
               θούν να είναι δύσκολα. Το σκοτεινότερο                μελετάω. Γιατί η μουσική δεν τελειώνει
               σημείο των καιρών μας είναι ότι η μου-                ποτέ.
               σική παραγωγή είναι ουσιαστικά οικο-                  Ποια ήταν τα μουσικά κομμάτια που
               νομικά ασύμφορη. Όταν φτιάχνεις ένα                   σημάδεψαν την παιδική κι εφηβική

               CD σίγουρα ξέρεις ότι δεν θα πουλήσει,                σου ηλικία; Υπάρχει κάποιο κομμάτι
               αλλά δεν μπορείς να κάνεις εκπτώσεις                  που, όσο χάλια κι αν είσαι, μπορεί
               στην επένδυση που θα κάνεις για να εί-                να σε αποφορτίσει;
               ναι το αποτέλεσμα αυτό ακριβώς που                    Μπορώ  να  θυμηθώ  πολλά  κομμάτια.
               θες εσύ. Είμαι όμως χαρούμενος γιατί                  Από  το  «Κάποτε  θα  ’ρθουν»  του  Θε-
               τώρα θα φανεί ποιος κάνει πραγματικά                  οδωράκη  και  το  «Imagine»  του  John
               «τέχνη». Στις πιο δύσκολες περιόδους                  Lennon ως το «Will you be there?» του

               έχουμε  δει  ότι  έχουν  γεννηθεί  τα  πιο            Michael Jackson και το «Χρυσαλιφούρ-
               όμορφα έργα.                                          φουρο»  της  Λιλιπούπολης  που  σου
               Για  να  διδάξει  κανείς  δεν  αρκεί  η               θυμίζει πως «...κάποιος σ’ αγαπάει και
               γνώση,  χρειάζεται  μεταδοτικότητα                    δεν το ξέρεις...».
               και  υπομονή.  Ποιο  είναι  το  πρώτο                 Όλη σου η ζωή είναι συνυφασμένη
               πράγμα που λες σ’ ένα μικρό παιδί                     με τη μουσική. Από άποψη Πολιτεί-
               που έρχεται να του μάθεις μουσική;                    ας, πού υστερούμε στη μουσική παι-
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31