Page 64 - mag_018
P. 64

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ


               ΔΥΣΓΡΑΦΙΑ                                             Βασικά σημεία




                  ρές λεκτικές αλλά φτωχές γραφικές  διαπαιδαγώγησης
               •   Ο μαθητής μπορεί να εμφανίζει ισχυ-


                  δεξιότητες.                                        •   Nα έχετε κοινό τρόπο αντιμετώπισης
               •   Φτωχή ή ανύπαρκτη στίξη.                             και συμπεριφοράς προς το παιδί.

               •   Ορθογραφικά λάθη (πολλές φορές                    •   Nα μην υποκύπτετε εύκολα στις παρά-
                  στην ίδια λέξη που σε άλλο σημείο εί-                 λογες απαιτήσεις του, ούτε να ενδίδε-
                  ναι γραμμένη καθαρά). Λάθη σε κοι-                    τε στις παρακλήσεις του.
                  νές καταλήξεις.                                    •   Nα θυμάστε ότι οι υποχωρητικοί γο-
               •  Φωνολογικές δυσκολίες διάκρισης.                      νείς είναι εξίσου «κακοί» με τους αυ-
               •  Αντιστροφές                                           στηρούς γονείς.
               •  Παραλείψεις συλλαβών.                              •   Nα βάζετε όρια και κανόνες στη ζωή
               •  Αδεξιότητα                                            του ώστε να το μυήσετε στην πειθαρ-
               •  Λάθη συντακτικά                                       χία και την υπακοή.

               •  Ατελής πλευρίωση                                   •   Nα φροντίζετε ώστε τα όρια που ισχύ-
               •   Δυσκολίες ερμηνείας ερωτήσεων  και                   ουν στο σπίτι να είναι σαφή και να μην
                  κατανόησης ερωτηματολογίων.                           παραβιάζονται εύκολα.
               •   Δυσκολίες αρίθμησης και αντιστρο-                 •   Nα μην ξεχνάτε να αγαπάτε και να απο-
                  φές αριθμών.
   64          •   Γενικά δυσανάγνωστο γράψιμο (παρ’                    δέχεστε το παιδί σας, ακόμη κι όταν η

                  ότι έχει δοθεί η απαραίτητη προσοχή                   συμπεριφορά του, σας εξοργίζει.

                  και χρόνος από το παιδί)
               •   Ανακολουθίες. Μίξη μεταξύ κεφαλαί-               Aποφύγετε
                  ων και μικρών, καλλιγραφικών και μη
                  καλλιγραφιών, μη κατάλληλα μεγέθη
                  με κατάλληλα, γράμματα με κλίσεις
                  που δεν χρειάζονται                                   Το παιδί χτίζει την αυτοεκτίμησή του
               •   Μη τελειωμένες λέξεις ή γράμματα, δι-                σταδιακά. Με συγκρίσεις ή αρνητικά
                  αχωρισμένες λέξεις                                    σχόλια το παιδί θα μάθει να μην πι-
               •   Ασταθής τοποθέτηση στον χώρο της                     στεύει και να μην εκτιμά τον εαυτό του.

                  σελίδας παρ’ότι υπακούει στις γραμ-                   •  «Δεν μπορείς να είσαι υπάκουος όπως
                  μές και τα σημάδια και ασταθείς απο-                  η αδελφή σου;» ή ακόμη χειρότερα: «Eίσαι
                                                                        πολύ πιο καλή από τον αδελφό σου». Oι
                  στάσεις μεταξύ γραμμάτων και λέξεων                   συγκρίσεις ανάμεσα στα αδέλφια έχουν
               •   Σφιχτή ή ασυνήθης σύλληψη μολυ-                      καταστροφικά  αποτελέσματα.  Aν  είναι
                  βιού, συχνά κράτημα του μολυβιού                      αρνητικές μειώνουν την αυτοπεποίθηση
                  πολύ χαμηλά ή κράτημα του αντίχειρα                   αυτού στον οποίο αναφέρονται. Aν είναι
                  στον δείκτη και μέσο με αποτέλεσμα                    θετικές προκαλούν αθέμιτο ανταγωνισμό

                  να γράφει με τον καρπό                                ανάμεσα στα αδέλφια.
               •   Μιλά στον εαυτό του ενώ γράφει ή                     •  «Δεν μαζεύεις ποτέ τα ρούχα σου από
                  κοιτάζει το χέρι του ενώ γράφει                       κάτω!», είναι μια φράση που καταδικάζει
               •   Αργή γραφή και αντιγραφή ακόμα και                   και μιλάει μόνο για τον άλλον. Tο «ποτέ»
                  αν είναι ευκρινής και ευανάγνωστη
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69