Page 48 - mag_014
P. 48
ΜΕΣΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ*
του Θανάση Χαβαλέ
μόνο αυτό και «άντε γεια μας». Υπάρχουν μέσα που ανάμεσα στους πρωταγωνιστές, είναι μια
στο σόι και κάποια αδέρφια, ανίψια και ξαδέρ- καλή αρχή. Διότι όπως και στον ψυχίατρο, το
φια τα οποία, αφού φώναξαν και τραγούδη- πρώτο βήμα είναι η αποδοχή. Η αποδοχή του
σαν με μεγάλη χαρά «πέθανε ο θείος, πέθα- προβλήματος, η συνειδητοποίηση των ρόλων
νε ο θείος!», είπαν «εντάξει τώρα παιδιά, να και μετά όλα τα άλλα. Όπως λέει και ένας αγα-
δούμε τι θα κάνουμε. Είναι μεγάλη χαρά αλλά πημένος μου στίχος:
και ευθύνη να διαχειριστούμε την κληρονομιά «The following is a true story
σωστά». Only the names have been changed
Το τι έγινε είναι γνωστό. Φάγανε μία κλωτσιά To protect the guilty»
στα πισινά από τους υπόλοιπους, τους πετάξα- Δεν έχω καταλήξει ακόμη, αν στο παρελθόν
νε στην αυλή και από εκεί έβλεπαν τα «Know υπήρξαμε ο λαός που δημιούργησε έναν τόσο
us better», μέσα στο σπίτι. Όντας λιγότεροι σε θαυμαστό πολιτισμό. Δεν ξέρω αν στο μέλλον
αριθμό δεν μπορούσαν να τα βάλουν με την καταφέρουμε να δημιουργήσουμε κάτι αξιόλο-
πλειοψηφία. Έλα ντε όμως που κάποιοι καλε- γο. Είμαι όμως σίγουρος ότι στο παρόν παρου-
σμένοι στα parties άρχισαν να καλοβλέπουν σιάζουμε ως λαός μία εικόνα κουτοπονηρολα-
την περιουσία. Τα κάνανε πλακάκια με τους μογιορουφιάνου. Συνεπώς καλά κάνουν και
48 γλεντζέδες-κληρονόμους και άρχισαν τα πάρε- μας αντιμετωπίζουν έτσι. Ζητώ συγγνώμη από
δώσε. τους συγγενείς που τους έχουμε πετάξει στην
Ήρθε κάποια στιγμή βέβαια η ώρα να φωνά- αυλή, αλλά η γενίκευση είναι «πολύ της μοδός»
ξουν τον bill. Όχι τον Βασίλη, τον άλλον, την και δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό.
«λυπητερή» ντε. «Κόκκαλο» οι συγγενείς. Και να Καλή Ανάσταση στους Χριστιανούς Ορθόδο-
τα κλάματα και να τα μοιρολόγια. Σκέφτηκαν, ξους.
ξανασκέφτηκαν και θυμήθηκαν το ένδοξο πα- Καλό Πάσχα στους Ιουδαίους .
ρελθόν τους. Όπως τους βόλευε βέβαια, αλλά Καλή άνοιξη στους υπόλοιπους.
το θυμήθηκαν. Έτσι ανέσυραν τον πολυμήχα-
νο Οδυσσέα. «Ρε σεις γιατί δεν μοιράζουμε *Ούτε καν η φράση δεν υπάρχει όπως
τα χρέη μεταξύ μας να μας έρθει οικονομικό- τη λένε: «ΤΟΣΟΥΤΟΝ Δ’ ΑΠΟΛΕ-
τερα;», «Πω πω τι ιδέα!!!», «Έχω και μία κα- ΛΟΙΠΕΝ Η ΠΟΛΙΣ ΗΜΩΝ ΠΕΡΙ ΤΟ
λύτερη. Να φωνάξουμε και τους υπόλοιπους ΦΡΟΝΕΙΝ ΚΑΙ ΛΕΓΕΙΝ ΤΟΥΣ ΑΛ-
κληρονόμους ώστε να γίνουν πιο πολλά τα ΛΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ, ΩΣΘ΄ ΟΙ ΤΑΥ-
μερίδια ευθύνης». «ΨΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΣΣΣΣΣΣΣ, ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΔΙ-
έσκισες μεγάλε!!!» ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΓΕΓΟΝΑΣΙΝ, ΚΑΙ ΤΟ
-«Ρε παιδιά, εμείς δεν συμμετείχαμε στο φαγο- ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΟΝΟΜΑ ΠΕΠΟΙΗ-
πότι, ούτε στα parties. Τι μας λέτε τώρα;» ΚΕΝ ΜΗΚΕΤΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ, ΑΛΛΑ
-«Είστε κληρονόμοι και πρέπει να επωμιστείτε ΤΗΣ ΔΙΑΝΟΙΑΣ ΔΟΚΕΙΝ ΕΙΝΑΙ, ΚΑΙ
το βάρος» ΜΑΛΛΟΝ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΑΛΕΙΣΘΑΙ
- «Ναι, μα εμείς ξέρετε…» ΤΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ ΤΗΣ ΗΜΕ-
Δεν συνεχίζω διότι ήδη έχετε αναγνωρίσει το… ΤΕΡΑΣ Η ΤΟΥΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΦΥΣΕ-
έργο. Αν αναγνωρίσατε και τον εαυτό σας κά- ΩΣ ΜΕΤΕΧΟΝΤΑΣ.»
Μέσος πολίτης. Με αυτόν τον εξευτελιστικό όρο απευθύνονται σε μένα όλα τα δελτία «ειδήσεων» και όλοι οι
«μεσάζοντες σκέψεις», όταν θέλουν να μου εξηγήσουν τα ανεξήγητα.Έχω την εντύπωση πως είναι η «έκφραση -
σκανδάλη» του υπνωτιστή, για να ανοίξω το στόμα και να χάψω το οτιδήποτε θα ειπωθεί, χωρίς δυσκολία.